МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Розвиток вищої нервової діяльності в філогенезу.Безумовнорефлекторна діяльність мозку проявляється вже на третьому місяці пренатального розвитку, коли з’являються перші рухи плода. Новонароджена дитина має низку безумовних рефлексів (смоктальний , хапальний, зіничний та ін.). У плода немає вищої нервової діяльності. Хоча вважають, що якісь елементарні психічні процеси відбуваються під час ембріонального розвитку. Перші ознаки умовних рефлексів виникають у дитини на 2-3 тижнях життя. У 9-10 місячному віці для дитини набуває значення зовнішнє оточення. На ці подразники в неї виробляються умовні рефлекси. Умовні рефлекси на словесні подразники виникають протягом другого півріччя життя. До кінця першого року формується багато умовних рефлексів. Спочатку утворюються вегетативні рефлекси, потім—рухові і, нарешті, - мовнорухові. У віці від 1 до 3 років проявляються всі основні емоції. У процесі розвитку мови спочатку виникає її розуміння (сенсорна мова), а потім її відтворення (моторна мова). Починаючи з 2 річного віку ІІ-га сигнальна система вже не так залежить від І-ої, однак мислення дитини у 3 роки залишається в основному предметним. Від мови залежить розвиток свідомості. Тому свідомість формується з 15-18 місяців, з набуттям життєвого досвіду і збільшенням словникового запасу. Період від 3-ьох до 5-ти років називають “віком афективності”. Емоції дитини мають бурхливий і нестійкий характер. З 3-річного віку розвиваються риси особистості, бажання показати себе, сором’язливість. У 5-7 років мислення стає словесним і формується внутрішня мова. Починаючи з 6-річного віку дитина може керувати своєю поведінкою. Діти 6-11 років вже проявляють типологічні особливості вищої нервової діяльності. З 11 років засвоюють абстрактні логічні операції. Для пубертатного віку (11-15 років у дівчат і 13-17 років у хлопців) характерні зміни в ендокринній системі. У поведінці збудження переважає над гальмуванням. Мовлення сповільнюється, з’являється психічна неврівноваженість, критичне ставлення до дорослих. В 15-16 років роль ІІ-ої сигнальної системи знову зростає, прискорюється утворення словесних умовних рефлексів. У 15-17 років завершується становлення вищої нервової діяльності людини. Структурною основою складних форм поведінки і психіки людини є лобові і нижньотім’яні частки кори, площа яких в онтогенезі збільшується у 9 разів. Читайте також:
|
||||||||
|