МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ВИВЧЕННЯ ФАЗ МІТОЗУЛабораторна робота 8 ТЕМА IV. ПОДІЛ КЛІТИНИ - ОСНОВА РОЗМНОЖЕННЯ ТА ІНДИВІДУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ОРГАНІЗМІВ ВИявлеННЯ крохмалю в зелених рослинах Лабораторна робота 7 Мета роботи: виявити в зелених рослинах продукт фотосинтезу - крохмаль. Короткі теоретичні відомості Для того, щоб встановити чи відбувалися процеси фотосинтезу, необхідно ідентифікувати якийсь з продуктів. Однією з перших сполук, продуктів фотосинтезу, є фосфогліцеринова кислота, яка далі перетворюється в інші сполуки, включаючи і цукри, що утворюють крохмаль. Виявлення крохмалю і може бути індикатором того, що відбувся фотосинтез. Матеріали й реактиви Зелене листя (герань, примула або інш.), розчин Люголя, 90% етанол. Обладнання Пробірки, пінцет, піпетки, водяна баня, біла кафельна плитка. Хід роботи Для того, щоб зелений колір хлорофілу не маскував зміну забарвлення листка в процесі досліду, його потрібно попередньо обезбарвити. Для цього лист опускають в пробірку і заливають 4-6 мл 90% етанолу. Пробірку ставлять в киплячу водяну баню і тримають в таких умовах до повного знебарвлення листя. Знебарвлений лисок промивають гарячою водою для видалення етанолу та помягшення тканин. Потім розправляють його на кафельній плитці і обережно повністю заливають розчином Люголя. Ділянки листа, де є крохмаль забарвлюються в темно-синій колір.
Результати досліду замальовують. Сформульовані висновки записують.
Всі клітини багатоклітинного організму виникають шляхом розмноження (поділу) вже існуючих клітин. Поділ клітин відбувається шляхом мітозу. Ріст організму і постійне самооновлення всіх його тканин і органів також пов’язані з процесом поділу клітини. Комплекс процесів, у результаті яких із однієї клітини утворюються дві нові, називають мітотичним циклом.
Мета роботи: дослідити процес мітозу в клітинах. Короткі теоретичні відомості Мітоз – це такий поділ клітинного ядра, при якому утворюються два дочірніх ядра з наборами хромосом, ідентичним наборам батьківської клітини. Після поділу ядра зазвичай одразу іде поділ цитоплазми на дві рівні частини, відновлення клітинної (плазматичної) мембрани і клітинної стінки (у рослин) або однієї тільки клітинної (плазматичної) мембрани (у тварин) і поділ двох дочірніх клітин, які виникли таким чином. Весь цей процес називають клітинним поділом. Мітотичний поділ клітин призводить до збільшення їх чисельності, забезпечуючи процеси росту, регенерації і заміщення клітин у всіх вищих тварин і рослин. У одноклітинних організмів мітоз служить механізмом нестатевого розмноження, яке призводить до збільшення їх чисельності. Матеріали й реактиви Часник або цибулина, дистильована вода, оцтова кислота, 1М розчин HCl, реактив Фьольгена. Обладнання Шпильки, штатив з пробірками, леза, маленькі пробірки з пробками, пінцет, чашки Петрі, водяна баня, предметні скельця, покривні скельця, фільтрувальний папір. Хід роботи Зубок часнику або цибулину поставити у склянку з водою так, щоб частина, де утворюються корінці була занурена у воду. Залишити на 3-4 дні у спокої, оскільки будь який сторонній вплив може тимчасово припинити клітинний поділ. Після утворення кількох корінців довжиною 1-2 см відрізати від них кінцеві частини довжиною 1см. Покласти корінці у невелику пробірку з оцтовою кислотою, закрити пробкою і залишити на ніч при кімнатній температурі для фіксації. Захопивши пінцетом корінці перенести до чашки Петрі з дистильованою водою і відмивати їх протягом декількох хвилин для видалення фіксатора. Потім перенести корінці у пробірку з 1М розчином HCl і витримати 3 хвилини при температурі 60°С (для цибулі 6-10 хвилин). При цьому серединні пластинки, які утримують клітини разом порушуються, а ДНК хромосом гідролізується з утворенням альдегідних форм дезоксирибози, здатних взаємодіяти з барвником (реактивом Фьольгена). Кислоту разом з корінцями перелити у чашку Петрі. Перенести корінці в іншу чашку із дистильованою водою і відмити кислоту. Залишити на 5 хвилин. Перенести корінці в маленьку пробірку з реактивом Фьольгена і закрити пробкою. Поставити у прохолодне темне місце (холодильник) на 2 години. Витягнути із пробірки один корінець і помістити його на предметне скельце у краплину оцтової кислоти. Відрізати від кінчика 1-2 мм. Розтріпати кінчик корінця за допомогою двох шпильок і накрити покривним скельцем. Препарат покласти на пласку поверхню, накрити фільтрувальним папером і притиснути великим пальцем, не допускаючи зсуву покривного скельця у бік. Вивчити отриманий препарат під мікроскопом при малому та великому збільшенні, знайти клітини, які знаходяться в різних стадіях мітозу. Замалювати ядра клітин у різних фазах мітозу. Висновки записати. Читайте також:
|
||||||||
|