Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 6. Співбесіда при прийомі на роботу

1. Підготовка до співбесіди.

2. Поведінка при співбесіді.

3. Стрес під час інтрев’ю і як з ним боротися.

 

1. Підготовка до співбесіди

 

Як правило, перший контакт із потенційним роботодавцем відбувається по телефону. Незалежно від того, який характер прийме розмова, потрібно завжди бути готовим до несподіваних телефонних дзвінків. Телефонне інтерв'ю - це свого роду репетиція перед співбесідою, і потрібно бути у всеозброєнні, щоб не упустити можливість зайвий раз стати перед роботодавцем у вигідному світлі. Ваша основна мета - це домогтися зустрічі будь-якими способами.

Завжди тримаєте під рукою аркуш паперу й ручку, щоб записувати всі дані, що цікавлять вас. Заздалегідь розпишіть свій часовий графік на тиждень уперед, щоб гарячково не міркувати на ходу, чи підходить вам пропонований час зустрічі або ви будете зайняті в цей момент.

Не погоджуйте час співбесіди занадто довго.

Кілька порад, як зробити гарне враження на представника компанії:

- під час будь-якого несподіваного дзвінка зберігайте олімпійський спокій. Ваш голос повинен звучати рівно й доброзичливо;

- уникайте фамільярності та багатослівності;

- якщо ви не хочете відповідати на запитання, не соромтеся сказати про це співрозмовникові, пославшись на те, що дану тему краще було б обговорити при особистій зустрічі;

- дайте можливість представникові компанії розповісти вам якнайбільше про пропоновану роботу. Не бійтеся задавати питання. Для цього, заздалегідь продумавши формулювання, напишіть на аркуші паперу самі актуальні з вашого погляду питання. Не забувайте, що інтерв'ю з вами - це й ваша власна презентація. - Говорите прямо в трубку телефону;

- по ходу розмови робіть записи. Обов'язково запишіть назву компанії, ім'я та посаду представника, що подзвонив вам, телефон і номер факсу, по якому ви можете дзвонити у компанію;

- домовляючись про дату й час співбесіди, не забудьте попередити інтерв'юера про те, що ви обов'язково йому передзвоните, якщо у вас щось зміниться й ви не зможете прийти в призначений час;

- чітко проінструктуйте ваших домашніх й контактні особи, що саме вони повинні відповідати на дзвінки представників компаній або агентств по підбору персоналу у випадку вашої відсутності. Ще краще написати їм короткий текст, щоб вони могли його просто озвучити. Обов'язково повідомите їм час, коли ви плануєте повернутися й зможете самі поговорити з інтерв'юером, або залишіть їм телефони, по яких вас можна буде знайти протягом дня;

- ніколи не обговорюйте по телефону питання, що стосуються заробітної плати, премій, пільг, відпусток, додаткових компенсацій і т.д.

Коли вас запитають, чи залишилися у вас які-небудь питання, які ви хотіли б ще задати, це буде сигналом, що телефонне інтерв'ю підходить до кінцю. Тепер самий час взяти ініціативу на себе й поцікавитися, коли можна призначити співбесіду. Краще, звичайно ж, робити це у ввічливій і тактовній формі, наприклад, так: «Іван Петрович, ваша пропозиція звучить дуже заманливо, і мені здається, моя кандидатура могла б підійти вашої компанії. Останнє питання, що мені хотілося б задати, - чи можу я прийти на співбесіду та розповісти докладніше про свій досвід. І якщо так, то в який день й який час?» Якщо вас запросили, уточните, з ким саме ви будете розмовляти й на що варто звернути особливу увагу: стиль одягу, мова спілкування, чи будуть які-небудь тести або завдання й т.д..

Наприкінці розмови ще раз повторите всі моменти, про які ви домовилися по телефону: час співбесіди, адреса компанії, ім'я менеджера, матеріали й документи, які потрібно взяти із собою й т.д.

Як тільки ви одержуєте запрошення на інтерв'ю, наступає відповідальний момент підготовки до співбесіди. Для початку зберіть всі матеріали, якіВам знадобляться на інтерв'ю:

- дві або три копії резюме та супровідного листа, адресованого керівництву тієї компанії, що запросила вас на зустріч;

- зібране вами «досьє» компанії. Не полінуєтеся ще раз переглянути джерела, з яких ви почерпнули інформацію про потенційного роботодавця;

- блокнот і ручка для записів під час співбесіди;

- список питань, що ставляться до потенційної роботи, які ви зможете задати на інтерв'ю;

- рекомендаційні листи;

- копії дипломів про освіту, копію паспорта, трудової книжки й інших необхідних документів, що підтверджують вашу кваліфікацію й досвід роботи;

- приклади ваших творчих робіт.

Складіть всі перераховані вище матеріали в окрему папку та перекладіть їх роздільниками, щоб не витрачати час на пошук потрібного вам документа.

 

2. Поведінка при співбесіді

 

Успіх інтерв'ю визначається багатьма факторами й, у першу чергу, тим, як ви будете виглядати й тримати себе й, звичайно ж, що саме і як ви будете розповідати про себе.

Перші хвилини розмови є, мабуть, найбільш важливими, щоб створити правильний настрій бесіди й зробити гарне враження на роботодавця, і це враження буде ґрунтуватися, насамперед, на вашому зовнішньому вигляді. Ідучи на співбесіду, ви повинні дотримуватися основного правила: ваш костюм і взуття повинні виглядати бездоганно чисто й охайно й бути консервативними. Ви можете бути прихильником різних стилів в одязі, але на інтерв'ю допускається тільки один - діловий класичний стиль.

На інтерв'ю краще приходити небагато раніше призначеного часу, однак не занадто рано, щоб не показати, що ви дуже хвилюєтеся. Запізнення, зрозуміло, зовсім неприпустимі. Якщо ви по об'єктивних причинах не встигаєте на співбесіду, будь-якими способами попередите про це інтерв'юера або секретаря. Не зробивши цього, ви губите всі шанси одержати роботу в даній компанії.

Під час співбесіди вам належить поводитися досить упевнено, демонструючи ентузіазм й енергійність. Однак не перестарайтеся.

Якщо ви хочете, щоб у співрозмовника був гарний настрій, вам треба всього лише додержуватися простих правил:

- Частіше посміхайтеся.

- Завжди дивитеся прямо в очі співрозмовникові, коли щось йому розповідаєте.

- Зосередьте на співрозмовнику вся своя увага, демонструючи щирий інтерес до того, що він вам говорить. Якщо ви нервуєте, вам потрібно постійно стежити за тим, щоб не робити рухів і неусвідомлених дій, які можуть видати ваше хвилювання.

- Не смикаєте в руках ручку або який-небудь інший сторонній предмет.

- Не міняйте занадто часто позу.

- Не поправляйте щомиті окуляри або волосся.

- Не уникайте прямого погляду.

- Якщо ви не знаєте, куди діти руки, покладіть їх на коліна й стежите, щоб вони не тремтіли.

- Не будьте надто самокритичні.

- Не применшуйте свої досягнення та заслуги.

- Не виправдуйтеся й уникайте плутаних пояснень.

- Говорите досить голосно, щоб вас не потрібно було постійно перепитувати.

- Відповідайте на питання конкретно, але не односкладово.

- Не роздумуйте довго над відповідями.

- Не перебивайте співрозмовника, давайте йому висловитися до кінця.

- Якщо він перебиває вас, відразу ж переривайте свою мову та вислухуйте, що він вам говорить.

Щоб у потенційного роботодавця зложилося про вас загальне сприятливе враження, намагайтеся дотримувати елементарних правил спілкування, таких як:

- Ніколи не фамільярничайте й не переходите на «ти» зі співрозмовником, навіть якщо він вам уже знаком.

- Називайте інтерв'юера тільки по імені та по батькові.

- Ніколи не наближайтеся до інтерв'юера на відстань, менше, чим відстань звичайного рукостискання.

- Не сідаєте доти, поки вас не запросять.

- Не курите, навіть якщо вам запропонують закурити.

- Не дивитеся на годинник, особливо коли інтерв'юер вам щось говорить.

- Не демонструйте плоди вашої творчості до того моменту, коли вас про це попросять.

Що ви повинні продемонструвати інтерв'юерові для того, щоб ваш психологічний профіль виглядав виграшно в порівнянні з іншими здобувачами?

Мотивацію, тобто бажання одержати саме цю роботу. Всі роботодавці прекрасно розуміють, що мотивований співробітник, з ентузіазмом виконуючу свою роботу, завжди робить ледве більше, ніж від нього потрібно.

Націленість на кінцевий результат. Ви повинні показати потенційному роботодавцеві, що всі ваші дії відбуваються не заради процесу як такого, а заради досягнення кінцевої мети, що ви самі собі поставили.

Енергію. Ви повинні робити враження людини, що активно йде по життю, а не пливучого за течією. Це значить, що й у роботі ви готові прикладати додаткові зусилля при виконанні як складних глобальних завдань, так і повсякденних обов'язків.

Уміння приймати самостійні рішення й відповідати за них.

Гарні навички спілкування. Здатність працювати в команді нарівні з усіма й уміння знаходити загальну мову з різного рівня колегами й начальством сьогодні особливо цінуються роботодавцями.

Здатність слухати співрозмовника. Цим, здавалося б, простою якістю володіють далеко не всі люди.

Готовність доводити почату справу до кінця. Це означає, що ви не збираєтеся здаватися, коли виникає якась проблема.

Упевненість у собі й довіра до навколишніх.

Чесність і відповідальність за свої дії, у тому числі й помилкові.

Аналітичні здатності. Ви повинні вміти зважувати всі «за» та «проти», перш ніж прийняти яке-небудь рішення, а також оцінювати короткострокові й віддалені наслідки цього рішення.

Уміння заробляти гроші для компанії.

Уміння заощаджувати час і гроші. Ми вже говорили про те, що цілями будь-якої комерційної компанії є одержання прибутку й зниження витрат, а це не що інше, як здатність заробляти або заощаджувати кошти.

Ефективність у роботі, що визначається по тому, наскільки вміло й з користю ви витрачаєте робочий час і ресурси компанії.

Дотримання правил й етичних норм компанії. У кожній фірмі існує якийсь звід правил і процедур, щоправда, не завжди сформульованих на папері, які повинні виконуватися співробітниками, щоб компанія могла нормально функціонувати та приносити прибуток.

Дуже важливо зберігати витримку та позитивний настрій, навіть у тому випадку, коли співбесіда йде не так гладко, як вам хотілося б. Іноді інтерв'ю спеціально проводиться в провокаційній манері, щоб випробувати ваше самовладання й упевненість у собі.

Всі менеджери, що проводять співбесіду, цінують і люблять, коли здобувач виявляє щиру цікавість до компанії й людей, у неї працюючих. Людина, що не знає, що запитати в інтерв'юера, викликає менше симпатій, чим ентузіаст, що прагне довідатися побільше про пропоновану позицію. Виберіть із нижченаведених питань три-чотири та задайте їх співрозмовникові:

- Якщо вас візьмуть на роботу, які саме обов'язки ви будете виконувати?

- Якими першочерговими завданнями вам доведеться займатися?

- Чи буде потрібна спеціальна підготовка, і якщо так, то яка саме?

- Чи будете ви працювати в групі або самостійно?

- Які навички й особистісні якості необхідні в першу чергу для успішного виконання даної роботи?

- Які можливості кар'єрного росту існують у даній компанії і як швидко можна просунутися по кар'єрним сходам. Якими навичками й талантами потрібно для цього володіти?

І т.д.

Ще одне важливе питання, що обов'язково потрібно задати, це - як у даній компанії оформляються трудові відносини, який тип трудового договору складається з новим співробітником і на який строк. Крім того, необхідно з'ясувати, є дана вакантна позиція штатної або мова йде про позаштатну роботу.

Стрес під час інтерв'ю, і як з ним боротися

Єдиний спосіб перемогти страх - це ґрунтовно підготуватися до співбесіди й заздалегідь продумати, які пастки може розставити для вас інтерв'юер й в які способи їх можна уникнути.

У тому випадку, коли питання задаються навмисно у швидкому темпі, вам належить бути готовими до такої ж швидкої реакції на них.

Не метушитеся й не починайте виправдуватися та говорити багато зайвих слів. Краще постарайтеся скопіювати манеру мови співрозмовника, її темп і гучність, тим самим ви зумієте підсвідомо розташувати його до себе, оскільки він стане сприймати вас як людини, у чомусь схожого на нього самого.

 


Читайте також:

  1. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  2. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  3. Види переведення на іншу роботу
  4. Види прийомів, які існують в міжнародній практиці
  5. Виконати самостійну роботу.
  6. Використання прийомів комплексної рейтингової оцінки в аналізі кредитоспроможності суб’єктів господарювання.
  7. Випробування і запускання в роботу котельних агрегатів
  8. Включення в роботу.
  9. Графіки виходу на роботу, їх характеристика
  10. За роботу понад встано­влений службовий час за дні відпочинку та святкові дні грошове забезпечення військовослужбовцям додатково не виплачується!
  11. Загальна характеристика методів, прийомів та форм роботи над зв'язним мовленням
  12. Загальний порядок прийняття на роботу




Переглядів: 2237

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 5. Пошук роботи | Тема 7. Працевлаштування й адаптація на робочому місці

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.