Сутність та значення досліджень у здійсненні маркетингу підприємства
Ø Маркетингові дослідження – систематичний збір, відображення та аналіз тих проблем, що стосуються маркетингу товарів та послуг, і включає всі види дослідницької діяльності, пов’язаної з управлінням маркетингом, або це дослідницький процес, що поєднує вивчення всіх передумов та чинників здійснення бізнесу та дає змогу одержати найбільш цінні результати для опрацювання висновків та рекомендацій з метою прийняття обґрунтованих маркетингових рішень.
Ø Основне призначення маркетингових досліджень - забезпечення менеджера з маркетингу всією інформацією, необхідною для виконання його функціональних обов’язків в процесі управління маркетингом, а саме: аналізу, розробки маркетингових стратегій, планування, контролю і регулювання маркетингової діяльності.
Ø Мета маркетингових досліджень -виявити можливості фірми посісти конкурентні позиції на конкретному ринку, знизити міру невизначеності і ризику, збільшити ймовірність успіху маркетингової діяльності.
Ø Маркетингова інформаційна система - набір процедур збору, обробки і презентації інформації, на якій можуть ґрунтуватись маркетингові рішення, що випереджають події, на регулярній постійній основі.
Наслідки прийняття необґрунтованих рішень
Ø запровадження у виробництво товарів або послуг, що не користуються попитом
Ø неправильна цінова політика
Ø незручні для споживача місця продажу товарів
Ø неефективна реклама
Ø втрачені можливості ефективного маркетингового управління підприємством