Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Можливі варіанти впровадження контролінгу на підприємствах України

Організація контролінгової служби нове явище в житті наших підприємств, а тому його впровадження може бути поступовим, оскільки інші економічні служби будуть бачити в ньому на початку діяльності лише конкурента. Тому контролерами повинні бути всебічно освічені люди, які покажуть об'єктивну необхідність в створенні контролінгу, а також цінність цієї служби. Контролінг може бути запровадженим на наших підприємствах в чотири етапи. Такі підходи до впровадження контролінгової служби пояснюються тим. що невеликі фінансові витрати на утримання її спеціалістів і отримання необхідної кількості інформації іншими службами покажуть переваги при її запровадженні і в майбутньому не викличуть сумнівів при збільшенні витрат на утримання окремого відділу контролінгу.

На першому етапі можливе розроблення лише окремих питань, що відносяться до компетенції контролінгових служб. Цими питаннями можуть займатися по одному з працівників бухгалтерії, планово-економічного відділу, фінансового відділу тощо. В його завдання може входити збір та подання необхідної інформації керівникам вищої ланки управління стосовно виконання прийнятого бюджету, наявності фінансових, трудових та матеріальних ресурсів, потенційні можливості підприємства у завоюванні ринків збуту, його місце серед конкурентів тощо.

На другому етапі при планово-економічному відділі може бути створено окрему групу працівників, які окрім основних своїх обов'язків будуть виконувати обов'язки контролерів за додаткову оплату. При цьому завдання, що стоять перед контролінговою службою, повинні бути між ними чітко розподілені, для того, щоб не було повторення інформації та її накладання, чи невиконання іншої. Делегування контролінгових зобов'язань може бути і на працівників інших економічних служб.

На третьому етапі можливе створення цілої експертної групи, яка буде займатися питаннями контролінгу. Вона буде складатися із спеціалістів високої кваліфікації, які до цього часу працювали в бухгалтерії, фінансовому відділі, планово-економічному відділі тощо. Оскільки обов'язки, які вони будуть виконувати, перевищують ті, що вони виконували раніше, І носять елемент творчого підходу до їх виконання, то і оплата їх праці їючинна бути дещо вища, ніж раніше. Експертна група розробляє план діяльності і впровадження контро­лінгу на підприємстві, розподіляє зобов'язання між ЇЇ виконавцями, розробляє план інформаційних потоків, його склад, стежить за виконанням бюджету та досягненням поставленої мети підприємства тощо.

При ефективній роботі експертної групи на підприємстві може бути створений контролінтовий відділ, в якому були б спеціалісти всіх необхідних напрямків. Звичайно, етапи впровадження контролінгу на підприємстві можуть бути різними, однак, основною вимогою до їх створення є те, що на будь-якому етапі впровадження в склад контролінгової служби повинні входити, перш за все, спеціалісти, що відпрацювали на підприємстві довгий час, знають економічний стан і його потенційні можливості.

Як бачимо, кожен з етапів впровадження контролінгу мас як свої переваги, такі недоліки, а тому його розвиток та завдання для кожного підприємства специфічні і будуть залежати від його розміру, виду діяльності, відношення до зовнішнього середовища.

На його розвиток впливають політичні, економічні, соціальні фактори, а тому контролінгова служба може бути створена за власним сценарієм і відповідати власним завданням, які поставлять перед контролерами управлінські структури.

Виходячи із зазначеного, очевидним є те, що служба контролінгу, органічно вбудована в систему економічних служб підприємства, є функціонально відособленим напрямком в його роботі, що дозволяє оптимізувати діяльність інших економічних служб з точки зору аналітичних позицій, а також найбільш повно реалізувати можливість підготовки альтернативних підходів для прийняття оперативних і стратегічних управлінських рішень.

 


Читайте також:

  1. X Впровадження Зростання Зрілість Спад Час
  2. А/. Верховна Рада України.
  3. АГРАРНЕ ПРАВО УКРАЇНИ
  4. Аграрні закони України
  5. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  6. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  7. Адміністративно-правовий статус Кабінету Міністрів України
  8. Адміністрація Президента України
  9. Адреси бібліотек України
  10. Акти Верховної Ради України
  11. Акти Кабінету Міністрів України
  12. Акти Конституційного Суду України в системі національного законодавства.




Переглядів: 1090

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Місце служби контролінгу в організаційній структурі управління | Структура і склад служби контролінгу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.