Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Відділ кадрів і його роль у менеджменті персоналу

 

Як свідчить вітчизняний досвід, найчастіше для управління персоналом на підприємстві створюється відділ кадрів.

Відділ кадрів – це структурний підрозділ загальної системи управління, на який покладаються обов’язки реалізації кадрової політики підприємства. Спеціалісти цього відділу проводять аналітичну й оперативну роботи, здійснюють виконавчі, розпорядчі, контролюючі та координаційні функції у сфері управління персоналом.

 

Розглядаючи варіанти роботи служби персоналу, В. Хоуп-Хейлі та інші, стверджують, що підрозділ людських ресурсів може рахуватися „службою-хамелеоном” у тому розумінні, що виявлена в процесі дослідження різноманітність практичних заходів передбачає, що „мінливе оточуюче середовище диктує необхідність різних ролей цієї служби і різних практичних кроків управління людьми”. Як відзначає К. Сіссон, управління людськими ресурсами не є однорідною єдиною професією: воно включає в себе безліч різноманітних посадових обов’язків та видів діяльності, що різняться від організації до організації і від одного рівня до іншого в межах організації. Е. Тайсон наголошує на тому, що службам персоналу часто притаманний так званий „балканський синдром” – тут не тільки існує різноманітність ролей та видів діяльності, а також їх тенденція бути відносно егоцентричними, слабко пов’язаними між собою [1, с. 79].

 

Серед основних функцій, які виконують відділи кадрів (на прикладі промислового підприємства) можна назвати такі:

? адміністративна діяльність, яка забезпечує виконання чинного законодавства у сфері праці;

? організація працевлаштування, яка реалізується через підбір, приймання на роботу, знайомство з робочим місцем, інструктаж щодо умов праці та техніки безпеки на виробництві, перехід з одного робочого місця (посади) на інше, звільнення працівника та ін.;

? формування резервного потенціалу на підприємстві;

? допомога керівництву в розробленні систем та форм заробітної плати, системи преміювання, визначення розміру соціальних пільг;

? проведення постійного контролю за умовами праці, трудовою дисципліною, технікою безпеки;

? розроблення положення та проведення атестації персоналу, організація конкурсів на заміщення вакантних посад;

? організація системної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації персоналу;

? співпраця з профспілками та керівництвом підприємства в розробленні й укладанні колективного договору.

? регулювання соціально-психологічних відносин визначенням причин та розроблення заходів зниження соціальної напруги в колективі.

Відділ кадрів набуває нових функцій під впливом взаємодії таких факторів, як ринкові відношення, приватна власність, швидка зміна законодавства та зміна ціннісних орієнтацій людей. В спеціальній літературі виділяють наступні функції:

? формування оптимального управлінського апарату, визначення перспективної і поточної потреби в менеджерах різних ієрархічних ланок;

? контролінг персоналу, завданням якого є вивчення впливу існуючого розміщення працівників на робочих місцях за результатами роботи підприємства; аналіз соціальної та економічної ефективності тих чи інших методів управління персоналом; координація планування персоналу з плануванням в інших сферах діяльності підприємства; створення інформаційної бази з питань персоналу; результатом кадрового контролінгу виступає управлінська інформація;

? кадровий маркетинг, завдання якого – вивчення внутрішнього і зовнішнього ринків праці та його сегментів; аналізу очікувань працівників з питань переміщення по службі; розповсюдження в межах організації інформації з питань потреб в кадрах, можливостей підвищення чи зміни своєї спеціальності; пошуку і залучення на роботу потрібних спеціалістів. Великі підприємства проводять маркетинг персоналу самостійно, а малі та середні користуються послугами посередницьких фірм з підбору кадрів або лізингових компаній [16, с. 142];

? проведення моніторингу – це постійне спеціальне спостереження за якісним станом кадрів, їх динамікою, балансом персоналу, рівнем стимулювання, задоволення роботою, процесами навчання, переміщення на службі, станом трудової дисципліни та травматизмом;

? кадровий консалтинг – розробка рекомендацій ефективної кадрової роботи, наприклад, визначають потребу в різних категоріях персоналу, шляхи підвищення його кваліфікації, конкретні вигоди від різних форм; виявляють вплив кваліфікації на ефективність роботи підприємства; виявляють професійно важливі якості, якими повинні володіти працівники для здійснення певних управлінських функцій;

? кадровий коучинг – сукупність тренінгів, проведення яких ставить за мету розвинути у керівного складу організації спеціальні професійні навички щодо управління персоналом окремих лінійних та функціональних підрозділів [13, с. 166]. Він базується на впливі та лідерстві і являє собою стиль комунікаційного менеджменту, для якого характерне відношення до співробітників як до цінних індивідуальностей, які вносять важливий вклад в загальну справу компанії [10, с. 10].

Виконання цих функцій передбачає проведення фахівцями відділу кадрів постійної роботи щодо вдосконалення методики проведення співбесід, конкурсного відбору, визначення рівня кваліфікації та професійної придатності кандидатів на вакантні посади під час прийому на роботу, проведення атестації наявного персоналу, організацію навчання та стажування працівників на провідних підприємствах для підвищення професійно-кваліфікаційного рівня кадрового потенціалу, розроблення сучасних систем матеріального стимулювання та програм соціального розвитку трудового колективу.

Реалізація ефективної діяльності відділу кадрів у сфері управління персоналом повинна проводитись у тісній співпраці з вищим керівництвом, профспілковим комітетом та іншими функціональними підрозділами підприємства.

Структура, чисельність працівників та Положення про відділ кадрів затверджуються відповідно до встановленого порядку вищим керівництвом підприємства.

Положення про відділ кадрів регламентує основні питання організації роботи підрозділу з урахуванням специфіки діяльності підприємства та механізму управління персоналом. Його структура не лише констатує загальні питання, основні функції і завдання, а й розкриває роль керівника та провідних фахівців відділу, визначає права і відповідальності за доручену ділянку роботи, взаємодію з іншими підрозділами.

На основі Положення про відділ кадрів, для чіткішого розподілу обов’язків, керівництвом підприємства розробляються Посадові інструкції працівників відділу кадрів. У них на підставі типових кваліфікаційних характеристик визначаються конкретні обов’язки та права кожного працівника, передбачається здійснення контролю за їх виконанням. Слід зазначити, що наявність якісно опрацьованих інструкцій створює важливу передумову для ефективної роботи фахівців кадрової служби у сфері управління персоналом.

 


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  3. III. Ризики виробничого травмування та професійних захворювань механізаторів, допоміжного персоналу та сторонніх осіб при експлуатації сільськогосподарської техніки
  4. PR-відділ організації: переваги і недоліки
  5. Qзабезпечення виконання завдань кожним відділом.
  6. Або спеціаліста з профпатології міста (області), завідуючого відділен1
  7. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  8. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  9. Аналіз руху кадрів
  10. Аналіз складу та руху персоналу підприємства
  11. Аналіз статистичних даних про склад та плинність кадрів, які обіймали керівні
  12. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу




Переглядів: 413

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Призначення та роль сучасних служб персоналу на підприємстві | Роль менеджера в роботі з персоналом

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.