Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Поняття, предмет і об’єкт вивчення курсу

ТЕМА 1. ПРЕДМЕТ, ЗМІСТ І МЕТОДОЛОГІЯ КУРСУ

ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ

БОЙЧИК І.М.

«ЕКОНОМІКА ПІДПРИЄМСТВА»

 

„Економіка підприємства”

Економіка підприємства – це наука про ефективність виробництва, шляхи і методи досягнення підприємством найкращих результатів при найменших затратах.

На підприємстві вирішуються питання економного витрачання ресурсів, використання високопродуктивної техніки, новітніх технологій, досягають зниження і доведення до мінімуму витрат на виробництво і реалізацію продукції, розробляються бізнес-плани, використовуються сучасні прогресивні прийоми маркетингу, здійснюється ефективне управління.

Тому предметом вивчення економіки підприємства є методи і способи раціонального поєднання й ефективного використання всіх елементів виробничого процесу на рівні підприємства. При цьому економічні та організаційні питання розглядаються в тісному зв’язку з технікою і технологією.

Об’єктом вивчення курсу є підприємство як первинна ланка економічної системи; при цьому розглядаються господарюючі суб’єкти реального сектору економіки незалежно від виду діяльності, форм власності і розмірів. Хоча особлива увага - великим виробничим підприємствам, оскільки економічний механізм їх функціонування є найбільш складним. Вивчивши і осягнувши його, можна зрозуміти сутність економічних процесів, які відбуваються на будь-якому підприємстві.

2. Джерела і завдання курсу „Економіка підприємства”

Кожна дисципліна має певні джерела вивчення, які є основою для проведення різного роду аналізу, формулювання висновків, розробки відповідних методик розрахунків та ін.

Джерелами вивчення курсу „Економіка підприємства” є:

§ Конституція України, закони України, що стосуються економічного життя держави;

§ Укази Президента України, Постанови Верховної Ради і Кабінету Міністрів України;

§ нормативні акти, галузеві інструкції, положення, розпорядження, які регулюють діяльність і розвиток окремих галузей і виробництв;

§ офіційні статистичні дані, що друкуються в публічних виданнях (інформаційних бюлетенях, довідниках, щорічниках) і відображають стан і динаміку економічного розвитку окремих суб’єктів господарювання, галузей, регіонів, економіки країни в цілому;

§ матеріали звітності окремих підприємств;

§ спеціальна наукова література: монографії, підручники, навчальні посібники вітчизняних та зарубіжних авторів; наукові статті в періодичних виданнях тощо.

 

Завдання курсу полягає в тому, щоб з врахуванням особливостей становлення і розвитку ринкових відносин на кожному конкретному підприємстві визначити всі умови і чинники, при яких намічені заходи технічного, організаційного і економічного характеру в найбільшій мірі сприяють ефективному використанню нагромаджених ресурсів і тих, які залучаються в господарський оборот.

3. Зв’язок курсу з іншими дисциплінами

Економіка підприємства як наука вивчає економічні відносини, які є предметом розгляду цілого ряду економічних наук, насамперед політекономії, яка вивчає закони, що керують виробництвом, розподілом, обміном та споживанням матеріальних благ на різних ступенях розвитку людського суспільства.

Безпосереднє відношення економіка підприємства має до макро- і мікроекономіки.

Макроекономіка розглядає економіку як єдине ціле і досліджує процеси формування сукупного попиту і пропозиції, національного доходу і валового національного продукту, аналізує вплив бюджетної політики уряду і грошової політики Національного банку на економічний ріст, інфляцію, рівень безробіття. Всі перелічені процеси і показники безперечно відображаються і впливають на діяльність і розвиток первинної ланки господарювання – підприємство.

Мікроекономіка досліджує поведінку окремих елементів і структур на ринку, а також вибори, які здійснюють економічні одиниці (окремі індивіди, домогосподарства, підприємства, фірми) в процесі виробництва, розподілу і споживання матеріальних благ. Вона вивчає закономірності формування обсягів виробництва окремих товарів, цін на них, вплив податків на рівень заощаджень населення та ін. на основі дії об’єктивних економічних законів. Але економічні закони, спільні для всього суспільства, по різному діють в окремих галузях виробництва. Ці закономірності повинні вивчатись з метою усвідомленого цілеспрямованого їх використання в практиці керівництва підприємством.

Економіка підприємства пов’язана з функціональними економічними науками, об’єктом вивчення яких є певні функції держави по керівництву економікою – прогнозування, державне регулювання, фінансування, кредитування, розміщення, облік і аналіз та ін. Економіка підприємства вивчає, яким чином реалізація цих функцій на рівні підприємств впливає на їх економічне становище та перспективи розвитку.

В безпосередньому зв’язку з економікою підприємства перебуває економічна статистика, яка вивчає кількісну сторону масових економічних процесів і явищ. Економіка підприємства широко використовує дані статистики. При аналізі питань формування і використання оборотних коштів підприємств, прибутку економіка підприємства використовує положення такої дисципліни, як фінанси.

Із числа історико-економічних дисциплін до економіки підприємства має відношення економічна історія, історія народного господарства України, історія економічних вчень та ін., в яких значне місце відводиться дослідженню історії розвитку різних видів зайнятості в Україні (сільського господарства, промисловості, художніх промислів, транспорту та ін.). Інформація про минуле необхідна для оцінки сьогодення, пошуку відповідей щодо закономірностей економічного розвитку у майбутньому.


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. II. Мета вивчення курсу.
  3. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  4. IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.
  5. IV. Вивчення нового матеріалу.
  6. IV. Вивчення нового матеріалу.
  7. IІІ. Вивченняння нового навчального матеріалу.
  8. V. Вивчення нового матеріалу.
  9. А є А, тобто усякий предмет є те, що він є.
  10. Абетково-предметний покажчик
  11. Аварії на пожежно-вибухонебезпечних об’єктах
  12. Аварії на радіаційно небезпечних об’єктах.




Переглядів: 1561

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Господарювання і ринкової інфраструктури

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.