Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Характеристика інших якісних методів маркетингових досліджень

 

Назва методу Характеристика
Рейтинги та ренкінги Метод експертних оцінок складанням ренкінгів, що діє по принципу ранжування за спаданням однієї ознаки списку учасників ринку. Рейтинг – інтегральний показник, що враховує вагомість декількох факторів. Найбільш популярні ренкінги- впливовість учасників ринку та розмір підприємств.
Метод «Делфі» На початковому етапі декільком випадково відібраним експертам пропонують по п’ять, на їх погляд, найбільш авторитетних експертів у досліджуваній галузі. Із списку 30-50 чол. відбирають тих, чиї прізвища зустрічалися найчастіше, 8-15 чол. У другому турі учасникам пропонують автономно відповісти на питання розробленої анкети та збирають пропозиції щодо її вдосконалення. Отримані результати враховуються. В третьому турі експертам повідомляють середні показники і пропонують знову висловити свою думку (при необхідності Анкету коректують з врахуванням зауважень експертів). Одночасно повідомляють списки тих експертів, що приймають участь у досліджені та пропонують ранжувати за ступенем авторитетності в даній області. Таким чином з'являється внутрішній рейтинг експертів, де для кожного експерта визначається вагомість. Відповіді експертів коригуються з врахуванням їх вагомості і знаходиться середнє значення. На заключному етапі експерти отримують середні результати і виражають остаточну думку.

Продовження таблиці

Метод «Мозкової атаки» Метод заснований на груповому обговорені проблеми під керівництвом ведучого. Основний принцип: неконтрольована генерація і спонтанне переплетіння ідей учасників групового обговорення. Одна ідея базується на попередній і породжує наступну. В результаті виникає поток ідей, ланцюжки асоціацій, які можуть привести до неочікуваного вирішення проблеми. Мозкова атака це ціленаправлена робота групи, що прагне знайти нові ідеї. Ідеї, висловлені під час дослідження переглядаються. Частина з них відсіюється і складається новий список, що починається з найкращих ідей. Умови до проведення дослідження: - склад групи 8-10 чоловік з різних областей знань; - рівень кваліфікації учасників не повинен відрізнятися; - ідеї записуються; - чим більше ідей, тим краще; - обмін думками і поєднання ідей, комбінація ідей; - критика забороняється; - тривалість сеансу 15-30 хвилин; - відсутність авторських прав на ідеї: будь-який учасник може розвивати ідеї інших; - висловлені ідеї обговорюються не відразу; - ведучий відмічає самі креативні ідеї. Різновидом методу «мозкової атаки» є «метод 365»: присутні шість учасників, мають по три пропозиції, здійснюється п’ять передач пропозицій по колу. В результаті є вісімнадцять пропозицій, які варіюються п'ять раз з різних точок зору.

Продовження таблиці

Метод синектики Орієнтований на пошук оригінальних рішень в результаті групового обговорення проблеми (поєднання різних і невідповідних один одному елементів). Члени групи відбираються з різних сфер діяльності, кожен член групи вносить продуману ідею. Коли з’являється цікава ідея, ведучий направляє обговорення на її розвиток. Відмінність від методу «Мозкової атаки» полягає в тому, що ведеться пошук не значного числа ідей (2-3), які потім розглядаються детально. В процесі обговорення головну роль відіграє ведучий. Ідеї розглядаються з різних напрямків. Основним застосуванням даного методу є пошук нового застосування товару коли життєвий цикл товару закінчується.
Метод система-тизованої інтеграції елементів рішення Метод дозволяє інтегрувати сильні сторони багатьох учасників. Синергічні ефекти з’являються тоді, коли для прийняття складного рішення необхідно прийняти багато окремих рішень. Кожен учасник протягом 20 хв. розробляє можливі рішення, пояснює їх. Всі учасники відображають сильні та слабкі сторони по кожному рішенні. Група намагається знайти інтегроване рішення, комбінуючи переваги розглянутих індивідуальних рішень, та додаткові ідеї, довільно комбінуючи пропозиції, не використані в інтегральних рішеннях.

Продовження таблиці

Хол-тест вивчення реального попиту на товари, переваг марок товарів, у рамках певних територіальних одиниць, торгових центрів. Відбирають певний контингент опитуваних, які мають «відношення» до певного типу товарів, причому добір здійснюють або випадково (поштою, по телефону, прямо на вулиці), або з використанням певних квот. Потім відібрані респонденти запрошуються у спеціально найняте для цих цілей приміщення, де їм демонструють фільм, ролик, в якому розповідається про специфіку, якість пропонованого товару. Після цього проводять опитування. Можливі два варіанти: а) опитування, спрямоване на вивчення ставлення респондентів до товару; б) експеримент, тобто два опитування - до перегляду ролика і після, що дозволяє виявити змінeне ставлення в результаті перегляду відеоматеріалу
Хоум-тест тестування різноманітних товарів, продуктів, устаткування у домашніх умовах. Основними цілями застосування хоум-тесту є: оперативна і якісна перевірка товару до його виходу на ринок, його попереднє «обкатування» в цільових групах споживачів; чітке позиціонування товару; перевірка споживчих властивостей товару, його сприйняття, визначення переваг.

Продовження таблиці

 

Фокус-група або групове глибинне інтерв'ю методика збору маркетингової і соціологічної інформації в спеціально відібраних групах респондентів, об'єднаних значущими для дослідження ознаками, у рамках яких обговорення фокусується на конкретній проблемі, ведеться модератором і базується на принципах групової динаміки. Для участі в дослідженні відбирається група (як правило, 8-10 осіб) не за однорідними соціально-демографічними ознаками або іншими критеріями, що нерідко вказують сьогодні, а, в першу чергу, за «належністю» до обговорюваної проблеми з погляду замовника і дослідника; в процесі проведення дослідження увага респондентів концентрується, фокусується на конкретній темі. Основними цілями фокус-групи є: - генерація нових ідей; - вивчення розмовної мови споживачів; - аналіз сприйняття товару; - аналіз відношення до реклами; - виявлення попиту; - аналіз мотивації споживачів; - аналіз сприйняття нової торгової марки, моделі, упаковки; - формулювання гіпотез про поведінку споживачів.

 



Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  3. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  4. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  5. IV. Відмінність злочинів від інших правопорушень
  6. V. Етичні правила психологічних досліджень
  7. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  8. Аверсивную терапію використовують, як правило, при лікуванні алкоголізму, нікотиновій залежності і деяких інших захворювань.
  9. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  10. Автокореляційна характеристика системи
  11. Аксіоматизація знань та причинні зв'язки у методології наукових досліджень
  12. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій




Переглядів: 488

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 5. Дослідження якісного характеру | Особливості проведення глибинних інтерв’ю

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.