Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття менеджменту, його основні принципи і методи управління

План

Тема 3.1.2 Основи маркетингу і менеджменту

В результаті вивчення теми студенти повинні:

знати:причини виникнення і основні етапи становлення менеджменту; сутність і основні види маркетингу; концепції маркетингу; види і принципи реклами;

вміти:аналізувати менеджмент як наукову систему управління; надавати характеристику видів і концепцій маркетингу; визначати і аналізувати види реклами; доводити необхідність рекламної практики в ринковій економіці

 

1. Поняття менеджменту, його основні принципи і методи управління.

2. Сутність маркетингу.

3. Принципи і стратегічні завдання маркетингу.

Перелік використаної літератури:

[1,с.236-261]

[3,с.237-258]

Менеджмент - це наукова система управління, вміння досягти поставленої мети, використовуючи працю, інтелект, мотиви поведінки інших людей.

Управління- свідомий вплив людини на об'єкти і процеси, а також на зайнятих в них людей, що здійснюється з метою надати певної спрямованості економічній діяльності і отримати певні результати.

Мета управління- це бажаний стан об'єкта управління в майбутньому.

Проблема принципів управління в економічний літературі не вичерпана. Немає чіткої класифікації її, як того вимагає управління, не визначені особливості управління в країнах з перехідною економікою.

Виходячи із зарубіжного та вітчизняного досвіду, можна виділити принципи, наближені до умов управлінської економіки:

- Принцип відносин власності.Кожний суб'єкт управління вибирає і використовує ті види і структури управління, які найповніше відповідають формі власності і напрямку підприємницької діяльності.

- Принцип єдності стратегії і тактики в управлінні.

- Принцип цілеспрямованості.Поставлені цілі є механізмом координування спільної праці, дають можливість планувати реальні результати.

- Принцип урахування інтересів.

- Принцип науковості.Підтримання виробництва на сучасному технологічному рівні, слідкування за розвитком науково-технічного прогресу і рівнем кваліфікації робітників.

- Принцип планомірності. Узгоджений та збалансований розвиток усіх галузей та регіонів господарства, усіх сфер суспільного відтворення.

- Принцип матеріального і морального стимулювання.

- Принцип використання економічних методів.

- Принцип поєднання галузевого і територіального підходів.Будь-яке виробництво здійснюється на відповідній території, тому управління слід здійснювати з урахуванням галузевих і територіальних інтересів.

- Принцип соціальності рішень.

З основними елементами та принципами управління тісно пов'язаний функціональний аналіз, адже саме через нього управлінські рішення реалізуються на практиці.

Функції управління:

- Планування- управлінський процес визначення цілей підприємства і засобів їх досягнення, забезпечення і підтримки відповідності між ними;

- Організація- процес координації завдань підприємства і дій працівників. Передбачає створення структури підприємства; узгодження повноважень;

- Мотивація- процес заохочення людей до діяльності, спрямованої на досягнення цілей організації шляхом формування мотивів. Мотив - внутрішнє бажання людини діяти певним чином.

- Контроль- це зіставлення попередньо визначеної мети та фактично до­сягнутого результату.

Методи управління- це способи впливу на окремих робітників та виробничі колективи в цілому, необхідні для досягнення цілей підприємства.

Методи управління поділяються на економічні, соціально-психологічні, організаційні.

Економічні методи управлінняреалізують матеріальні інтереси участі людини у виробничих процесах. Використовують такі інструменти: заробітна плата, преміювання, різні форми винагород, надання пільг, пом'якшення обмежень та ін.

Соціально-психологічні методи управлінняреалізують мотиви поведінки людей. У структурі мотивації все більшого значення набувають такі чинники, як змістовність та творчий характер праці; можливість для прояву ініціативи, соціальне виявлення власної праці тощо. Реалізація цих методів здійснюється за допомогою засобів соціального орієнтування та регулювання, групової динаміки, вирішення конфліктних ситуацій, гуманізації та демократизації.

Організаційні методи управлінняреалізують мотиви примусового характеру. Вони поділяються на регламентуючі та розпорядчі. Регламентуючі методи передбачають делегування повноважень та відповідальності членам організації, надання методичної, інструктивної та іншої допомоги виконавцям. Розпорядчі методі передбачають розподіл конкретних завдань виконавцям, контроль за їх виконанням, проведення нарад тощо.

 


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  4. II. Поняття соціального процесу.
  5. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  6. Oracle Управління преміальними
  7. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  8. А. Видання прав актів управління
  9. А/. Поняття про судовий процес.
  10. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  11. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  12. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ




Переглядів: 1053

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Правові основи функціонування підприємств в Україні | Комплексно-системний підхід

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.