МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 4.3.2 Фінансова системаВ Третій – оскільки нам відомі ВВПп і ВВПф, то звідси втрати економіки від циклічного безробіття будуть дорівнювати:
ВВПв = ВВПп – ВВПф де ВВПв – втрати ВВП від циклічного безробіття.
Приклад розв’язку задачі:
Дано: ЧРС = 30 млн. чол. ВВПв = ВВПп – ВВПф ЧБ = 30 млн. – 27 млн. = 3 млн. чол. ЧЗ = 27 млн. чол. ВВПф = (100 – В) · ВВПп РБф = 3 млн. · 100% = 10% РБпр = 6% 100 30 млн. ВВПп = 180 млрд. грн. В = (РБф – РБпр) · 2,5 В = (10 – 6) · 2,5 = 10% РБф = ЧБ · 100% ВВПф = (100 – 10) ·180 млн.=162 млн. грн. ВВПв = ? ЧРС 100 ЧБ = ЧРС – ЧБ ВВПв = 180 млн. – 162 млн. = 18 млн. грн.
Відповідь: втрати економіки від надмірного безробіття 18 млн. гривень. Основні поняття і терміни: Повна зайнятість економічних ресурсів означає залучення до економічного обороту всіх ресурсів, придатних для виробництва товарів та послуг. Зайнятість населення — це діяльність працездатного населення країни, спрямована на відтворення валового внутрішнього продукту та національного доходу. Вона визначається чисельністю осіб, що виконують будь-яку роботу за певну заробітну плату або з метою отримання інших видів доходу. Робоча сила — це здатність до праці, сукупність фізичних та інтелектуальних здібностей, які має людина і які вона може використати для виробництва товарів та послуг. Безробіття — це економічне явище, коли частина економічно активного населення не має можливості використати свою робочу силу. Потенційний валовий внутрішній продукт (ВВПп) – максимально можливий обсяг виробництва, який досягається при повній зайнятості економічних ресурсів. Фактичний валовий внутрішній продукт (ВВПф) – той обсяг виробництва, який досягається при фактичному рівні зайнятості економічних ресурсів. Фрикційне безробіття стосується тих осіб, які не працюють у зв'язку із добровільною зміною місця роботи через можливість працевлаштуватись на більш вигідних умовах. Структурне безробіття виникає під впливом структурних диспропорцій на ринку праці, тобто коли з'являються невідповідності між попитом і пропозицією робочої сили за професією, кваліфікацією, географічними та іншими ознаками. Циклічне безробіття виникає внаслідок циклічного спаду виробництва і є результатом зниження сукупного попиту на робочу силу. Природне безробіття є сукупність фрикційного і структурного безробіття. Закон Оукена – якщо фактичне безробіття перевищує рівень природного безробіття на 1%, то втрати ВВП складають 2,5%
Питання для самоконтролю: 1. В якому з варіантів найбільш вірно надається визначення поняття „повна зайнятість”: А) залучення до економічного обороту всіх ресурсів, придатних для виробництва товарів та послуг; Б) залучення до економічного обороту ресурсів, придатних для виробництва товарів та послуг; В) діяльність працездатного населення країни, спрямована на відтворення валового внутрішнього продукту та національного доходу; Г) усі відповіді вірні.
2. Хто з перерахованих осіб не відносить до категорії економічно активного населення: А) робітник, що через захворювання на грип знаходиться на лікарняному; Б) жінка, що знаходиться в декретній відпустці; В)людина, що отримала виробничу травму, через що їй була встановлена І група інвалідності; Г) усі відповіді вірні.
3. Хто з перерахованих осіб не відноситься до категорії економічно пасивного населення: А) учень 7-го класу загальноосвітньої школи; Б) пенсіонер; В) домогосподарка; Г) студент заочної форми навчання, який поєднує навчання з роботою.
4 Хто з перерахованих осіб входить до категорії працездатних: А) учень 8-го класу, який влітку допомагав батькам працювати на дачі; Б) пенсіонер, який продовжує працювати; В) домогосподарка віком 35 років; Г) усі відповіді помилкові.
5Хто з перерахованих осіб не відноситься до категорії безробітних: А) людина, яка самостійно шукає роботу, не стоїть на обліку в службі зайнятості; Б) людина, яка тимчасово не працює, але приймає участь в конкурсі на заміщення вакантної посади; В) домогосподарка, яка не займається пошуками роботи, займається виключно домашніми справами і вихованням власних дітей; Г) усі відповіді вірні.
6Який вид безробіття характеризується: стосується тих осіб, які не працюють у зв'язку із добровільною зміною місця роботи через можливість працевлаштуватись на більш вигідних умовах: А) фрикційне; Б) структурне; В) циклічне; Г) фактичне.
7 Який вид безробіття характеризується: виникає під впливом диспропорцій на ринку праці, тобто коли з'являються невідповідності між попитом і пропозицією робочої сили за професією, кваліфікацією, географічними та іншими ознаками: А) фрикційне; Б) структурне; В) циклічне; Г) фактичне.
8 Який вид безробіття характеризується: виникає внаслідок спаду виробництва і є результатом зниження сукупного попиту на робочу силу: А) фрикційне; Б) структурне; В) циклічне; Г) фактичне.
9 Рівень природного безробіття визначається як сума: А) фрикційного і структурного; Б) фактичного і циклічного; В) структурного і циклічного; Г) усі відповіді помилкові.
10 Згідно із законом Оукена, якщо фактичне безробіття перевищує рівень природного безробіття на 1%, то втрати ВВП: А) 2%; Б) 2,5%; В) 2,7%; Г) 3%.
В результаті вивчення теми студенти повинні: знати: сутність фінансів, фінансової системи, фіскальної політики, державного бюджету, бюджетної політики; види податків; вміти:аналізувати сутність фінансів, фінансової системи, фіскальної політики, державного бюджету, бюджетної політики, податків та податкової ставки; будувати криву Лаффера. План: 1. Поняття фінансів, їх види і функції. 2. Фінансова система і державний бюджет. 3. Податкова система і фіскальна політика. Перелік використаної літератури: [1,с.360-375] [2,с.518-546] [3,с.313-322] Читайте також:
|
||||||||
|