Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Концепції маркетингу

Дослідники в сфері права інтелектуальної власності неоднозначні щодо класифікації об’єктів.

В енциклопедичних довідниках знаходимо поділ на чотири види, зокрема:

 

Об’єкти авторського права Об’єкти права промислової власності
Літературний твір Результати винахідницької та раціоналізаторської роботи:
Музичний твір
Твір зображувального мистецтва Винахід
Твір декоративно-прикладного мистецтва Корисна модель
Промисловий зразок
Твір архітектури Раціоналізаторська пропозиція
Твір картографії Топографія інтегральної мікросхеми
Фотографічний твір Засоби індивідуалізації товарів та учасників господарського обігу:
Складений твір
База даних Доменне ім’я
Комп’ютерна програма Знак для товарів та послуг
Аудіо-візуальний твір Зазначення походження товару
Сценічний твір Комерційне найменування
Твір у сфері науки Промисловий зразок
Твір у перекладі  
Твір у переробці  
 
Об’єкти суміжних прав Особливі об’єкти ІВ
Виконання твору Наукове відкриття
Фонограма, відеограма Сорт рослин
Передача організації мовлення Порода тварин
  Комерційна таємниця

Безперечно, підходи до класифікацій є досить різними, тим паче, що Цивільний кодекс України містить перелік об’єктів та їх загальну характеристику без поділу на групи. Тому погоджуючись із думкою Цибульова П.М., здійснимо умовний поділ на три групи, зображені на рис.

Першим типом ринку, який сформувався у розвинутих країнах світу, був так званий ринок продавця.

Ринок продавця — такий ринок, на якому продавці мають більше вла-

ди іде найактивнішими „діячами ринку" змушені бути покупці.

Поступово, у міру зростання пропозиції порівняно з попитом, сформувався інший тип ринку — ринок покупця.

Ринок покупця — це такий ринок, на якому більше влади мають по-

купці й найактивнішими „діячами ринку" змушені бути продавці.

Ринок покупця є впровадженням у практику провідної ідеї концепції мар-

Ікетингу: надійною гарантією ринкового успіху підприємства є визначення І незадоволених потреб та бажань певної групи споживачів і задоволення цих потреб ефективнішими, ніж у конкурентів, методами.

Сьогодні існує декілька десятків визначень маркетингу. Один із засновників сучасної теорії маркетингу Філліп Котлер дає таке визначення:

Маркетинг — вид людської діяльності, спрямований на задоволення потреб через обмін Американська асоціація маркетингу (АМА) трактує його так: Маркетинг — процес планування і втілення задуму щодо ціноутворення, про­сування та реалізації ідей, товарів і послуг через обмін, який задовольняє цілі окремих осіб та організацій.

Ми пропонуємо таке визначення:

Маркетинг —діяльність, спрямована на створення попиту та досягнення цілей підприємства через максимальне задоволення потреб споживачів.

Маркетинг — це водночас і філософія бізнесу, і активний процес.

Як філософія бізнесу ця наука пропонує систему мислення та ідеологічну ос­нову підприємницької діяльності.

Як активний процес маркетинг вирішує низку завдань, що виникають при функціонуванні підприємства в ринкових умовах і розглядаються як основа для досягнення цілей підприємства.

Роль маркетингу в ринковій економіці

З погляду макроекономіки маркетинг дає змогу формувати потреби кінцевих споживачів, сприяє ефективнішому використанню ресурсів економіки завдяки прискореннютоварообігута зменшеннютоварнихзапасів, наявності маркетингової інформації про розміщення ресурсів.

З погляду мікроекономіки маркетинг створює умови, які сприяють пристосуванню підприємства до вимог ринку. Щоб визначити роль маркетингу на підприємстві, можна провести аналогію з будовою людського тіла.

Якщо дослідження та розробки порівняти з людським мозком, технологічне виробництво з хребтом, а збут — з тілом, то маркетинг можна назвати вітамінами чи гормонами, які проходять через усі ці ділянки, активно впливаючи на них та підживлюючи їх енергією.

Від запровадження маркетингових підходів у підприємницьку діяльність ви­грає і споживач — завдяки зменшенню ризику щодо придбання товарів, розши­ренню асортименту й доступності товарів, підвищенню їх якості, розширенню кола послуг, гнучкій ціновій політиці тощо.

Концепції, на яких будуються взаємовідносини між виробниками і споживачами в умовах ринку

Існує п'ять альтернативних концепцій, кожна з яких відповідає певному ета­пу становлення маркетингу, зокрема:

1. Концепція удосконалення виробництва стверджує, що споживачі надають перевагу широко розповсюдженим та доступним за ціною товарам.

Управління підприємством, яке орієнтується надану концепцію, зосе­реджується на вдосконаленні виробництва та підвищенні ефективності сис­теми розподілу товару Застосування даної концепції доцільнеу двох ситуаціях:

А.коли існує високий попит на ці товари і покупці виявляють до них інтерес. У таких випадках виробники шукають шляхи збільшення випуску продукції;

Б.коли собівартість занадто висока і її можна зменшити за рахунок підвищення продуктивності праці.

2. Концепція удосконалення товару передбачає, що споживачі віддають перевагу товарам із найвищою якістю та надійними характеристиками, отже, підприємство має зосередити свої зусилля на постінному вдосконаленні товару.

Приділяючи увагу насамперед якості товарів, підприємство-виробник має на увазі, що споживачі

зацікавлені у придбанні цих товарів, знають про наявність виробів конкурентів і роблять свій вибір,

орієнтуючись на високу якість і погоджу­ючись платити за неї вищу ціну

Орієнтація товаровиробників на цю концепцію управління підприємством часто призводить

до „маркетингової короткозорості", коли виробник так „закохується" у власний товар, що забуває

про потреби с пожи вачів.

3.Концепція інтенсифікації комерційних зусиль стверджує, що спожи­вачі не

купуватимуть товари підприємства в достатній кількості, якщо воно не докладе значних зусиль у сфері збуту

товарів. Підприємства, орієнтовані на дану концепцію, керуються тим, що споживачі переважно

не мають явного наміру придбати їхні товари, і тому треба вживати активних заходів для збуту товару

На практиці концепцію інтенсифікації комерційних зусиль реалізують, на­в'язуючи покупку споживачеві,

причому продавець намагається за будь-яких умов підписати угоду та здійснити продаж, а задоволення

потреб споживача є для нього другорядною справою.

4. Концепція маркетингу передбачає,що запорукою досягнення цілей підприємства є визначення потреб споживачів і задоволення цих потреб ефек­тивнішими і продуктивнішими — порівняно з конкурентами — методами.Запроваджуючи цю концепцію, підприємства орієнтуються передусім на задоволення потреб певної групи споживачів, для чого постійно проводять дослідження ринку, аналіз і контроль маркетингової діяльності Концепція маркетингу — це сучасна концепція підприємницької діяльності, яка є досконалішою порівняно з трьома попередніми.

Якщо основним об'єктом уваги в першій з них є товар підприємства, який активно нав'язують споживачеві, то в концепції маркетингу основним об'єктом уваги є потреби цільової групи споживачів. А прибуток підприємство отримує завдяки досягненню і підтримці споживчої задоволеності.

В останні роки дедалі більшої популярності набуває концепція соціально-етичного маркетингу.

5. Концепція соціально-етичного маркетингу передбачає визначення по треб споживачів та їх задоволення ефективніше, ніж конкуренти, з ураху­ванням інтересів усіх членів суспільства.

Ця концепція виникла під впливом багатьох зовнішніх факторів, зокрема погіршення якості довкілля, обмеженості природних ресурсів, стрімкого приросту населення тощо. Концепція вимагає збалансування усіхтрьохчинників:прибутків підприємства, споживчих потреб цільової групи,інтересів суспільства

Завдяки орієнтації на концепцію соціально-етичного маркетингу деякі зару­біжні компанії уже досягли значного зростання обсягів продажу та прибутковості, оскільки завоювали довіру споживачів.


Читайте також:

  1. V Суттю Я-концепції стає самоактуалізація в межах моральних правил і більше значимих особистісних цінностей.
  2. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  3. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  4. Аксіологія як наука про цінності. Філософські концепції цінностей.
  5. Взаємодія структур маркетингу з іншими
  6. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ПОПИТУ ТА ВИДІВ МАРКЕТИНГУ
  7. Види маркетингу
  8. Види маркетингу.
  9. Види маркетингу.
  10. Види організаційних структур служби маркетингу.
  11. Види попиту і маркетингу
  12. Визначення маркетингу й ключових понять курсу




Переглядів: 748

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація об’єктів права інтелектуальної власності. | Концепція маркетингової інформаційної системи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.