Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тести, вправи, завдання

Тест №1.Відшукайте вчислі перелічених методів той, який є основним в пізнанні економічних законів та категорій:


а) аналіз фактів;

б) моделювання;

в) індукція;

г) синтез;

д) абстракція;

е) побудова гіпотез;

є) експеримент;

ж) дедукція;

з) математично-економічні методи;

к) історичний;

л) логічний.


Тест №2.Основними елементами виробництва є:

а) продукт і засоби виробництва;

б) праця, засоби праці, предмети праці;

в) машинне та автоматизоване виробництво.

 

Тест №3.Крива виробничих можливостей показує:

а) кількість двох товарів, які підприємство намагається виробляти;

б) кращу з можливих комбінацій товарів;

в) альтернативну комбінацію товарів при наявності даної кількості ресурсів;

г) час, коли вступає в дію закон спадної продуктивності факторів виробництва.

 

Тест №4.Визначте, які із перелічених способів приватизації відносяться до «малої» приватизації:

а)викуп об’єктів;

б) продаж державного майна за приватизаційні папери;

в) продаж об’єктів приватизації на аукціоні за конкурсом;

г) продаж акцій (часток, паїв), що належать державі у господарських товариствах, на аукціоні та іншим способам;

д) продаж на конкурентній основі цілого майнового комплексу державного підприємства, або контрольного пакета акцій;

е) викуп майна державного підприємства згідно з альтернативним планом приватизації.

 

Тест №5.Яка із названих характеристик не відноситься до економічної системи ринкової економіки:

а) конкуренція товаровиробників;

б) централізоване планування;

в) свобода приватного підприємництва;

г) встановлення державою цін на більшість товарів та послуг;

д) автоматизм регулювання;

е) обмежена роль товарного виробництва.

 

Тест №6. Адміністративно-командна система може обійтись без:

а) «тіньової» економіки;

б) централізованого планування;

в) вільної конкуренції на внутрішньому ринку;

г) дефіциту.

 

Вправа №1.На основі даних таблиці:

а) визначте, починаючи з якої цукерки почне діяти закон спадної граничної корисності;

б) побудуйте графіки, які ілюструють дію цього закону.

 

Кількість цукерок Загальне споживче благо Граничне споживче благо
 
 
 
 
 
 

 

Вправа №2.Розгляньте таку проблему для студента. Після щоденного 8-год. сну він повинен 16 денних годин розподілити між дозвіллям та навчанням. Побудуйте криву виробничих можливостей (КВМ) для його розподілу 16 денних годин часу між дозвіллям та навчанням за даних обмежених ресурсів часу. Що станеться з КВМ, якщо студент зменшить свій сон до 6 год.? або збільшить до 9 год.? Поясніть Ваші розрахунки.

 

Вправа №3. За звітний рік на підприємстві «Лагма» вироблено продукції на суму 98 млн. 500 тис.грн., середньорічна кількість працівників складає – 4 тис.чол., матеріальні затрати – 39 млн. 100 тис.грн., а вартість капіталу підприємства – 47 млн. 750 тис.грн. Визначте основні показники ефективності використання факторів виробництва:

а) продуктивність праці;

б) матеріаловіддачу і матеріаломісткість продукції;

в) капіталовіддачу.

 

Завдання №1. Відомо, що пропозиція цукерок, тобто бажання виробників їх створювати, залежить від цін на цукерки та від цін на ту сировину, з яких вони виробляються. Спробуйте створити модель пропозиції цукерок.

 

Завдання №2.За даними «Статистичного щорічника України за 2008 рік» проаналізуйте рівень, структуру, динаміку, ефективність використання факторів суспільного виробництва порівняно із попередніми роками. Зробіть висновки.

Завдання №3.Прерахуйте риси економічної системи сучасної України, які сформувалися під впливом її минулої економічної системи.

 

1.5. Питання для самоконтролю

1. Що є предметом курсу «Основи економічної теорії»?

2. Які зміни відбулися в поглядах на об’єкт та предмет економічної теорії?

3. У чому суть понять «виробництво», «розподіл», «обмін» та «споживання»?

4. Назвіть суб’єкти економічних відносин у різних суспільствах.

5. Які основні функції економічної теорії?

6. Які Ви знаєте методи економічної теорії?

7. Що таке економічний закон? Які є економічні закони (класифікація)?

8. Що являють собою економічні категорії?

9. Які завдання економічної теорії в умовах сучасної України?

10. Дайте визначення потреби та споживчого блага. Як класифікуються потреби та споживчі блага?

11. У чому сутність економічних інтересів та як вони пов’язуються з потребами? Сутність закону зростання потреб.

12. Розкрийте зміст закону спадної граничної корисності та визначте, яким чином він впливає на поведінку споживача.

13. Розкрийте зміст, структуру та історичні типи суспільного виробництва.

14. Дайте економічне тлумачення понять «земля», «праця», «капітал», «підприємницька здатність». Еволюція факторів виробництва.

15. Обмеженість виробничих ресурсів. У чому сутність проблеми економічного вибору? Зобразіть графічно КВМ.

16. Які чинники визначають поведінку виробника?

17. З’ясуйте сутність та еволюцію ТСВ.

18. У чому заключається ефективність використання факторів виробництва? Які її показники?

19. У чому заключається економічна сутність та зміст відносин власності? Право власності.

20. Які існують типи, види та форми власності в сучасній ринковій системі? Їх еволюція.

21. Визначте особливості відносин власності в умовах сучасної України.

22. Які Ви знаєте типи та моделі економічних систем? З’ясуйте їх сутність, а також принципи функціонування.

23. У чому проявляється особливість економічного зростання в сучасних умовах?

24. До якого типу відноситься економічна система сучасної України та які її основні риси?

 

Тема 2. Об’єктивні основи та економічний механізм функціонування ринку. Різні види ринків та ринкова інфраструктура. Формування доходів у ринковій економіці. – 2год.

 

2.1. Питання семінару

1. Товар та його властивості. Величина вартості товару. Закон вартості.

2. Суть та функції грошей. Види грошей. Закони грошового обігу. Гроші в сучасній Україні та грошова реформа 1996 року.

3. Попит, пропозиція та ціна ринкової рівноваги. Конкуренція та монополія: вплив на утворення ринкової ціни. Антимонопльна діяльність держави.

4. Різні види ринків та ринкова інфраструктура.

5. Основні форми доходів у ринковій економіці.

2.2. Питання для самостійної роботи студентів

1. Сутність натуральної форми організації виробництва.

2. Теорії вартості.

3. Механізм дії закону вартості.

4. Теорії грошей.

5. Еволюція функції грошей.

6. Грошова система, її склад і основні типи.

7. Показники грошової маси.

8. Закони грошового обігу.

9. Валютні курси та конвертованість грошей. Види конвертованості.

10. Конкуренція та монополія: вплив на утворення ринкової ціни. Антимонопольна діяльність держави.

11. Основні підходи до класифікації ринків та їх характеристика.

12. Особливості ціноутворення на окремих видах ринків (товарів і послуг, природних ресурсів, , робочої сили (праці), грошей, капіталів, цінних паперів).

13. Сутність та елементи ринкової інфраструктури. Ринкова інфраструктура в сучасній Україні.

14. Досвід індустріально-розвинутих країн в подоланні негативного впливу монополії на конкуренцію.

15. Концептуальні підходи до проблеми формування доходів у ринковій економіці.

16. Принципи розподілу створеного продукту у ринковій та плановій (адміністративно-командній) системах.

17. Теорії заробітної плати, прибутку та земельної ренти.

18. Доходи населення в сучасній Україні та світі. Проблема бідності.


Читайте також:

  1. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. II. Завдання
  4. II. Завдання на проект.
  5. II. Перевірка домашнього завдання.
  6. II. Перевірка домашнього завдання.
  7. II. Перевірка домашнього завдання.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 1376

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 7. Національна економіка як ціле. Макроекономічні рівноваги. -2 год. | Основні економічні категорії і поняття

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.