МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Форми, методи державного керівництва економікоюГосподарському життю усіх країн світу, в тому числі України, притаманне державне керівництво економікою. У сфері економики держава здійснює свою діяльність в певних правових формах – це врегульовані нормами права види діяльності держави ( її органів ) у сфері економіки. Розрізняють такі основні правові форми державного керівництва економікою: 1). планування; 2). управління; 3). контроль; 4). нормативне регулювання. Планування – це визначення основних напрямків і конкретних результатів діяльностікраїни, регіонів, галузей народного господарства, окремих суб’єктів господарювання. Розрізняють директивне та індикативне планування. Директивне планування - обов’язкове для суб’єктів, котрім воно адресоване, застосовується в державному секторі економіки. Індикативне планування – має рекомендаційний характер, передбачає заходи заохочення для виконавців плану і орентує їх на бажану для держави та суспільства поведінку у сфері господарювання. Управління – прийняття компетентним органом юридично значущихрішень для суб’єктів господарювання з оперативних питань господарського житття ( державна реєстрація суб’єктів господарювання, ліцензування окремих видів господарської діяльності, встановлення лімітів на використання природних ресурсів ). Контроль – це встановлення компетентними органами ступеня відповідності фактичних напрямків і результатів діяльності суб’єктів господарського життя встановленим державою правилам, нормам і нормативам, а також виявлення порушень в діяльності цих суб’єктів, вжиття заходів щодо їх усунення, в т. ч. застосування господарсько-правових санкцій. Нормативне регулювання – означає встановлення компетентними державними органами правил здійснення господарської діяльності, це визначення правового статусу суб’єктів господарювання; правового режиму їхнього майна; порядку укладання господарських договорів; виконання господарських операцій; порядку розгляду господарськиї спорів; механізму захисту прав та законних інтересів суб’єктів господарського життя. Від форм державного керівництва економікою слід відрізняти методи державного керівництва економікою. Методи державного керівництва економікою – це способи впливу держави на поведінку суб’єктів господарського життя з метою отримання необхідного для суспільства результату. Розрізняють методи державного керівництва економікою; 1). адміністративні – способи впливу держави шляхом прямого наказу компетентного органу, що підлягає обов’язковому та однозначному виконанню суб’єктом господарювання ( державна реєстрація суб’єктів господарської діяльності; ліцензування певних видів господарської діяльності; встановлення податкових ставок та інших платежів ). Ці методи швидкодіючи, результат вже через незначний проміжок часу, Але не враховуються економічні інтереси виконавців. 2). Економічні – способи впливу держави, коли необхідний суспільству результат досягається черезекономічний інтерес виконавців ( встановлення податкових пільг; державне кредитування суб’єктів господарювання; надання дотацій; застосування господарсько-правових санкцій за порушення у сфері господарювання ). Ці методи повільної дії і тому результат настає через значний проміжок часу. В сучасних умовах держава в комплексі застосовує економічні та адміністративні методи. Домінування тих чиінших методів залежить від стану економики, надзвичайних обставин, а також завдань, що стоять перед державою щодо вирішення тих чи інших питань суспільного життя.
Читайте також:
|
||||||||
|