Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Транспортування осадочного матеріалу льодом

Лід виконує велику роботу по перенесенні осадочного матеріалу. Виділяють лід материковий і морський. Материкові льоди розміщені в зоні високих широт на островах Гренландія, Вікторія, Нова Земля та ін., в Антарктиді, а також в високогірних районах Тянь-Шаню, Паміру, Кордильєр, Альп та ін. Материковий лід охоплює біля 10% суші і його досить, щоб покрити континенти шаром товщиною до 120 м. Найдавніше зледеніння відбулося на Землі біля 2,3 млн. років тому назад. Сучасні морські льоди покривають територію до 26 млн. км, але вони уступають за площею материковим.

Материковий лід здатний переміщатись вниз по падінню кам’яного ложе і швидкість його руху залежить від цілого роду факторів: кута нахилу, потужності льодовика та ін. В середньому материковий лід рухається від долів мм до 5 м/добу, але може сягати і 30-40 м/добу. При переміщенні лід захоплює уламки порід різного розміру - від пелітових частинок до крупних глиб. Коли лід розтає зовсім, на місці залишаються різні, майже не відсортовані уламки, які можуть переноситись дальше талими водами і накопичуватись як кінцева морена.

Об’єм та дальність переносу уламкового матеріалу льодовиками залежить від розміру льодовика, швидкості його переміщення і міцності порід, які складають ложе. Кінцеві морени можуть простягатися на десятки і сотні кілометрів (Рижська морена біля 70 км, а товщина – декілька метрів, інколи 10-15 м).

Перенос матеріалу здійснюється айсбергами, які сповзають з островів і материків в море. Вони також несуть осадочний матеріал, який по мірі розставання осідає на дно басейну. Часто велетенські глиби порід можуть бути занесені далеко в океан і зустрічатися там серед тонкозернистого матеріалу.

Морський лід має широке поширення, але перенос осадочного матеріалу здійснює тільки прибережний лід (припай), який охоплює прибережну зону і досягає часто дна водойми.

У результаті сильних вітрів, припливів та відпливів лід ламається і відторгається разом з вмерзлими осадками, які виносяться в відкритий басейн, часто на значні віддалі. Таким чином відбувається перевідкладення прибережних осадків вздовж акваторії морів та океанів.


Читайте також:

  1. II. Вивчення нового матеріалу
  2. II. Вивчення нового матеріалу
  3. II. Вивчення нового матеріалу
  4. II. Вивчення нового матеріалу.
  5. II. Вивчення нового матеріалу.
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 327

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Перенос атмосферою | Дія сили тяжіння на процеси переносу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.