МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Баланс фруктів і винограду в Україні за 2001/02 – 2005/06 МР та прогноз на 2006/07 МР, тис. тБаланс овочів і баштанних культур в Україні за 2002/03 – 2005/06 та прогноз на 2006/07, тис. т
Процес ціноутворення на продукцію овочівництва і баштанництва має певні особливості, що полягають у сезонній циклічності. На внутрішньому ринку спостерігається тенденція до підвищення цін на овочеву продукцію. Так, на міських ринках у середньому за 2005/06 МР подорожчали порівняно з 2004/05 МР капуста – в 2,6 раза, морква – в 1,6 рази, огірки – на 21,0 %, зелені культури – на 14 – 25 %, помідори – на 8,9 %. Незважаючи на очікуване збереження тенденції підвищення цін на овочі прогнозується також підвищення попиту на них у 2006/07 МР. У 2005 р. споживання населенням овочів становило 73 % від раціональної норми. Так само як і ринок овочів, ринок фруктів і винограду характеризується сезонною циклічністю обсягів пропозиції: на літо припадає 30 – 35 % річного товарообороту, на осінь – 25 – 30, зиму – 20 – 22, весну – 17 – 19 %. Пропозиція продукції садівництва і виноградарства на внутрішньому ринку України (за винятком субтропічних і тропічних культур) формується переважно за рахунок вітчизняного виробництва, яке забезпечує 70 – 75 % товарообороту.
Нестабільність пропозиції зумовлена тим, що вона формується переважно за рахунок природних чинників. Тільки у 2005/06 МР площа плодоносних садів і ягідників у всіх категоріях господарств скоротилася на 5,7 % порівняно з 2004/05 МР, а виноградників – на 2,7 %. У 2006/07 МР очікується, що несприятливі погодні умови та скорочення насаджень зумовлять зменшення в Україні виробництва продукції садівництва на 15 – 16 % і винограду – на 30 – 32 %. Це призведе до зменшення їх загальної пропозиції на 19 – 20 % та зменшення їх споживання на 11 – 12 %. Незважаючи на суттєве підвищення цін на продукцію садівництва і виноградарства, цінова ситуація в Україні несприятлива для розвитку цих галузей – ціни надто високі для споживачів і надто низькі для виробників. Установилася сезонна циклічність цін та їх відмінність залежно від каналів реалізації (1,5 – 2,0 раза, регіонів продажу (у 4 – 12 разів), помологічних сортів та місця їх вирощування (у 2,0 – 2,6 раза). За оцінками експертів, у 2006/07 МР зменшення пропозиції, спад попиту й інфляційні процеси призведуть до подорожчання фруктів і винограду на 5 – 15 %. Продукція овочівництва, баштанництва, садівництва і виноградарства належать до категорії дорогих продуктів харчування. Продовжують цей ряд продукти тваринного походження. Серед них чільне місце належить молоку і молочним продуктам. Сукупна пропозиція молока і молокопродуктів на внутрішньому ринку формується на 99,5 % за рахунок власного виробництва. У 2006 р. показник імпорту молочної продукції очікується на рівні 0,4 % від загального обсягу пропозиції на українському ринку. Також очікується, що у 2006 р. власне виробництво повністю забезпечить особисте споживання (при споживанні 235 кг на душу населення) і внутрішній попит. За умови споживання молока за раціональною нормою особисте харчування буде забезпечене на 80 %, внутрішній попит – на 75 %. Протягом останніх років виробництво молока коливається в межах 13,6 – 13,8 млн т і має чітко виражену тенденцію до зростання (1 % на квартал у середньому). 13. Баланс молока в Україні (усі категорії господарств) за 2003/04 – 2005/06 МР та прогноз на 2006/07 МР, тис. тонн
Виробництво молока на 81,8 % у 2005 р. забезпечувалося господарствами населення. Їх питома вага залишається майже незмінною з 2002 р. За прогнозом на кінець 2006 р. очікується збільшення виробництва молока у сільськогосподарських підприємствах на 1,7 %, а в господарствах населення – на 0,3 % порівняно з 2005 р. Основними причинами стримування виробництва молока є скорочення поголів’я, подорожчання кормів, випереджальні темпи росту цін на пально-мастильні матеріали порівняно із закупівельними цінами на молоко та ін. Споживання молочної продукції населенням України за період з 1990 р. по 2005 р. скоротилося на 39 %, але ще суттєвішим було скорочення споживання м’яса ВРХ – 42,2 %. Така ситуація стала наслідком, у першу чергу, скорочення поголів’я великої рогатої худоби. У 2005 р. порівняно з 1990 р. скорочення поголів’я ВРХ в 14. Вирощування, реалізація та продуктивність великої рогатої худоби в сільськогосподарських підприємствах України за 2003-2006 рр.*
_______________ * Дані с.-г. підприємств, які звітують за формою № 24. усіх категоріях господарств становило 73,5 % (з 24 623,4 до 6 514,1 голів). На початок 2006 р. поголів’я ВРХ на вирощуванні, відгодівлі та нагулі в усіх категоріях господарств порівняно з відповідним періодом 2005 р. скоротилося на 2,1 %, у тому числі в сільськогосподарських підприємствах – на 6,6, у господарствах населення збільшилося на 4,2 %. Виробництво яловичини у 2005 р. становило 910,6 тис. т. Очікується, що у 2006 р. попит на яловичину становитиме 653 тис. т, а виробництво – 957,4 тис. т. Традиційними каналами продажу ВРХ сільськогосподарськими підприємствами є і залишатимуться реалізація переробним підприємствам (50,4 % у 2005 р.), видача населенню в рахунок оплати праці (8,3 %), на ринку через власні магазини, ларки тощо. Збільшення в останні роки частки продажу великої рогатої худоби переробним підприємствам зумовлено уведенням доплат за худобу великої маси та ціновою підтримкою за рахунок повернення суми ПДВ при реалізації худоби переробним підприємствам. За 2005 р. дотації товаровиробникам та переробним підприємствам за велику рогату худобу за рахунок компенсації податку на додану вартість становили 164,1 млн грн. Основна маса худоби, вирощеної в господарствах населення, реалізується через посередників, які на даному ринку зайняли нішу споживкооперації (табл. 15). 15. Обсяги реалізації та ціни на велику рогату худобу, реалізовану господарствами населення за 2005 р. (у живій масі)
Цінова ситуація на ринку продукції вирощування ВРХ у 2005 р. дещо поліпшилася: ціни зросли порівняно з рівнем 2004 р. на 34,9 % до 5 882 грн. за 1 т. Середнє споживання м’яса та м’ясопродуктів на душу населення в Україні залишається низьким. Визначальним залишається рівень доходів населення. У 2004 – 2006 рр. у зв’язку з ростом соціальних виплат відбулося зростання номінальних доходів населення, але інфляційні процеси у 2006 р. значною мірою звели нанівець це зростання. У результаті обсяг споживання м’яса і м’ясопродуктів у 2006 р. очікується на рівні 40 кг на душу населення. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|