МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Професійна етика соціального працівникаТема №3 Основні питання: 1. Причини етичної регламентації соціальної роботи. 2. Категорії етики соціального працівника. 3. Функції етики соціально роботи та їх характеристика. Необхідність етичної регламентації професійної поведінки і діяльності виникає тоді, коли залежно від специфіки діяльності від представників професії вимагається підвищена моральна відповідальність, що регламентується додатковими, жорсткішими нормами поведінки, і коли не діють взагалі або слабкі внутрішні імперативи, що визначаються не лише суттю і змістом професії, але і ціннісними орієнтаціями та високими моральними принципами її представників. Г.П.Медведєва виділяє основні причини цього явища є: 1.Загальне падіння духовності й моральності, втрата позитивних ціннісних орієнтацій. 2. Низький статус і престиж соціальної роботи. 3. Відсутність добре розробленої власної системи соціальної роботи з врахуванням менталітету народу. 4. Значна залежність соціальної роботи від зовнішніх інститутів, що обумовлює неможливість поділу системи цінностей, яка сповідується державою, місцевими органами влади, станом економіки. 5.Відсутність відповідної етичної регламентації. 6. Необхідність етичної орієнтованості діяльності соціального працівника визначається: - ставленням з боку колег і суспільства; - неможливістю використання результатів діяльності проти людей; - прагненням не дискредитувати соціальну роботу; - неможливістю застосування у соціальній роботі принципу «мета виправдовує засоби»; - взаємозв'язком між діяльністю соціального працівника та її кінцевим результатом. 7.Необхідність вміння соціального працівника розуміти клієнта, співпереживати, бути чуйним, делікатним, що обумовлюється: - своєрідністю соціальної роботи; - серйозністю проблем у житті клієнтів; - поєднанням в особі соціального працівника високого рівня професійної кваліфікації та особливих духовних якостей; - почуттям високої моральної відповідальності, готовності до виконання свого обов'язку. 8.Високий рівень індивідуалізації праці у зв'язку з автономністю у роботі соціального працівника (діяльність здійснюється переважно "один на один"), необхідністю володіння особливими навиками і чіткого дотримання етичних норм і правил поведінки. 9.Творчий характер діяльності соціального працівника - розуміння і сприйняття суті професії; неможливість формалізувати всі процеси (1, 6). Етика соціальної роботи, як і будь-яка інша наука, має свої основні категорії. Категорія (з грец.) - основні поняття, що відображають найбільш загальні та істотні властивості, сторони, відношення явищ дійсності та пізнання (5, 169). До категорій етики соціальної роботиналежать: етична свідомість, етичні відношення, етична дія та професійний обов'язок. Відношення - категорія, яка відображає один з об'єктивних моментів взаємозв'язку речей. Відношення відображає взаємозумовленість компонентів дійсності в процесі розвитку (5, 301). Етичні відношення як категорія етики соціальної робота існують у типах та формах. Свідомість - відношення до світу через систему знань. Завдяки свідомості людина в процесі діяльності не тільки дістає інформацію про сучасне, а й передбачає майбутнє, не лише відображає наявне, а й конструює належне. Вихідним пунктом людського ставлення до світу є перетворення його відповідно до людських потреб, що виливається у форму діяльності - створення ідеальної моделі бажаного майбутнього, визначення мети і засобів, розробка програми діяльності. Завдяки свідомості людина здатна відтворювати дійсність через мислення, піддаючи ідеальному випробуванню різноманітні моделі можливих ситуацій. Етична свідомість соціального працівника - відображення соціального буття і діяльності, яке виникає у процесі професійних відношень. Ця свідомість є суб'єктивним відображенням моралі, оскільки об'єктивна соціальна необхідність і суспільні потреби відображаються у свідомості спеціаліста як ідеї про необхідну (відповідну) поведінку і діяльність. Особлива форма усвідомлення спеціалістом соціальної необхідності набуває специфічного морального підгрунття: поведінка і діяльність розглядається не з точки зору їх необхідності, а з точки зору їх моральної цінності (І, 49).
Етичні відношення, які виникають у процесі діяльності, та етична свідомість соціального працівника обумовлюють особливості етичної дії та рівень виконання професійного обов'язку. Моральні норми, які регулюють професійну поведінку, та відношення, що виникають у процесі професійної діяльності, у соціальній роботі виконують певні функції. Функція - зовнішній прояв властивостей якогось об'єкта у даній системі відношень (5, 448). Функції етики соціальної роботи визначаються значною кількістю факторів, основними з яких є сутність, зміст і спрямованість професії.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|