Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Визначте тип речень і накресліть їхні схеми.

1. Щасливий я, що народився на твоєму березі, що пив у незабутні роки твою м'яку, сиву воду, ходив босий по твоїх казкових висипах, слухав рибальських розмов на твоїх човнах і казання старих про давнину, що лічив у тобі зорі на перекинутому небі, що й досі, дивлячись часом униз, не втратив щастя бачити оті зорі навіть у буденних калюжах на життєвих шляхах. (О. Дов­женко.)

2. На що б око не впало, що б не сталось на світі: чи пропала овечка, полюбив леґінь, зрадила дівка, заслаб­ла корова, зашуміла смерічка — все виливалось у піс­ню, легку і просту, як і ті гори в їх давнім, первіснім житті. (М. Коцюбинський.)

3. Лелеки знають, яка доля вготована їм над білими горами, знають також і те, що десь далеко-далеко ждуть їх велетенські річки з солодкою водою, ждуть безмежні плавні, озера й непрохіддя боліт; усі вони — від могутніх лелек-ватажків до молоденьких лелечок-перволітків — народилися у тих далеких земних краях і мають вертатися щоразу туди, вертатися знов і знов, завжди і вічно, бо їхнє лелечине перелітне життя є не що інше, як безупинне вертання і повертання до своїх народжень, до того, що завжди лишається найріднішим. (П. Загребельний.)

 

Прочитайте. Накресліть схеми складного синтаксичного цілого, відобразивши зв'язки між реченнями.

А. В огірках теж були бджоли. Вони порались коло цвіту і так прудко літали до соняшника, до маку й додо­му, і так їм було ніколи, що скільки я не намагавсь, як не дражнив їх, так ні одна чомусь мене й не вкусила. А бджоляче жало хоч і болить, зате вже коли почнеш плакати, дід уже чи мати дають зразу мідну копійку, яку треба прикладати до болючого місця. Тоді біль швидко проходив, а за копійку можна було купити у Масія аж чотири цукерки і вже смакувати до самого вечора. (О. Довженко.)

Б. Приємно спати в човні, в житі, в просі, в ячмені, у всякому насінні на печі... Приємно тягати копиці до стогу й ходити навколо стогів по насінню. Приємно, коли яблуко, про яке думали, що кисле, виявляється солодким... Іще приємно, і дуже любив я, коли дід роз­мовляв з конем і лошам, як з чоловіками. (О. Довженко.)

 

Розставте розділові знаки: а) кому; б) двокрапку; в) тире; г) крапку з комою. Чи всі цифри вказують на місце пунктуації?

1. Наука ' срібло 2 а практика 3 золото. (Нар. твор­чість.) 2. Гетьман ' може 2 як ніхто інший 3 знав 4 що любити Україну 5 це найперше захистити її від усіх ворогів. (О. Лупій.) 3. Розум ' одяг 2 який ніколи не зно­ситься 3 знання 4 джерело 5 яке ніколи не вичерпається. (Нар. творчість.)

 


Читайте також:

  1. Type 1 and 0 Conditionals (Перший та нульовий тип умовних речень)
  2. Type 2 Conditionals (другий тип умовних речень)
  3. VI. Виконайте граматичний аналіз підкреслених речень.
  4. Вибір типу обмотки і складання схеми.
  5. Вибір типу обмотки і складання схеми.
  6. Вивчення типів речень за метою висловлювання й за інтонацією
  7. Вивчення типів речень за метою висловлювання й за інтонацією
  8. ВИДИ РЕЧЕНЬ
  9. Види речень в ділових паперах та їх стилістичні функції.
  10. Види речень в ділових паперах та їх стилістичні функції.
  11. Визначте відповідність. Обкресліть правильну відповідь.
  12. Визначте загальну площу плодоягідних насаджень.




Переглядів: 1703

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модульний тестовий контроль | Перебудуйте речення так, щоб між підметом і присудком стояло тире.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.