Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



На початку ХХ ст.

Тема 12. Проблеми розвитку школи і педагогіки України

Тема 11. Педагогічна думка України ХІХ ст.

Тема 9. Педагогічна теорія К.Д.Ушинського

Тема 9. Педагогічна думка в епоху Українського Відродження

Виникнення слов’яно-греко-латинської школи як нового типу українського національного освітнього закладу підвищеного типу. Острозький три язичний ліцей-академія.

Виникнення братських шкіл. Статути братських шкіл. Демократичні основи їх діяльності. Зміст, форми та методи навчання і виховання. Започаткування у їх діяльності основ класно-урочної системи.

Особливості утворення Київської братської школи. Розвиток Києво-братського колегіуму. Зміст, форми та методи навчання у ньому. Надання йому статуту академії. Відновлення діяльності Києво-Могилянської академії у незалежній Українській державі.

Творча спадщина засновника класичної вітчизняної педагогіки К.Д.Ушинського. Принцип народності як методологічна основа педагогічної концепції Ушинського. Ушинський про шляхи побудови народної школи та зміст її діяльності. “Про народність у громадському виховання”, “Рідне слово”.

Антропологічні основи побудови педагогічної системи. Педагогіка як наука і мистецтво. Обґрунтування Ушинським необхідності праці в житті людини і суспільства. “Праця в її психічному і виховному значенні”.

Дидактична система Ушинського. Ставлення педагога до теорії формальної та матеріальної освіти. Визначення мети освіти. Дидактичні принципи та методи навчання. Удосконалення теоретичних основ класно-урочної системи. Вимоги до вчителя та його підготовки.

Тема 10. Школа і педагогіка періоду Руїни (друга половина ХУІІІст. )

Просвітницька діяльність та педагогічні погляди Г.С.Сковороди.

Ідея освіти як спасіння душі і як виховання громадянина, шлях до розвитку держави. Фактори формування особистості. Ідея селянського просвітництва Г.Сковороди.

Педагогічна діяльність М.В.Ломоносова.

Педагогічні ідеї М.П.Драгоманова. Концепція національної освіти. Історичні здобутки української освіти та культури. Рідна мова як основа національної освіти.

Б.Д.Грінченко як народний учитель і борець за українську народну школу. Мета і принципи побудови народної школи. Підручники для народної школи “Рідне слово”, “Українська граматика”. Грінченко про народного вчителя.

Педагогічні ідеї П.Куліша. “Граматика”. Роль народознавства у формуванні підростаючого покоління.

М.І.Костомаров про розвиток національної школи і навчання рідною мовою.

Педагогічні погляди І.Франка. Критика політики національної дискримінації українського народу в галузі освіти. Проблема народного вчителя.

Становлення УНР. Організація і діяльність Генерального секретаріату, а згодом Міністерства народної освіти. Створення українських шкіл та шкіл національних меншин. Заходи щодо підготовки національних учительських кадрів. Українські народні університети.

Освітня політика гетьманського уряду. Прийняття закону про обов’язкове вивчення української мови, літератури, географії, історії України. Централізація управління освітою. Утворення єдиної початкової школи. Створення перших державних українських університетів та Української Академії наук.

Освітня політика Директорії. Прийняття законів про державну українську мову та новий правопис, про нову структуру освіти в Україні.

Педагогічна діяльність та погляди С. Русової. Концепція націоналізації школи. Розробка історичних проблем вітчизняного шкільництва.

Заходи щодо проведення політики “коренізації” в УРСР у 20-ті роки. Відкриття національних шкіл, підготовка національних учительських кадрів. Розвиток національної культури.

 


Читайте також:

  1. I. Україна з найдавніших часів до початку XX ст.
  2. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  3. Визначення допустимого часу початку входу в зону зараження (початку роботи) за заданою дозою опромінення
  4. Визначення допустимого часу початку долання зон радіоактивного забруднення (початок виходу із зони) при заданій дозі опромінення
  5. Визначення швидкості початку псевдозрідження
  6. Визначте місце України в планах імперіалістичних держав напередодні та на початку Першої Світової війни. В чому полягала трагедія українського народу в цій війні?
  7. Виникнення інституціоналізму і його розвиток на початку ХХ ст.
  8. Виплати лізингових платежів на початку періоду
  9. Відновлення громадянського суспільства в Україні в кінці 80-х – на початку 90-х років ХХ ст. Розвиток громадянського суспільства в незалежній Україні.
  10. Генеза політичних ідей на початку – наприкінці ХХ ст. Формування політології як самостійної галузі та загальної системи соціальних і гуманітарних наук.
  11. Геополітичне позиціонування Європейського Союзу на початку XXI ст.
  12. Гетьманщина в кінці XVII – на початку XVIII ст. І. Мазепа та політика Петра І щодо України.




Переглядів: 497

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 8. Школа і педагогіка Київської Русі | Тема 15.Педагогічна система В.О.Сухомлинського

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.