МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Робота системи мащення УТД-20При включенні маслозакачуючого насоса масло з баку проходить через сітчастий фільтр і по трубопроводу подається до кришки головної масляної магігістралі двигуна, де розподіляється по внутрішніх елементах двигуна, забезпечуючи їх мащення в момент пуску двигуна. Після пуску двигуна відразу ж починає працювати масляний насос, який подає масло з баку до відцентрового фільтра. Очищене масло з фільтра по каналу масляної магістралі блок-картера відводиться до отворів колінчатого вала двигуна. Видавлюючись із зазорів шатунних підшипників, масло розбризкується і змащує поршні, поршневі пальці, верхні головки шатунів, гільзи і підшипники кочення колінчатого вала. Частина масла з головної магістралі поступає в коробку муфти випередження вприску палива, з якої воно по патрубкам підводиться до торців головок блоків. Тут масло під тиском змащує опорні підшипники розподільчих валів і через радіальні отвори в шийках і кулачках змащує підшипники валів, кулачки і тарілки клапанів. З головок масло стікає в порожнину картера механізму передач, де воно розбризкується шестернями і змащує зуби шестерень і підшипники. В місця підводу масла до лівої головки блоку загвинчено подвійний зажим, від якого по трубі масло поступає до повітрярозподільника. З коробки муфти випередження подачі палива масло по трубі подається до паливного насосу, звідки по двом трубкам перепуску зливається в блок-картер. Масло після мащення поверхонь деталей двигуна, що труться, зливається в блок-картер, де збирається в масловідстійнику. Із масловідстійника масло надходить у відкачуючі секції насоса і подається по трубопроводу в радіатор, звідки по трубопроводу стікає в бак. Підшипники водяного насосу змащуються масляним туманом, який створюється при видавлюванні масла з опори центральної шестерні відкачуючої секції масляного насоса. Пари масла і газу виходять з масляного бака через сапун. Для контролю за роботою системи мащення є манометр і термометр, встановлені на щитку приладів.
2. ПРИЗНАЧЕННЯ, ТЕХНІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА, ЗАГАЛЬНА БУДОВА ї ПРИНЦИП РОБОТИ СИСТЕМИ ОХОЛОДЖЕННЯ І ПІДІГРІВУ. ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ ПІДІГРІВОМ Система охолодження- рідка, закритого типу, високотемпературна, з примусовою циркуляцією і ежекційним охолодженням радіаторів. Вона забезпечує відвід тепла від деталей двигуна, які приторкаються з гарячими газами, і підтримує їх температуру в допустимих границях. Система складається з насоса, радіатора, розширювального бачка, крана включення радіатора, зворотного клапана, зливного крану, сорочок охолодження циліндрів і камер згорання, ежектора, трубопроводів і термометра. Трубопроводи системи охолодження зеленого кольору. Водяний насос системи охолодження - відцентрового типу, встановлений на двигуні внизу справа блок-картера. Отримує привід від шестерні відкачуючої секції масляного насосу. Радіатор - трубчато-пластинчатий, розташований в радіаторній ніші під масляними радіаторами і кріпиться стяжними стрічками. Кран зливу охолоджуючої рідини з двигуна встановлений в приливі корпуса водяного насоса. Ежектори призначені для створення потоку охолоджуючого повітря через радіатори за рахунок використання енергії відпрацьованих газів двигуна. Робота системи охолодження двигуна і компресора При роботі двигуна насос подає охолоджуючу рідину в канали блок-картера, звідки вона попадає в порожнини сорочок циліндрів і порожнини охолодження головок блоків циліндрів, де охолоджує циліндри, стінки камер згорання і гнізда форсунок. Рідина, що нагрілась через штуцер верхньої частини двигуна по трубопроводу поступає до крану включення радіатора і в залежності від положення заслінки крана, направляється при температурі охолоджувальної рідини менше 85°С до водяного насосу, при температурі вище 85°С - до радіатора, охолодившись, рідина повертається до насоса. З верхньої частини головок пар підводиться в розширювальний бачок. Система охолодження двигуна суміщена з системою охолодження компресора. Охолоджуюча рідина через відвід від трубопроводу, що підвищить рідину до водяного насоса двигуна, поступає в компресор. Нагріта рідина, яка виходить з компресора по трубопроводу, відводиться в радіатор. СИСТЕМА ПІДІГРІВУ
Система підігріву рідинна з примусовою циркуляцією, призначена для підготовки двигуна до запуску і для підтримки його в постійній готовності до запуску в умовах низьких температур. У систему підігріву входять підігрівай трубопроводи й арматура. Підігрівач форсуночний з жаротрубним котлом, встановлений у силовому відділенні машини. Він забезпечує нормальний запуск двигуна через 20-25 хв. роботи при температурі навколишнього повітря від -20 до -25°С и через 35 хв. роботи при температурі -40°С. Оптимальна теплопродуктивність підігрівана при цьому (сумарна по охолоджуючій рідині й маслу) 40-50 тис. ккал/год. при витраті палива 7-8 кг/год. Підігрівач складається з котла підігрівача з камерою згоряння і механіхмів, що забезпечують подачу і спалювання палива (паливний насос, вентилятор, форсунка, свічка накалювання), водяного насоса й електродвигуна, що забезпечує привод для водяного і паливного насосів і для вентилятора. Котел підігрівача вмонтований у масляний бак і кріпиться до нього болтами. По периметрі між фланцем бака і фланцем котла підігрівача встановлена прокладка. Котел підігрівача суцільнозварної конструкції. Він склаадається з корпуса котла, жарової труби і жарового конуса. Форсунка підігрівача розпилює паливо в топці котла під тиском 4 атм. Вона встановлюється в нарізний отвір камери згоряння. Форсунка складається зі сталевого корпуса форсунки, розпилювача, корпуса-розпилювача, пружини, упорного гвинта і фільтра. Свічка накалювання служить для запалювання пального при запалюванні. Вона встановлюється в нижній отвір камери згоряння і складається з корпуса, центрального електрода, спіралі, ізолятора і трьох затискних гайок. Напруга до свічки підводиться від акумуляторних батарей. Насосний вузол включає електродвигун, паливний насос, вентилятор і водяний насос. Встановлюється насосний вузол на кронштейні, прикріпленому болтами до днища в силовому, відділенні. Робота системи підігріву При роботі підігрівача його водяний насос прокачує охолоджувальну рідину через водяний простір котла, де вона нагрівається. Нагріта охолоджуюча рідина подається насосом підігрівача через патрубок у систему охолодження, де, розгалужуючись на три потоки, розігріває двигун, водяний радіатор і масляний насос коробки передач. Перший потік проходить через двигун, розігріває головки і блоки циліндрів і через водяний насос двигуна надходить у котел підігрівника. Другий потік проходить через піддон коробки передач, розігріває масляний насос коробки передач, потім надходить на обігрів масляного трубопроводу від масляного бака до двигуна і далі через водяний насос двигуна надходить у котел підігрівача. Третій потік проходить через радіатор, розігріває його і через водяний насос двигуна надходить у котел підігрівача. У казані підігрівача рідина підігрівається і знову циркулює по зазначених вище потоках.
3. ПРИЗНАЧЕННЯ, ТЕХНІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА, ЗАГАЛЬНА БУДОВА, ПРИНЦИП РОБОТИ СИСТЕМИ ПОВІТРЯНОГО ЗАПУСКУ. ТДА І МЕХАНІЗМИ ДВИГУНА УТД-20 Система повітряного запуску.Основною системою запуску двигуна на машині є запуск стисненим повітрям. У необхідних випадках двигун може запускатися електростартером. Основними елементами системи повітряного запуску є електропневмоклапан, повітрярозподільник, пускові клапани і трубопроводи. Електропневмоклапан Ж-48 служить для подачі стиснутого повітря в повітрярозподільник двигуна при його запуску. Пневмоклапан приводиться в дію кнопкою електровключення, а при його відмові - важелем ручного включення. Опис пристрою і принципу дії електропневмоклапана наводиться в розділі "Система пневмообладнання" Технічного опису БМП-1. Повітрярозподільник кріпиться чотирма шпильками на торці лівого блоку і являє собою золотниковий пристрій, синхронно зв'язаний з колінчатим валом. У його корпусі є шість отворів для зажиму кріплення трубок повітрепуску й один отвір для підведення змащення до валика. У центральний різьбовий отвір корпуса ввертається сталевий ковпак із зажимом і поворотним кутником для приєднання трубки підведення повітря. При запуску двигуна стиснене повітря з балона надходить у порожнину між ковпаком і розподільним диском повітрярозподільника і притискає останній до корпуса повітрярозподільника (весь інший час між корпусом і розподільним диском є зазор). Так як при будь-якому положенні колінчатого вала вікно розподільного диска збігається з одним чи двома отворами в корпусі повітрярозподільника, те стиснене повітря через пускові клапани надходить в один чи одночасно в два циліндри. Пусковий клапан. Клапани ввертаються в різьбові втулки головок циліндрів. Усередині сталевого корпуса знаходиться сталевий клапан, на стержні якого нарізана різьба і навернута гайка, що є упором пружини. Гайка застопорена шплінтом. Пружина забезпечує прилягання головки клапана до сідла. На середній частині стержня клапана є направляючий пасок із прорізами для проходу повітря. На шийку корпуса з двома радіальними отворами надівається поворотний кутник трубки, що підводить повітря, і затискається ковпачком. Стиснуте повітря, що надходить усередину корпуса, переборюючи опір пружини, відкриває клапан і попадає в циліндр двигуна. Повітряні трубопроводи виготовлені зі сталевих суцільнотягнених трубок, на кінцях яких приварені поворотні кутники. Трубки об'єднані в дві групи - по три трубки в кожній. Кожна група стягнута хомутами, якими кріпиться до верхньої частини блоку-картера. Кінці трубок з однієї сторони зажимами приєднуються до повітрярозподільника, з іншого боку – до пускових клапанів. Робота системи повітряного запуску Стиснене повітря з балона пневмосистеми через електропневмоклапан надходить до повітрярозподільника. З повітрярозподільника по черзі, відповідно до порядку роботи циліндрів двигуна, повітря на початку такту розширення надходить до пускових клапанів і через них у циліндри двигуна. Діючи на поршні, стиснене повітря приводить в обертання колінчатий вал. Пускові обороти колінчатого вала рівні 110-120 об/хв. Механізм захисту двигуна від попадання води Механізм захисту двигуна від попадання води служить для захисту двигуна від попадання в нього води при подоланні водних перешкод через випускні і впускні колектори. Це досягається автоматичним закриванням випускних колекторів двигуна при його зупинці спеціальними клапанами механізму захисту. Попадання води у впускні колектори з ежектора відсмоктування пилу через повітряочисник запобігається клапаном відсмоктування пилу, що закривається одночасно з підйомом хвилевідбивного щитка і повітря забірної труби перед подоланням водної перешкоди. Механізм включає: - дві клапанні коробки із клапанами і клапан ежектора відсмоктування газів із силового відділення; - механізм приводу клапанів, в який входять: • засувка і шток, який зв'язаний тросами з клапанами; • електромагніт ЗЛС-3, що впливає на замок; • кінцевий вимикач у ланцюзі електромагніта, що керується штоком; • реле РКД клапанів захисту двигуна, встановлене у релейній коробці КР-40 системи захисту; обмотка цього реле приєднана до генератора ВГ-7500 машин; • рукоятка приводу клапанів. У системі захисту є сигнальна лампа "Клапан" на центральному щитку механіка-водія. Перед подоланням водної перешкоди система захисту двигуна приводиться до готовності, для чого рукоятка приводу клапанів переводиться у верхнє положення, включається вимикач «Плав» на центральному щитку і блокованому приводі одночасно з підйомом хвилевідбивного щитка і повітрязабірної труби закривається клапан відсмоктування пилу з повітряочисника. При працюючому двигуні реле РКД клапанів захисту двигуна, що знаходиться під напругою генератора, спрацьовує і своїми контактами розмикає ланцюг електромагніта. При зупинці двигуна це реле відпускається і при включеному вимикачі "Плав" спрацьовує електромагніт. Електромагніт втягує сердечник, відкриваючи замок. Замок звільняє шток із тросами, що утримували клапани у відкритому стані, і під дією пружин клапани захисту двигуна закриваються. При переміщенні штока переключається кінцевий вимикач, що відключає електромагніт і включає сигнальну лампу «Клапан» на щитку механіка-водія. Одночасно відкриваються зливні клапани у клапанних коробках, через які витікає вода, що потрапила в невеликих кількостях у колектори двигуна. Відкриваються клапани захисту двигуна вручну при повороті рукоятки приводу клапанів униз. При цьому троси натягаються і за допомогою важелів клапани відкриваються, а зливні клапани закриваються. Замок фіксує троси у відтягнутому положенні. Вимикач «Плав» повинний бути виключений. Для запобігання мимовільного закриття клапанів захисту двигуна при русі машини по суші (від тряски, стрільби) рукоятка приводу клапанів повинна знаходитися в нижньому положенні. При цьому клапани захисту відкриті, а замок виключений з роботи. Читайте також:
|
||||||||
|