Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ефект масштабу

Ефект масштабу, який існує, якщо довгострокові середні витрати спадають по мірі зростання обсягу виробництва, та визначає мінімально ефективний обсяг випуску q1 (рис. 3.1), також може бути вагомою перепоною входу на ринок. При мінімально ефективному обсязі випуску середні витрати відповідають мінімальному рівню. Відрізок (q1, q2) відповідає постійній віддачі від масштабу, коли збільшення обсягу виробництва не змінює витрати на одиницю продукції. Графічно цей випадок представлено горизонтальною кривою довгострокових середніх витрат (LATC). для рівня виробництва, що перевищує q2, середні витрати збільшуються по мірі зростання обсягу виробництва, що відповідає негативній віддачі від масштабу.

Рис. 3.1. Крива довгострокових середніх витрат:

 

Припустимо, що умови на ринках капіталу такі, що нові фірми можуть зайняти достатній обсяг фінансових засобів, щоб фінансувати вхід на ринок, поки він є прибутковим. Також, припустимо, що усі фірми мають доступ до відповідної (необхідної) технології. За таких умов ефект масштабу діє як бар’єр входу, якщо у галузі залишився незадовільний попит у кількості, що дорівнює обсягу виробництва лише невеликої кількості фірм, кожна з яких випускає достатній для мінімізації середніх витрат обсяг виробництва.

Якщо кожна фірма має криву довгострокових середніх витрат , аналогічну кривій на рис. 3.1, то вона повинна випускати та продавати продукцію у обсязі q1, тобто на рівні МЕВ (мінімально ефективне виробництво), щоб рівень її виробництва відповідав мінімуму можливих витрат. Кількість фірм, що виробляють на рівні МЕВ, яке може існувати у галузі, залежить від ринкової кривої попиту (рис. 3.2).

Рис. 3.2. Можливі варіанти співвідношення ринкових кривих попиту та довгострокових витрат

 

Як зображено з рис. 3.2(а), обсяг попиту D на ринку достатньо низький, так що одна фірма повністю може його задовольнити, навіть не досягаючи МЕВ. Рис. 3.2(б) представлено випадок, коли декілька фірм змогли б виробляти та продавати достатній обсяг продукції для досягнення мінімуму середніх витрат (LATC). Третій варіант ілюструє ситуацію, коли МЕВ є дуже незначним по відношенню до ринкового попиту.

Порівнюючи варіанти (а), (б) та (в) рис. 3.2 можна сказати, що у першому випадку ефект масштабу має більш суттєвий бар’єр входу, ніж у другому випадку. Третій випадок зображує значно більш конкурентний ринок.


Читайте також:

  1. Effects/Accessories - Ефекти/Аксесуари - Тут ви можете вибрати плагін для застосування його до ландшафту.
  2. I 9. Структура речевого дефекта у детей,
  3. IV. Проблема антропогенних змін клімату або «парниковий ефект».
  4. L. Ефективність праці: теоретичні аспекти
  5. Аміноглікозиди (стрептоміцину сульфат, гентаміцину сульфат). Механізм і спектр протимікробної дії, застосування, побічні ефекти.
  6. Аналіз економічної ефективності капітальних вкладень
  7. Аналіз економічної ефективності лісового сектора
  8. Аналіз ефективності використання активів (капіталу)
  9. Аналіз ефективності використання каналів розподілу
  10. Аналіз ефективності використання оборотних активів
  11. Аналіз ефективності використання ОЗ
  12. Аналіз ефективності використання основних засобів.




Переглядів: 549

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація вхідних бар’єрів до галузі | Бар’єри капітальних витрат або обсяги первісних інвестицій, що необхідні для входу на товарний ринок

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.