Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 3: Фактори формування самосвідомості

    Фактори становлення та функціонування самосвідомості  
    Фактори   Зміст фактору Складові    
               
        1.Внутрішні фактори      
               
        1.1.Функціонування психічних явищ      
           
  Сприймання Сприяння формуванню стійкості усвідомлення Усвідомлення    
  Константність дитиною себе у часі. Самоототожнення себе із себе    
  образів   собою в минулому, майбутньому та      
        теперішньому      
  Увага     Усвідомлення    
  Властивості уваги   Забезпечення вибірковості та стійкості в себе    
  (зосередженість,        
    усвідомленні дитиною себе      
  стійкість,        
           
  вибірковість)          
  Пам’ять     Усвідомлення    
  Властивості     себе    
  пам’яті   Забезпечення відчуття безперервності й      
  (запам’ятання, наступності самосвідомості та створення умов      
  збереження,   для відчуття самототожності особистості, не      
  відтворення   враховуючи зміни зовнішніх умов і самої      
  інформації)   особистості      
  Довготривала          
  пам’ять          
  Мислення Забезпечення процесу формування у Самопізнання    
  Узагальнення, дитини знання про себе; Я-концепція    
  синтез, аналіз,  Формування стійких концептів про себе; Самооцінка    
  судження Основа рефлексії; Саморегуляція    
       Підтримка стійкості Я-концепції та      
        внутрішньої узгодженості її підструктур;      
      Керування потребово-мотиваційними      
        станами через опосередковане пізнання      
        власних станів і процесом та засобом самого      
        керування;      
      Організація поведінки;      
      Визначення глибини процесу      
        самоусвідомлення, самооцінки та      
        самокерування      
  Мовлення   Забезпечення оформлення знань про себе та Самопізнання    
        ставлень до себе в словах, що наділені      
        відповідним змістом      
  Уява Формування у дитини можливого майбутнього Я-образи    
        та ідеального Я-образу.      
Емоції та   Формування самооцінки та емоційно-   Ставлення до  
переживання       оцінного ставлення;       себе  
    Забезпечення формування суб’ єктивного   Самооцінка  
        ставлення дитини до себе;       Саморегуляція  
    Забезпечення усвідомлення дитиною      
        ставлення до себе за критеріями позитивного      
        чи негативного ставлення до себе;          
    Визначення організації поведінки, глибини      
        процесу самоусвідомлення та самооцінки      
Воля       Регулювання дитиною своєї поведінки   Саморегуляція  
                   
Потреби та мотиви   Стимул до пізнання себе       Самопізнання  
       Стимул до саморозвитку          
                   
Спрямованість   Визначення:         Самопізнання  
особистості   образів власного тіла, відчуттів, переживань і   Ставлення до  
        спонукань, що значимі для дитини;       себе  
    міри стійкості та постійності власної   Саморегуляція  
        особистості;            
    значимої діяльності дитини, на основі оцінки      
        якої робиться висновок стосовно свого «Я»;      
Спрямованість   напряму усвідомлення власного «Я» (тобто,      
особистості       на які властивості дитина звертає увагу та      
        усвідомлює їх з найбільшою ясністю та      
        чіткістю);            
    моральних норм і критеріїв, якими керується      
        дитина, оцінюючи свою особистість.          
               
  1.2.Внутрішня діяльність особистості дитини      
               
Захисні механізми       Створення внутрішньої та зовнішньої   Забезпечення  
самооцінки       позитивної оцінки, що здатна нівелювати   високої  
        неприємні для дитини оцінні реакції   самооцінки  
Захисні механізми       Захист особистості дитини від   Підтримка  
ставлення до себе       усвідомлення антипатії до себе через   стабільного  
        пожертви своєї самоповаги або істинності   власного  
          свого Я-образу     ставлення до  
                себе  
Захисні механізми       Керування захистом на рівні свідомості   Забезпечення  
Я-образу       (ідентифікація, раціоналізація, проекція,   стійкості  
      інтроекція, агресія, раціоналізація, зворотна   Я-образу  
        реакція та їх комплекси)          
Захисні механізми     Керування захистом на рівні підсвідомості   Забезпечення  
Я-концепції       (ідентифікація, раціоналізація, проекція,   цілісності  
      інтроекція, агресія, раціоналізація, зворотна   Я-концепції  
        реакція та їх комплекси)          
2. Зовнішні фактори: соціальні впливи на особистість дитини      
             
Міра впливу інших       Стиль виховання; ставлення до дитини   Особливості  
людей на       інших людей чи групи, яке часто   усвідомлення  
Я-концепцію дитини       повторюється; залежність від авторитету   себе та  
                                   

 

      іншого та сформованості ціннісних ставлення до    
      установок особистості   себе      
  Вплив лінгвістичного Реконструкція досвіду на основі Формування    
  змісту мовлення лінгвістичних категорій, використовуваних лінгвістичного    
  навколишніх у групі, до якої належить дитина змісту      
            Я-концепції    
  Кількість груп, в яких Розширення системи поглядів дитини Формування    
  дитина бере участь стосовно себе відповідно до збільшення системи      
      кількості груп, в яких дитина бере участь поглядів      
            стосовно свого    
            «Я»      
  Суб’ єктивна Формування ставлення дитини до себе, Формування    
  інтерпретація що базується на відображенні думки про неї ставлення    
  дитиною думки інших   інших людей   дитини до себе    
  людей про неї              
  Суб’ єктивне значення Формування «Я», що визначається Формування    
  ставлення інших усвідомленням дитиною особливостей Я-концепції    
  людей до дитини соціальної ситуації (сприятливої чи        
      несприятливої), в якій вона перебуває        
           
  Узгодженість вимог Узгодженість вимог до дитини у межах Формування    
  до дитини соціуму соціальної групи; узгодженість стилів цілісності та    
      виховання та вимог батьків узгодженості    
            складових    
            Я-концепції    

Читайте також:

  1. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  2. Абіотичні та біотичні фактори.
  3. Агрегування та факторизація
  4. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  5. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  6. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  7. Алгоритм формування статутного фонду банку
  8. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  9. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів
  10. АНАЛІЗ ОБОРОТНИХ АКТИВІВ ЗА ДЖЕРЕЛАМИ ЇХ ФОРМУВАННЯ
  11. Аналіз процесу формування маркетингових комунікацій
  12. Аналіз руху та ефективності формування грошових потоків




Переглядів: 604

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 2: Структура самосвідомості | Загальна характеристика етапів розвитку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.