Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Сучасний стан законодавства про відходи й визначення поняття відходів.

До теми 10: Правові вимоги по знешкодженню та утилізації відходів. Правове забезпечення екологічної безпеки.

 

 

На відміну від існування природи, що функціонує безвідходно, слідством діяльності людини й суспільства є утворення відходів, місцем зберігання, знешкодження й утилізації яких є природне середовище. Проблема обігу з відходами давно переступила національні границі й придбала глобальний характер. Проблема обігу з відходами носить комплексний характер і охоплює як стадію запобігання й зниження обсягів утворення відходів, так і стадію їхнього збору, переробки, утилізації, видалення, знищення, поховання й т.д. На всіх стадіях обігу з відходами головною вимогою до будь-яких видів діяльності є захист навколишнього природного середовища й здоров'я людини від негативного впливу відходів, забезпечення дбайливого використання сировинних і енергетичних ресурсів, науково обґрунтоване узгодження екологічних, економічних і соціальних інтересів суспільства по створенню й використанню відходів з метою забезпечення стійкого економічного й соціального розвитку.

Відповідно до положень ст. 55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» підприємства, установи, організації й громадяни зобов'язані застосовувати ефективні заходи по зниженню обсягів утворення й по знешкодженню, переробці, безпечному складуванню або похованню виробничих, побутових і інших відходів. Складування, зберігання або розміщення відходів здійснюється тільки при наявності спеціальних дозволів на певних місцевими Радами територіях у межах, установлених ними лімітів з дотриманням санітарних норм і екологічних вимог способами, забезпечуючими можливості їх подальшого господарського використання й безпеки для навколишнього середовища й здоров'я людей.

Ці загальні положення природоохоронного закону знайшли свою деталізацію й конкретизацію в Законі «Про відходи», прийнятому 5 березня 1998 року. Вони ставляться до визначення відходів, їхнім виробникам, обігу з відходами, місцям їхнього поховання й т.д.

Відходи— це будь-які речовини, матеріали й предмети, що утворюються в процесі людської діяльності й не мають подальшого використання по місцю утворення або виявлення, і від яких їхній власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації (переробки) або інших операцій. Таке розуміння відходів запозичене з норм міжнародного права

До основних напрямків державної політики в сфері обігу з відходами ставиться:

· забезпечення повного збору й своєчасне знищення й видалення відходів;

· дотримання правил екологічної безпеки при обігу з ними;

· зведення до мінімуму виникнення відходів і зниження їхньої небезпеки;

· забезпечення комплексного використання матеріально-сировинних ресурсів;

· сприяння максимально можливої утилізації відходів шляхом прямого повторного або альтернативного їхнього використання;

· забезпечення безпечного видалення відходів, не підметів утилізації шляхом розробки відповідних технологій, екологічно безпечних методів і способів обігу з ними;

· організація контролю за місцями й об'єктами розміщення відходів для запобігання їхнього шкідливого впливу на навколишнє природне середовище й здоров'я людини;

· здійснення комплексу науково-технічних і маркетингових досліджень для виявлення й визначення ресурсної цінності відходів з метою їхнього ефективного використання;

· сприяння створенню об'єктів обігу з відходами;

· забезпечення соціального захисту працівників, зайнятих у сфері обігу з відходами; обов'язковий облік відходів на основі їхньої класифікації й паспортизації.

Основними вимогами законодавства в області обігу з відходами є скорочення обсягів їхнього утворення й ліквідація шляхом утилізації, знешкодження й максимального залучення в господарський оборот і на цій основі забезпечення заощадження природних ресурсів і запобігання негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище й здоров'я людини.

Найпоширенішим у законодавстві є підрозділ відходів на виробничі й побутові. Під промисловими відходами, відповідно до вимог державних стандартів, маються на увазі відходи виробництва, а також залишки сировини, матеріалів, напівфабрикатів, що утворилися при виробництві продукції або виконанні робіт зі спорудження або обслуговування підприємства або втративші повністю або частково вихідні споживчі властивості.

Небезпечними відходами є відходи, фізичні, хімічні або біологічні характеристики яких створюють або можуть створити значну небезпеку для навколишнього природного середовища й здоров'я людини і які вимагають спеціальних методів і коштів обігу з ними.

 


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. II. Поняття соціального процесу.
  5. Ocнoвнi визначення здоров'я
  6. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  7. А/. Поняття про судовий процес.
  8. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  9. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  10. Адміністративна відповідальність за порушення аграрного законодавства
  11. Адміністративна відповідальність за порушення земельного законодавства
  12. Адміністративна відповідальність за порушення податкового законодавства.




Переглядів: 439

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Правова охорона навколишнього природного середовища в сільському господарстві. | Особливості правового регулювання відносин власності на відходи й керування в сфері обігу з відходами.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.