Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Проблема почуття власної гідності викладача

Це одна з найбільш гострих проблем викладацької діяльності. Складність питання в тому, що одним із показників гідності пра­цівника є громадська оцінка його праці, тобто реальна офіційна зарплага. Як би презирливо ми не ставилися до грошей, не можна забувати, що це один із найважливіших елементів людської культу­ри, найміцніших засобів регуляції людських взаємостосунків [9].

Якщо психолог прагне сформувати ціннісно-смислове ядро в особистості, що самовизначається, то найкращим прикладом для наслідування буде демонстрування власної гідності. Але, як відомо, психологи та педагоги, які працюють у сфері освіти, мають жалю­гідне існування і демонструють, скоріше, приклад покірної смирен­ності з неповажним ставленням до себе. Природно, що приклад та­кої смиренності у більшості випадків не буде сприяти формуванню у підлітків почуття власної гідності. Швидше за все, підлітки бу­дуть звертатися до інших прикладів для наслідування.

Дехто може сказати, що головна нагорода для педагога та психолога - не гроші, а усвідомлення того, що вони виконують благородну справу, а також - любов і повага дітей. Для деяких педагогів і психологів цього, можливо, і достатньо. Але, як уже зазначалося, гроші - це важливий елемент культури, і поки, в основному, саме за допомогою грошей визначається цінність тієї чи іншої праці та цінність самої особистості працівника... Коли ущемлений у своїх правах педагог мовчить, то він, фактично, здійснює страшну угоду з совістю, ніби розплачуючись своєю гідністю за спокій та уявне благополуччя. Принцип «тільки б не було війни», тобто боротьби за свої права, підходить, скоріше, для рабів, а не для тих, хто зобов'язаний постійно демонструва­ти свою гідність... 15) Проблема використання нецензурних висловлювань і жаргонних сліву викладацькій діяльності

Висловлюватися нецензурно «не добре», і з цим, здається, не­має смислу сперечатися. Але хто зуміє точно визначити, де «нецен­зурне» висловлювання, де «жаргонне», а де - «простонародне» чи «розмовне»? Наприклад, іноді «хороше слівце» виражає особистіс-ну зацікавленість викладача і його своєрідну «довіру» до даної аудиторії. Часто «нецензурщина» є проявом, так званого, «профе­сійного епатажу», що нерідко зустрічається в середовищі творчих працівників. Ми не виправдовуємо невихованості деяких виклада­чів, які своїм прикладом підривають віру багатьох студентів в ідеа­лу

ли та образи «благородної» та «чистої» психології, розвіюють «міф» про «справжнього вченого», якому чужі «низькі» людські пристрасті та простонародні способи самовираження.

Але ось що говорить з цього приводу відомий учений Г.Сельє: «Випадкова обмовка, жаргонне словечко чи граматична помилка, яка зустрічається в мові освіченої людини, не нашко­дять лекції, а навпаки, нададуть їй живості та безпосередності» [11, с. 345]. Хоча ми не одноразово помічали, що сьогоднішні студенти-психологи набагато поважніше слухають тих виклада­чів, які проводять свої заняття в міру артистично і грамотно («благородно») вибудовуючи свою мову. Ймовірно, є у багатьох студентів потреба хоча б у зовнішній культурі та вихованості в епоху вседозволеності та непристойності, які панують навколо.

Зауважимо, що майбутньому психологу часто доведеться зустрічатись у своїй роботі з невихованими людьми, тому необ­хідно себе до подібного морально готувати...

16) Проблема «примітивного» студента

Під «примітивністю» розуміється неготовність студента ви­конувати елементарні норми взаємостосунків з викладачами й однокурсниками та сприймати оригінальні (у тому числі й етич­ні) роздуми викладача.

Умовно можна виділити дві категорії «примітивних» сту­дентів:

1) студенти, які вже усвідомили свій «примітивізм» і хочуть його подолати (таких студентів не можна назвати «примітивними», у них скоріше зовнішня примітивність);

2) студенти, які вважають свою неготовність до справжнього нав­чання та творчості цілком нормальним явищем і гордяться цим (на­приклад, тим, що «знають своє місце» і «вміють не висовуватись») - з такими студентами набагато складніше, це істинно «примітив­ні» люди.

Але викладач повинен працювати і з одними, і з іншим, та ніколи не виключати можливості, що коли-небудь «примітив­ний» студент може змінитися, а для цього йому необхідно дати можливість вибору подальших шляхів свого навчання та роботи за спеціальністю. Такого студента потрібно хоча б «спантели­чити» проблемою вибору: можна залишатися примітивним, а можна хоча б пошукати інші, більш творчі шляхи самореалізації

своїх талантів.

У такому випадку робота зі «стійкими примітивними» сту­дентами - це реальна творча ситуація для викладача, коли йому доводиться з «нічого» робити «щось». Можливо, це і є справжнє диво. Але, на жаль, дива відбуваються нечасто...


Читайте також:

  1. IV. Оцінка вигідності залучення короткотермінових кредитів
  2. IV. Проблема антропогенних змін клімату або «парниковий ефект».
  3. А. Створення власної папки.
  4. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  5. Альтернативність ресурсів і проблема економічного вибору
  6. Близькосхідна проблема на рубежі 60-70-х років.
  7. Вибір місця розташування підприємства як проблема прийняття рішень.
  8. Виживання людини і людства–нагальна проблема сучасності
  9. Вищі почуття
  10. ВИЩІ ПОЧУТТЯ ЛЮДИНИ
  11. ВОДА В ЖИТТІ ЛЮДИНИ ТА ПРОБЛЕМА ЇЇ ОЧИЩЕННЯ.
  12. Вплив параметрів мікроклімату на самопочуття людини




Переглядів: 683

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Психолога | Етика проведення досліджень за участю людей і тварин

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.108 сек.