Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості розвитку й вивчення пізнавальних процесів у молодших школярів

Пізнавальний процес Вікові особливості Методики для діагностики
Відчуття 1. Підвищується тонкість суглобово-мускульних відчуттів, які відіграють важливу роль у вироблені рухових навичок; 2. Продовжує формуватись гострота зорових відчуттів; 3. Зростає гострота звуку (що сприяє успішному вивченню іноземних слів); 4. Поступово розвивається фонематичний слух, зростає його тонкість і точність.  
Сприйняття 1. Характерна мала диференційованість; 2. Невміння управляти своїм сприйняттям.  
Пам’ять 1. Інтенсивно розвиваються всі види пам’яті (короткострокова, довгострокова, операційна), а також процеси пам’яті; 2. Активно формується довільне запам’ятовування; 3. Виникає необхідність освоєння спеціальних цілеспрямованих дій із запам’ятовування – засвоєння мнемотехнічних прийомів.  
Мислення 1. Набуває наочно-образного характеру; 2. Формуються елементи понятійного мислення й розумові операції; 3. Мислення в поняттях потребує допомоги уявлень і на них будується.  
Уява 4. Розвиток відбувається у таких напрямках: 5. Збільшується розмаїтість сюжетів; 6. Перетворюється якості й окремі характеристики предметів і персонажів; 7. Створюються нові образи; 8. З’являється здатність передбачити послідовні моменти перетворення одного стану в інший; 9. З’являється здатність керувати сюжетом.  
Увага 1. Переважає мимовільна увага; 2. Слабкий розподіл уваги; 3. Обсяг уваги 4-6 об’єктів; 4. Невміння швидко переключати увагу; 5. Тісний зв’язок з емоціями й почуттями.  
Мовлення 1. Процес оволодіння рідною мовою, багатством її словника й граматичних форм, необхідних для розуміння кожною людиною інших людей і вміння висловлювати свої думки, бажання, переживання; 2. Розвиток у процесі повсякденного спілкування дитини з дорослими і однолітками; 3. Велика роль слухання, читання, міркування – специфічних форм мовленнєвої діяльності; 4. Особливе значення освоєння письма.  

 

На основі застосування системи методик можна оцінити психологічну готовність дитини до навчання у школі, їх психофізіологічний розвиток під час навчання в початкових класах, с першого по четвертий включно.

До даного комплексу методик належать:

1. Загальна орієнтація дитини в оточуючому середовищі.

2. Відношення дитини до навчання у школі.

3. Увага.

4. Пам’ять.

5. Мова.

6. Художньо-образотворча діяльність.

7. Трудові вміння і навички.

8. Мотивація досягнення успіху.

9. Особистісні якості.

10. Міжособистісні стосунки.

За допомогою цього комплексу можна буде точно визначити в якому відношенні дитина готова чи не готова до навчання у школі, у чому вона більш чи менш просунувся уперед в своєму розвитку. Ці методики дають можливість з’ясувати схильності, здібності, задатки дітей, з перших кроків навчання у школі вести з ним цілеспрямовану психодіагностичну роботу, яка пов’язана з виявленням і розвитком його здібностей.

В даний комплекс включають такі методики, які можна застосовувати для вивчення дітей від 6-7 років до 10-11.

Результати, які отримують за всіма методиками, переведені в єдину, стандартизовану систему оцінок, записуються індивідуальну карту психологічного розвитку молодшого школяра.

В комплекс входить три типи методик:

ü ті, які зазвичай використовують лише при вступу до школи;

ü ті, які застосовуються для діагностики готовності до навчання у школі;

ü ті, які використовуються при оцінюванні рівня психологічного розвитку дітей.

Існує три основні сфери, в яких психологічно розвиваються діти, -

ü пізнавальні процеси;

ü особистість;

ü міжособистісні відносини.

Всі вони повинні оцінюватись, якщо ставиться задача визначити рівень психологічного розвитку.

Кожна методика дозволяє отримати один показник і вимагає від свого проведення від 5 до 10 хвилин. Загальний час, який витрачається на цілісне, різнобічне дослідження дитини складає від 3 до 6 годин в залежності від складу обраних методик і швидкості роботи над ними дітей.

Психодіагностика дітей вирішує наступні завдання:

1. З’ясовується як розвивається дитина.

2. Своєчасно виявляється задатки і здібності.

3. З’ясовуються причини невстигання дитини у навчанні або причини поганого виховання.

4. Написання рекомендацій

Перед тим, як почати діагностику, необхідно наступне:

1. Ознайомитись з текстом методики, уважно розібратись в ній.

2. Прочитати коментар до даної методики, якщо він є.

3. Підготувати необхідні для проведеня методики матеріали.

4. Провести пробне обстеження за допомогою даної методики хоча б на одній дитині і опрацювати результати.


Читайте також:

  1. CMM. Групи ключових процесів
  2. CMM: зрілість організацій і процесів
  3. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  4. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  5. II. Вивчення нового матеріалу
  6. II. Вивчення нового матеріалу
  7. II. Вивчення нового матеріалу
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 395

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Критерії оцінювання | Профілактична робота.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.