МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Форми, методи державного керівництва економікоюГосподарському життю усіх країн світу, в тому числі України, притаманне державне керівництво економікою. У сфері економики держава здійснює свою діяльність в певних правових формах – це врегульовані нормами права види діяльності держави ( її органів ) у сфері економіки. Розрізняють такі основні правові форми державного керівництва економікою: 1). планування; 2). управління; 3). контроль; 4). нормативне регулювання. Планування – це визначення основних напрямків і конкретних результатів діяльностікраїни, регіонів, галузей народного господарства, окремих суб’єктів господарювання. Розрізняють директивне та індикативне планування. Директивне планування - обов’язкове для суб’єктів, котрім воно адресоване, застосовується в державному секторі економіки. Індикативне планування – має рекомендаційний характер, передбачає заходи заохочення для виконавців плану і орентує їх на бажану для держави та суспільства поведінку у сфері господарювання. Управління – прийняття компетентним органом юридично значущихрішень для суб’єктів господарювання з оперативних питань господарського житття ( державна реєстрація суб’єктів господарювання, ліцензування окремих видів господарської діяльності, встановлення лімітів на використання природних ресурсів ). Контроль – це встановлення компетентними органами ступеня відповідності фактичних напрямків і результатів діяльності суб’єктів господарського життя встановленим державою правилам, нормам і нормативам, а також виявлення порушень в діяльності цих суб’єктів, вжиття заходів щодо їх усунення, в т. ч. застосування господарсько-правових санкцій. Нормативне регулювання – означає встановлення компетентними державними органами правил здійснення господарської діяльності, це визначення правового статусу суб’єктів господарювання; правового режиму їхнього майна; порядку укладання господарських договорів; виконання господарських операцій; порядку розгляду господарськиї спорів; механізму захисту прав та законних інтересів суб’єктів господарського життя. Від форм державного керівництва економікою слід відрізняти методи державного керівництва економікою. Методи державного керівництва економікою – це способи впливу держави на поведінку суб’єктів господарського життя з метою отримання необхідного для суспільства результату. Розрізняють методи державного керівництва економікою; 1). адміністративні – способи впливу держави шляхом прямого наказу компетентного органу, що підлягає обов’язковому та однозначному виконанню суб’єктом господарювання ( державна реєстрація суб’єктів господарської діяльності; ліцензування певних видів господарської діяльності; встановлення податкових ставок та інших платежів ). Ці методи швидкодіючи, результат вже через незначний проміжок часу, Але не враховуються економічні інтереси виконавців. 2). Економічні – способи впливу держави, коли необхідний суспільству результат досягається черезекономічний інтерес виконавців ( встановлення податкових пільг; державне кредитування суб’єктів господарювання; надання дотацій; застосування господарсько-правових санкцій за порушення у сфері господарювання ). Ці методи повільної дії і тому результат настає через значний проміжок часу. В сучасних умовах держава в комплексі застосовує економічні та адміністративні методи. Домінування тих чиінших методів залежить від стану економики, надзвичайних обставин, а також завдань, що стоять перед державою щодо вирішення тих чи інших питань суспільного життя.
Читайте також:
|
||||||||
|