Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Дорожні знаки.

3.3.1. Дорожні знаки розміщують на автомобільних дорогах з метою забезпечення безпеки руху транспортних засобів і пішоходів, для інформування користувачів доріг про умови і режими руху на дорозі і їх орієнтування.

3.3.2. Знаки, що встановлюються на дорогах, повинні відповідати вимогам ДСТУ 2586-94 "Знаки дорожні". Дорожні знаки підрозділяються на 7 груп, кожна з яких має свою форму (трикутник, восьмикутник, коло, квадрат і три види прямокутників).

Вони мають чотири типорозміри: I - малого, II - середнього, III - великого, IV - дуже великого для встановлення на дорогах різних категорій. В таблиці 3.1 вказані типорозміри окремих знаків і умови їх застосування.

3.3.3. Групи знаків, їх кількість і місце встановлення визначають схеми організації дорожнього руху, що розробляються, затверджуються дорожньо-експлуатаційними організаціями і узгоджуються з органами Державної автомобільної інспекції України.

3.3.4. Дорожні знаки (за винятком кілометрових) установлюють зображенням назустріч руху з правого боку дороги на спеціальних і єдиних для даної дороги (маршруту) стояках. Заборонні, наказові та інформаційно-вказівні знаки і знаки пріоритету можуть бути установлені над проїзною частиною на портальних, консольних опорах або на тросах-розтяжках.

Таблиця 3.1. Розміри окремих дорожніх знаків (типорозміри) та правила їх застосування

-------------------------------------------------------------------------------

| Типорозмір | Основні розміри знаків, мм | Застосування знаків |

| знаків |----------------------------+-----------------------------------|

| | трикутних | круглих | поза населеними | у населених |

| | | | пунктами | пунктах |

|------------+---------------+------------+-----------------+-----------------|

| I | 700 | 600 | дороги з однією | дороги з однією |

| | | | смугою | смугою |

|------------+---------------+------------+-----------------+-----------------|

| II | 900 | 700 | дороги з двома | дороги з двома |

| | | | і трьома | і більше |

| | | | смугами, а також| смугами |

| | | | автомагістралі | |

|------------+---------------+------------+-----------------+-----------------|

| III | 1200 | 900 | дороги з | |

| | | | чотирма і більше| |

| | | | смугами, а також| |

| | | | автомагістралі | |

|------------+---------------+------------+-----------------------------------|

| IV | 1500 | 1200 | ремонтні роботи на |

| | | | автомагістралях, небезпечні |

| | | | ділянки (у разі обгрунтування |

| | | | доцільності застосування знаків) |

-------------------------------------------------------------------------------

В небезпечних місцях попереджувальні, заборонні знаки, знаки пріоритету і вказівні знаки "Пішохідний перехід" повинні бути дубльовані (повторені на одному перпендикулярі до осі дороги) з лівого боку дороги, на розділювальній смузі або острівці.

3.3.5. При установленні на одній опорі декількох знаків по горизонталі або по вертикалі черговість їх розташування відносно краю проїзної частини або зверху униз має бути такою:

- пріоритету;

- попереджувальні;

- наказові;

- заборонні;

- інформаційно-вказівні;

- сервісу;

- таблички до дорожніх знаків.

При розміщенні на одній опорі знаків однієї групи черговість їх розташування визначають нонером знаку у групі.

3.3.6. Стояки дорожніх знаків на дорогах вищих категорій розташовують за узбіччям на присипних бермах або на укосах виїмок (рисунки 3.1, 3.2, 3.3, 3.4). Стояки знаків, установлених на розділювальній смузі або острівці, розташовують не ближче 1,5 м від краю проїзної частини.

Рисунок 3.1.

Розташування дорожніх знаків на присипній бермі: а - стандартних; б - індивідуального проектування.

(Графічне зображення не надається)

Рисунок 3.2.

Розташування дорожніх знаків на відкосі виїмки (а) і за

кюветом у нульових позначках (б)

(Графічне зображення не надається)

Стояки портальних, консольних опор, а також стояки для тросів-розтяжок розташовують не ближче 4 м від краю проїзної частини за узбіччям і не ближче 3 м при установленні їх на розділювальній смузі або острівці. Стояки захищають транспортними бар'єрними огородженнями згідно з вимогами ДСТУ 2735-94 "Огородження дорожні і напрямні пристрої" (рисунок 3.3).

При виборі місця установлення стояка дорожнього знака враховують вимоги забезпечення видимості усієї його лицьової поверхні у будь-який час доби на відстань не менше 100 м.

3.3.7. При монтажі знаку дотримуються вимог ДСТУ 2586-94 "Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування" щодо відстаней як по горизонталі (від брівки узбіччя або кромки проїзної частини до краю знака), так і по вертикалі (від поверхні дорожнього покриття до нижньої грані знака). За межами населеного пункту знак розташовують на висоті від 1,5 до 2,2 м; у населеному пункті при встановленні на стояки - на висоті від 2 до 4 м.

Несучі конструкції портальних і консольних опор, а також трос розтяжку розміщують таким чином, щоб відстань нижнього краю прикріпленого до них знака до поверхні проїзної частини була 5-6 м. У межах охоронної зони високовольтних ліній електропередач установлювати знаки на портальних, консольних опорах і тросах-розтяжках заборонено.

3.3.8. Дорожні знаки і таблички повинні виготовлятися з світлоповертальною поверхнею або з внутрішнім (зовнішнім) індивідуальним або загальним освітленням. На інформаційно-вказівних знаках "Попередній покажчик напрямку", "Покажчик напрямків", "Покажчик відстаней", "Назва об'єкту", установлених не на автомагістралях, допускають виконувати фон знаків не з світлоповертальних матеріалів.

3.3.9. Знаки, установлені на дорозі послідовно (за винятком знаків, установлених на перехресті), розташовують за межами населених пунктів на відстані не менше 50 м, а в населених пунктах не менше 25 м один від одного.

3.3.10. Дорожні знаки повинні установлюватися з правого боку дороги поза проїзною частиною та узбіччям, крім випадків, що спеціально обумовлені ДСТУ 2586-94. На дорогах із двома і більше смугами для руху в одному напрямку знаки повинні дублюватись. Дублюючі знаки повинні установлюватись на розділювальній смузі, а у разі її відсутності - на лівому боці дороги, якщо для руху у зустрічному напрямку є не більше ніж дві смуги, або над проїзною частиною, якщо не забезпечується видимість знака, установленого на лівому боці дороги, а також якщо для руху у зустрічному напрямку є три смуги і більше.

3.3.11. Відстань від краю проїзної частини, а за наявності узбіччя - від брівки земляного полотна до найближчого до неї краю знака, установленого збоку від проїзної частини, повинна становити від 0,5 до 2 м, а до краю інформаційно-вказівних знаків 5.45-5.48, 5.51, 5.53, 5.54, 5.56, 5.58, 5.59, 5.61.1-5.61.5 - від 0,5 до 5,0 м.

3.3.12. За складних умов (біля урвищ, виступів скель, парапетів, тощо) допускається установлювати знаки на узбіччях. При цьому відстань між краєм проїзної частини і найближчим до неї краєм знака повинна становити не менше ніж 1 м, а висота установлення має бути не менше ніж 2 м.

3.3.13. У разі відсутності огорожі знаки, розташовані на узбіччі, а також на розділювальній смузі, повинні установлюватись на безпечних опорах (згідно з ГОСТ 25459-82). Верхній обріз фундамента опори знака повинен бути виконаний урівень з поверхнею узбіччя, розділювальної смуги або присипної берми.

3.3.14. Стояки для знаків виготовляють з матеріалів, що забезпечують стійке їх положення при максимальному вітровому навантаженні. Для захисту металевих стояків їх поверхню, що безпосередньо стикається з грунтом, два рази обмазують гарячим бітумом. Дерев'яні стояки обробляють бітумом, креозотом, соляровим маслом або випалюють на довжину, яка дорівнює глибині занурення у грунт плюс 20 см.

Занурення стояків у грунт повинно відповідати діючим стандартам; улаштування розеток з кольорового піску, цегляного бою та інших матеріалів, а також садіння квітів біля стояків знаків не дозволяється.

3.3.15. Стояки знаків фарбують у сірий колір фарбою (рис. 3.4). Зворотній бік дорожнього знаку, елементи його кріплення, елементи портальних і консольних опор фарбують також у сірий колір. Стояки знаків, установлених на дорогах III-V категорій дозволяється фарбувати цементним молоком. Елементи портальних і консольних опор для дорожніх знаків фарбують також у сірий колір (рисунок 3.3).

Стояки цих опор знизу на висоту 2 м фарбують похилими (у бік проїзної частини) білими і чорними смугами шириною 10 см так, щоб вони чергувалися (ДСТУ 2587-94).

Рисунок 3.3.

Розташування портальної (арочної) опори для установки до

рожніх знаків на дорогах вищих категорій

(Графічне зображення не надається)

Рисунок 3.4.

Забарвлення стояків дорожніх знаків

(Графічне зображення не надається)

3.3.16. Дорожні знаки, що відносяться до перехресть і примикань (рисунок 3.5) (окрім попередніх покажчиків напрямку на дорогах) установлює дорожня організація, що утримує головну дорогу, а при однаковій категорії - організація, що обслуговує дорогу, інтенсивність руху по якій є більшою, ніж на дорозі, що перетинається (примикає). Установлюють їх на відстані 300-900 м від перехрестя (примикання).

Безпосередньо в місцях відгалужень транспортних потоків установлюють один знак "Покажчик напрямку" на звичайній опорі. Портальні і консольні опори розміщують там, де перехідно-швидкісна смуга досягає повної ширини.

Перехрестя автомобільної дороги з залізницею в одному рівні обладнують попереджувальним знаками "Залізничний переїзд із шлагбаумом" 1.27. та "Залізничний переїзд без шлагбаума" 1.28. і додатковими знаками "Наближення до залізничного переїзду" 1.31.1-1.31.6.

Знаки 1.27. і 1.28. повинні установлюватись перед всіма залізничними переїздами: 1.27. - перед обладнаними шлагбаумом; 1.28. - перед не обладнаними шлагбаумом.

Знаки 1.27. і 1.28. повинні дублюватись на дорогах із трьома і більше смугами для руху в обох напрямках, а також на дорогах з однією або двома смугами для- руху в обох напрямках, якщо відстань видимості переїзду поза населеними пунктами менша між 300 м, а в населених пунктах - менша ніж 100 м.

Якщо автомобільна дорога перетинає переїзди, відстань між якими становить менше ніж 50 м, знаки 1.27. і 1.28. повинні установлюватись тільки перед першим переїздом, а в інших випадках - перед кожним переїздом.

Якщо автомобільна дорога проходить паралельно залізничній колії на відстані від 20 до 50 м, то на дорозі, що перетинає їх, потрібно додатково установлювати знак 1.27. або 1.28. з табличкою 7.1.1. Якщо відстань між залізничною колією і дорогою становить менш ніж 20 м, то знаки 1.27. і 1.28. з табличкою 7.1.3. або 7.1.4. повинні бути установлені на відстані не менш ніж 50 м перед перехрестям з дорогою, яка веде в бік переїзду.

Перші попереджувальні і додаткові знаки установлюють на відстані 150 - 300 м від ближньої рейки, потім на однаковій відстані між основними і дублюючими знаками розміщують додатковий знак 1.31.2. (1.31.5.) і на відстані 50 м - другий попереджувальний знак і третій додатковий - з однією смугою 1.31.3. (1.31.6) знаки. (Рисунок 3.5).

Рисунок 3.5.

Установка дорожніх знаків на перехресті автомобільної дороги

з залізницею в одному рівні

(Графічне зображення не надається)

3.3.17. Якщо на залізничному переїзді без шлагбаума водію автомобіля, що знаходиться на відстані 50 м від ближчої рейки, не видно поїзда, на відстані 400 м від переїзду, то треба установлювати знак "Проїзд без зупинки заборонено" підвищеного типорозміру на відстані не ближче 10 м від крайньої рейки.

3.3.18. Великогабаритні та великовагові вантажі перевозяться відповідно до "Інструкції про перевезення великогабаритних та великовагових вантажів автотранспортом" (затверджена МВС СРСР від 24.02.77 N 53). Перед всіма мостами і шляхопроводами розрахованими для руху неконтрольованих вантажів з фактичною масою менше 30 т установлюється знак "Рух транспортних засобів, маса котрих перевищує ... заборонено".

Вказівки по обмеженню маси на знаках перед мостами, що мають пошкодження несучих елементів, установлюють спеціалісти за результатами спеціального огляду споруди. На мостах з різними прольотами показники на знаках призначають за найменшим значенням.

3.3.19. Якщо фактична маса транспортного засобу перевищує параметри неконтрольованого навантаження (< 30 т), але не перевищує значень, вказаних у табл. 3.2, то дорожня організація на підставі технічного стану штучної споруди узгоджує пропуск цього навантаження.

Таблиця 3.2.

------------------------------------------------------------------------

| Розрахункове | Наднормативне навантаження | База, м менш |

| навантаження на |-------------------------------------| |

| міст | загальна фактична | Осьова вага ТС, | |

| | маса, т більш | більш | |

|-----------------+-------------------+-----------------+--------------|

| Н-8 і НГ-30 | 30 | 7,6 | 4,0 |

|-----------------+-------------------+-----------------+--------------|

| Н-10 і НГ-60 | 60 | 9,5 | 5,0 |

|-----------------+-------------------+-----------------+--------------|

| Н-13 і НГ-60 | 60 | 12 | 5,0 |

| | | 16 | |

|-----------------+-------------------+-----------------+--------------|

| Н-18 і НК-30 | 80 | 20 | 3,6 |

|-----------------+-------------------+-----------------+--------------|

| Н-30 і НК-80, | 80 | 20 | 3,6 |

| А-11 | | | |

------------------------------------------------------------------------

Якщо хоча б один з параметрів навантаження перевищує дані таблиці 3.2. - навантаження відноситься до наднормативної категорії і пропуск його може бути здійснений після виконання підготовчих робіт.

3.3.20. На підходах до мостів і шляхопроводів, габарити яких менші чи дорівнюють ширині проїзної частини, установлюють знаки "Звуження дороги".

На мостах або шляхопроводах, де габарити менше 6 м, має бути організований однобічний рух за допомогою знаків пріоритету. При довжині мосту більше 200 м або при відсутності видимості використовують світлофори, які установлюють на відстані 20-30 м від початку мосту. Перед ділянкою дороги, рух на якій регулюється світлофором, установлюють знаки "Світлофорне регулювання".

Якщо габарит мосту, шляхопроводу або тунелю менше 3,5 м, перед ними установлюють знаки "Рух транспортних засобів, ширина яких перевищує ... м, заборонено", на яких вказують дійсну ширину проїзної частини споруди мінус 0,2 м. Попереджувальний знак "Рух транспортних засобів, ширина яких перевищує ... м, заборонено" з вказанням напрямку об'їзду можна також установлювати за найближчим перехрестям, перед тунелем, мостом.

3.3.21. На фасадах шляхопроводів і на мостах з їздою понизу, що мають верхні в'язі, слід установлювати знак "Рух транспортних засобів, висота яких перевищує ... м, заборонено", який вказує дійсну висоту проїзду мінус 0,3-0,4 м.

При висоті проїзду менше 4,5 м рекомендується перед спорудою на відстані 50-80 м установлювати габаритні ворота із знаком "Рух транспортних засобів, висота яких перевищує ... м, заборонено" і необхідними додатковими табличками.

Знак "Рух транспортних засобів, висота яких перевищує ... м, заборонено" установлюється також перед ділянкою дороги, на якій організовано об'їзд шляхопроводу. На стрілці знака "Об'їзд перешкоди", установленому на ближчому від шляхопроводу перехресті, наносять символ знаку "Рух транспортних засобів, висота яких перевищує ... м, заборонено".

3.3.22. На підходах до кривих, радіус яких менше ніж 500 м, установлюють попереджувальні знаки "Поворот ліворуч", або "Поворот праворуч".

Знаки "Декілька поворотів" повинні установлюватись перед двома і більше кривими в плані, що ідуть одна за одною, і відстань між якими менш ніж 300 м.

Відстань між сусідніми кривими в плані визначається між кінцем попередньої і початком наступної кривої.

У разі наявності трьох і більше кривих у плані, що йдуть одна за одною, із знаками "Декілька поворотів" потрібно застосовувати табличку "Кількість поворотів" з зазначенням кількості кривих.

Допускається зазначати кількість поворотів на самих знаках "Поворот праворуч", "Поворот ліворуч".

Якщо не виконуються вимоги по забезпеченню видимості зустрічного автомобіля на кривій, незалежно від величини радіусу, установлюють знаки "Поворот ліворуч", "Поворот праворуч", або "Декілька поворотів" і "Обгін заборонено".

3.3.23. На ділянках доріг із вертикальними кривими і вираженим ухилом у першу чергу визначають необхідність установлення знаків "Крутий спуск" або "Крутий підйом". Знаки установлюють при довжині ділянки на схилі за відповідної величини схилу більшої, ніж зазначено:

Схил, % Довжина схилу, м

40 600

50 450

60 350

70 300

80 і більше 270

3.3.24. Якщо на ділянці дороги робиться ремонт і об'їзд здійснюють транспортом по гравійному або щебеневому покриттю, перед ділянкою обїзду установлюють знак "Викидання кам'яних матеріалів" з табличкою "Зона дії". Такі ж знаки при необхідності установлюють на дорогах з гравійним і щебеневим покриттям і при улаштуванні поверхневих обробок.

3.3.25. Роботи по утриманню і ремонту дорожніх знаків виконують протягом всього року. Знаки ремонтують переважно у майстернях або на заводі-виробнику. При знятті дорожнього знака для ремонту на його місце негайно установлюють інший знак.

3.3.26. До складу робіт по утриманню дорожніх знаків входять: очищення поверхні знаку і стояків від пилу: бруду, снігу, фарбування тильного боку знака і перефарбування стояків; заміна або підтягування болтів кріплення знаків і стояків; випрямлення або заміна стояків; випрямлення щитів; заміна джерел світла у підсвічуваних об'ємних знаках. Необхідність виконання робіт по утриманню знаків визначають після перевірки їх стану, яка має здійснюватися весною, на початку осені і взимку.


Читайте також:

  1. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  2. Аксіоми. Теореми. Ознаки.
  3. Банківські правовідносини мають такі самі характерні риси, що властиві усім видам правовідносин, але в них є і свої специфічні ознаки.
  4. ВИМОГИ ДО ТИМЧАСОВИХ ДОРОЖНІХ ЗНАКІВ І СВІТЛОФОРНОЇ СИГНАЛІЗАЦІЇ
  5. Виробничі засоби: основні та оборотні, їх характеристика і відмінні ознаки.
  6. Гра – завдання „У королівстві Дорожніх знаків”.
  7. Дайте визначення інвективи, назвіть її основні ознаки.
  8. Дайте визначення інвективи, назвіть її основні ознаки.
  9. Демократія як політичний режим та його головні ознаки.
  10. Дорожні умови
  11. Жорсткі дорожні покриття




Переглядів: 2381

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Облік і аналіз дорожньо-транспортних пригод. | Розмітка автомобільних доріг.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.