Цілі і завдання збутової діяльності. Етапи розробки концепції збуту.
Лекція 10. Маркетингова політика розподілу.
Тема 7. Маркетингова політика продажу.
Мета: вивчити сутність і основні елементи збутової діяльності підприємства, організації торгівельної, посередницької та логістичної діяльності
Виробництво високоякісного та конкурентоспроможного продукту не завжди гарантує йому успішну продаж на ринку. Іноді буває, що ми не знаходимо у магазині того товару, який хотіли б купити, і купуємо інший. Це зовсім не означає, що виробник цієї продукції не хотів би продати нам його. Можливо у цей момент товар того виробника у магазині вже закінчився або він продається у іншій торгівельній точці, до якої нам дістатися незручно.
Кожний день ми купуємо щось для своїх особистих потреб. Це здійсняємо ми у той час і у тому місці, де нам зручно. Але для того, щоб споживачі кожний день купували хліб, молочні продукти, м'ясо та напої, проводиться серйозна робота, яка зветься збутом.
Таким чином, завдання збуту в системі задоволення людських потреб - це створити умови для споживача, щоб потрібний товар з'явився у потрібному місці, у потрібний час і у потрібній кількості.
З точки зору виробника збут - це діяльність з планування, організації та контролю переміщення товарів від виробника до кінцевого споживача з метою задоволення попиту та отримання прибутку.
Головним змістом збуту як елементу комплексу маркетингу є вибір оптимальної схеми доведення товару або послуги від виробника до споживача (дистриб'юція), її фізичне втілення (організація транспортування, збереження, обробки вантажів, доставки споживачам), а також післяпродажне сервісне обслуговування споживачів.
На рисунку 10.2 зображений дворівневий канал збуту, який на другому рівні має трьох посередників (ширина).