Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Визначте тип речень і накресліть їхні схеми.

1. Щасливий я, що народився на твоєму березі, що пив у незабутні роки твою м'яку, сиву воду, ходив босий по твоїх казкових висипах, слухав рибальських розмов на твоїх човнах і казання старих про давнину, що лічив у тобі зорі на перекинутому небі, що й досі, дивлячись часом униз, не втратив щастя бачити оті зорі навіть у буденних калюжах на життєвих шляхах. (О. Дов­женко.)

2. На що б око не впало, що б не сталось на світі: чи пропала овечка, полюбив леґінь, зрадила дівка, заслаб­ла корова, зашуміла смерічка — все виливалось у піс­ню, легку і просту, як і ті гори в їх давнім, первіснім житті. (М. Коцюбинський.)

3. Лелеки знають, яка доля вготована їм над білими горами, знають також і те, що десь далеко-далеко ждуть їх велетенські річки з солодкою водою, ждуть безмежні плавні, озера й непрохіддя боліт; усі вони — від могутніх лелек-ватажків до молоденьких лелечок-перволітків — народилися у тих далеких земних краях і мають вертатися щоразу туди, вертатися знов і знов, завжди і вічно, бо їхнє лелечине перелітне життя є не що інше, як безупинне вертання і повертання до своїх народжень, до того, що завжди лишається найріднішим. (П. Загребельний.)

 

Прочитайте. Накресліть схеми складного синтаксичного цілого, відобразивши зв'язки між реченнями.

А. В огірках теж були бджоли. Вони порались коло цвіту і так прудко літали до соняшника, до маку й додо­му, і так їм було ніколи, що скільки я не намагавсь, як не дражнив їх, так ні одна чомусь мене й не вкусила. А бджоляче жало хоч і болить, зате вже коли почнеш плакати, дід уже чи мати дають зразу мідну копійку, яку треба прикладати до болючого місця. Тоді біль швидко проходив, а за копійку можна було купити у Масія аж чотири цукерки і вже смакувати до самого вечора. (О. Довженко.)

Б. Приємно спати в човні, в житі, в просі, в ячмені, у всякому насінні на печі... Приємно тягати копиці до стогу й ходити навколо стогів по насінню. Приємно, коли яблуко, про яке думали, що кисле, виявляється солодким... Іще приємно, і дуже любив я, коли дід роз­мовляв з конем і лошам, як з чоловіками. (О. Довженко.)

 

Розставте розділові знаки: а) кому; б) двокрапку; в) тире; г) крапку з комою. Чи всі цифри вказують на місце пунктуації?

1. Наука ' срібло 2 а практика 3 золото. (Нар. твор­чість.) 2. Гетьман ' може 2 як ніхто інший 3 знав 4 що любити Україну 5 це найперше захистити її від усіх ворогів. (О. Лупій.) 3. Розум ' одяг 2 який ніколи не зно­ситься 3 знання 4 джерело 5 яке ніколи не вичерпається. (Нар. творчість.)

 


Читайте також:

  1. Type 1 and 0 Conditionals (Перший та нульовий тип умовних речень)
  2. Type 2 Conditionals (другий тип умовних речень)
  3. VI. Виконайте граматичний аналіз підкреслених речень.
  4. Вибір типу обмотки і складання схеми.
  5. Вибір типу обмотки і складання схеми.
  6. Вивчення типів речень за метою висловлювання й за інтонацією
  7. Вивчення типів речень за метою висловлювання й за інтонацією
  8. ВИДИ РЕЧЕНЬ
  9. Види речень в ділових паперах та їх стилістичні функції.
  10. Види речень в ділових паперах та їх стилістичні функції.
  11. Визначте відповідність. Обкресліть правильну відповідь.
  12. Визначте загальну площу плодоягідних насаджень.




Переглядів: 1806

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модульний тестовий контроль | Перебудуйте речення так, щоб між підметом і присудком стояло тире.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.042 сек.