Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сучасний стан законодавства про відходи й визначення поняття відходів.

До теми 10: Правові вимоги по знешкодженню та утилізації відходів. Правове забезпечення екологічної безпеки.

 

 

На відміну від існування природи, що функціонує безвідходно, слідством діяльності людини й суспільства є утворення відходів, місцем зберігання, знешкодження й утилізації яких є природне середовище. Проблема обігу з відходами давно переступила національні границі й придбала глобальний характер. Проблема обігу з відходами носить комплексний характер і охоплює як стадію запобігання й зниження обсягів утворення відходів, так і стадію їхнього збору, переробки, утилізації, видалення, знищення, поховання й т.д. На всіх стадіях обігу з відходами головною вимогою до будь-яких видів діяльності є захист навколишнього природного середовища й здоров'я людини від негативного впливу відходів, забезпечення дбайливого використання сировинних і енергетичних ресурсів, науково обґрунтоване узгодження екологічних, економічних і соціальних інтересів суспільства по створенню й використанню відходів з метою забезпечення стійкого економічного й соціального розвитку.

Відповідно до положень ст. 55 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» підприємства, установи, організації й громадяни зобов'язані застосовувати ефективні заходи по зниженню обсягів утворення й по знешкодженню, переробці, безпечному складуванню або похованню виробничих, побутових і інших відходів. Складування, зберігання або розміщення відходів здійснюється тільки при наявності спеціальних дозволів на певних місцевими Радами територіях у межах, установлених ними лімітів з дотриманням санітарних норм і екологічних вимог способами, забезпечуючими можливості їх подальшого господарського використання й безпеки для навколишнього середовища й здоров'я людей.

Ці загальні положення природоохоронного закону знайшли свою деталізацію й конкретизацію в Законі «Про відходи», прийнятому 5 березня 1998 року. Вони ставляться до визначення відходів, їхнім виробникам, обігу з відходами, місцям їхнього поховання й т.д.

Відходи— це будь-які речовини, матеріали й предмети, що утворюються в процесі людської діяльності й не мають подальшого використання по місцю утворення або виявлення, і від яких їхній власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації (переробки) або інших операцій. Таке розуміння відходів запозичене з норм міжнародного права

До основних напрямків державної політики в сфері обігу з відходами ставиться:

· забезпечення повного збору й своєчасне знищення й видалення відходів;

· дотримання правил екологічної безпеки при обігу з ними;

· зведення до мінімуму виникнення відходів і зниження їхньої небезпеки;

· забезпечення комплексного використання матеріально-сировинних ресурсів;

· сприяння максимально можливої утилізації відходів шляхом прямого повторного або альтернативного їхнього використання;

· забезпечення безпечного видалення відходів, не підметів утилізації шляхом розробки відповідних технологій, екологічно безпечних методів і способів обігу з ними;

· організація контролю за місцями й об'єктами розміщення відходів для запобігання їхнього шкідливого впливу на навколишнє природне середовище й здоров'я людини;

· здійснення комплексу науково-технічних і маркетингових досліджень для виявлення й визначення ресурсної цінності відходів з метою їхнього ефективного використання;

· сприяння створенню об'єктів обігу з відходами;

· забезпечення соціального захисту працівників, зайнятих у сфері обігу з відходами; обов'язковий облік відходів на основі їхньої класифікації й паспортизації.

Основними вимогами законодавства в області обігу з відходами є скорочення обсягів їхнього утворення й ліквідація шляхом утилізації, знешкодження й максимального залучення в господарський оборот і на цій основі забезпечення заощадження природних ресурсів і запобігання негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище й здоров'я людини.

Найпоширенішим у законодавстві є підрозділ відходів на виробничі й побутові. Під промисловими відходами, відповідно до вимог державних стандартів, маються на увазі відходи виробництва, а також залишки сировини, матеріалів, напівфабрикатів, що утворилися при виробництві продукції або виконанні робіт зі спорудження або обслуговування підприємства або втративші повністю або частково вихідні споживчі властивості.

Небезпечними відходами є відходи, фізичні, хімічні або біологічні характеристики яких створюють або можуть створити значну небезпеку для навколишнього природного середовища й здоров'я людини і які вимагають спеціальних методів і коштів обігу з ними.

 


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. II. Поняття соціального процесу.
  5. Ocнoвнi визначення здоров'я
  6. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  7. А/. Поняття про судовий процес.
  8. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  9. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  10. Адміністративна відповідальність за порушення аграрного законодавства
  11. Адміністративна відповідальність за порушення земельного законодавства
  12. Адміністративна відповідальність за порушення податкового законодавства.




Переглядів: 474

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Правова охорона навколишнього природного середовища в сільському господарстві. | Особливості правового регулювання відносин власності на відходи й керування в сфері обігу з відходами.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.