Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Снігозахист доріг.

Загальні положення.

ЗИМОВЕ УТРИМАННЯ ДОРІГ

5.1.1. Зимове утримання доріг - це комплекс робіт, що включають снігозахист, снігоочистку доріг та боротьбу із зимовою слизькістю і забезпечують безперебійний рух автомобілів.

5.1.2. Вимоги до рівня зимового утримання встановлюються на основі техніко-економічних розрахунків з урахуванням народно-господарського та адміністративного значення дороги, оснащеності дорожньо-експлуатаційної служби необхідними машинами, обладнанням та матеріалами.

5.2.1. Снігозаносимість та види пасивного снігозахисту доріг.

Ступінь заносності доріг снігом залежить від багатьох факторів, з яких основними є: обсяг снігопереносу та напрям дороги, її поперечний профіль, рельєф та рослинність прилеглої місцевості.

Дорожня служба зобов'язана виявити снігозаносимі ділянки доріг, встановлювати причини снігових заносів, розробляти і здійснювати заходи до їх зменшення або запобігання. При відсутності даних польових спостережень черговість снігозахисту ділянок визначають за ступенем заносності.

Сильнозаносні Нерозкриті виїмки, підвітряний укіс, який не

може вмістити весь сніг, котрий приносять

завірюхи та снігопади.

Седньозаносні Розкриті виїмки, напіввиїмки, напівнасипи,

нульові місця та насипи висотою нижче Нп. *

Слабкозаносні Насипи висотою від Нп до Нн.**

_________________________

Примітка. * Нп - середня багаторічна найбільша протягом зими

висота снігового покрову в даній місцевості; м

Примітка. ** Нн - висота незаносного насипу в даній місцевості при підвищенні бровки насипу над розрахунковим рівнем снігового покриву не менше 1,2 м для доріг першої категорії; 0,7 м - для другої категорії; 0,6 м - для третьої категорії; 0,5 м - для четвертої категорії; 0,4 м - для п'ятої категорії.

Снігозахист доріг забезпечують за допомогою пристроїв постійного та тимчасового типу.

Снігозахист постійного типу полягає в створенні снігозахисних лісових смуг.

Снігозахист тимчасового типу полягає в застосуванні снігозатримувальних засобів та пристроїв (переносних решітчастих щитів, тимчасових валів, траншей, огорож із хмизу та інших місцевих матеріалів).

Комплексний снігозахист полягає в одночасному застосуванні снігозахисних лісосмуг у сполученні із снігозатримувальними пристроями тимчасового типу.

Для захисту окремих ділянок гірських доріг від лавин застосовують лісонасадження на схилах, комплекси спеціальних інженерних споруд або профілактичні заходи (штучне обвалення снігу зі схилів різними методами).

5.2.2. Способи створення, розміщення, догляду та реконструкції снігозахисних насаджень наведені в гл. 9 даних Технічних правил, а нижче наведені особливості снігозахисту з допомогою тимчасових пристроїв чи засобів.

5.2.3. Тимчасові снігозахисні пристрої установлюють або улаштовують на снігозаносних ділянках доріг, які не мають іншого пасивного снігозахисту незалежно від обсягів снігопереносу.

Рекомендовані конструкції дерев'яних, хворостяних щитів та плотів, а також полімерних та скловолокнистих сіток наведені на рисунках 5.1, 5.2, 5.3, 5.4, 5.5.

Рисунок 5.1.

Дерев'яні решітчасті щити різних типів: I - для обсягу снігоприносу більше 100 куб. м/м; II - для обсягу снігоприносу менше 100 куб. м/м.

(Графічне зображення не надається)

Рисунок 5.2.

Хворостяний щит

(Графічне зображення не надається)

Рисунок 5.3.

Пліт

(Графічне зображення не надається)

Рисунок 5.4.

Щит з дерев'яних планок, кріплених дротом

а) загальний вигляд; б) щит у рулоні

(Графічне зображення не надається)

Рисунок 5.5.

Полімерні та скловолокнисті сітки

а) полімерні сітки; б) скловолокнисті сітки

(Графічне зображення не надається)

Порядок розміщення та перестановки щитів в залежності від обсягів снігопереносу дані на рисунку 5.6.

Щити встановлюють суцільною лінією паралельно осі дороги, прив'язуючи їх до кілків. Відстань між кілками повинна бути 1,9 м. При неможливості установлення щитів на кілки їх ставлять похило один до одного, міцно зв'язуючи верхні кінці. При обсягах снігопереносу менше 50 куб. м/м допускається установка щитів з розривами в один щит не частіше, ніж через кожні три щити.

Відстань від дороги до ближнього ряду щитів слід брати не менше 15 висот щита. Число рядів та порядок перестановки щитів встановлюють в залежності від обсягу снігоприносу (рисунок 5.6). Щити піднімають шляхом перенавішування на опорах при їх заповнені снігом.

Рисунок 5.6.

Розміщення та перестановка дерев'яних двометрових щитів в залежності від обсягів снігоприносу:

H - висота щита;

V - швидкість вітру;

W - обсяг снігоприносу.

(Графічне зображення не надається)

У характерних місцях плану доріг щити рекомендується встановлювати за схемами, наведеними на рисунках 5.7 - 5.12.

Рисунок 5.7.

Снігозахист на кривій при скісному непрямі вітру

(Графічне зображення не надається)

Рисунок 5.8.

Снігозахист на кривій малого радіуса

(Графічне зображення не надається)

Рисунок 5.9.

Снігозахист на дільниці переходу з виїмки до снігозаносного

насипу

(Графічне зображення не надається)

Рисунок 5.10.

Снігозахист біля мосту

(Графічне зображення не надається)

Рисунок 5.11.

Снігозахист при виході дороги з лісу

(Графічне зображення не надається)

Рисунок 5.12.

Снігозахист нульових місць при скісному напрямі вітру

(Графічне зображення не надається)

У кінці зимового сезону щити та опорні частини (кілки) збирають, в разі потреби відновлюють, складають у штабелі та зберігають на території до рожньої організації.

Снігозахисні пристрої з полімерних сіток застосовують при обсязі снігоприносу до 75 куб. м/м. Рекомендована просвітність сітки 55%, розмір вічка 30 мм x 30 мм при ширині перемичок 10 мм. Рекомендована ширина рулона 1300 мм, довжина 20-30 м.

Полімерні сітки встановлюють на заздалегідь укріплених опорах на висоті 25-30 см над рівнем землі на відстані 55-60 м від бровки земляного полотна (рисунок 5.13).

Рисунок 5.13.

Закріплення снігозатримувальних полімерних сіток

а) - сітка на металевих стояках; б) - стояк з металевої труби 24-30 мм; 1 - опорна шайба; 2 - упор; 3 - кріплення для сітки; 4 - сталева труба.

(Графічне зображення не надається)

Снігові вали роблять у придорожній смузі при товщині снігового покриву 0,2-0,4 м з допомогою снігозбирачів (риджерів). Висота снігових валів повинна бути не менше 1 м. Для затримання снігоприносу обсягом 25 куб. м/м необхідно улаштування п'яти валів на відстані не менше 15 м від земляного полотна з інтервалом 12-15 м.

При товщині снігових відкладів понад 0,4 м необхідно влаштовувати снігові траншеї за допомогою бульдозерів або двовідвальних снігоочисників. Після заповнення траншей снігом до половини глибини проводиться їх прочищення (відновлення) проходами машин по старому сліду. Товщина снігу по дну траншеї повинна бути не менше 5 см.

Траншеї влаштовують на відстані не ближче 20 м від земляного полотна дороги з інтервалом 15-20 м. Снігомісткість однієї траншеї складає біля 10 куб. м/м.

5.2.4. Комплексний снігозахист.

Комплексний снігозахист доріг передбачає оптимальне поєднання заходів по захисту доріг від снігових заносів із допомогою постійних засобів та пристроїв із затриманням снігу на прилеглих до дороги полях. Мета комплексного снігозахисту - затримати сніг на полях для підвищення врожайності сільгоспкультур та запобігти сніговим відкладенням на дорозі.

Заходи по комплексному снігозахисту здійснюють дорожні та сільськогосподарські організації за єдиним планом. Дорожні організації забезпечують улаштування снігозахисних придорожніх лісосмуг та вузьких снігозахисних лісосмуг у полі, установку та переміщення тимчасових снігозатримувальних засобів та пристроїв. Сільськогосподарські організації ущільнюють сніговий покрив на полях у поєднанні з улаштуванням снігових валів, під час збирання врожаю зберігають уздовж дороги куліси високостеблевих рослин (соняшник, кукурудза, сорго) при відстані між ними 15-25 м, висаджують сади уздовж дороги.

Снігомісткість комплексного снігозахисту визначають підсумовуванням снігомісткостей всіх застосованих засобів та пристроїв.

Найпростіший вид комплексного снігозахисту - поєднання снігових валів та траншей з переносними гратчастими щитами.


Читайте також:

  1. Благоустрій доріг.
  2. Організація зимового утримання доріг.
  3. Освітлення автомобільних доріг.
  4. Реконструкція придорожнього озеленення автомобільних доріг.
  5. Реконструкція придорожнього озеленення автомобільних доріг.
  6. Роботи по експлуатаційному утриманню доріг.
  7. Розмітка автомобільних доріг.
  8. Снігоочистка доріг - активний снігозахист.
  9. Утримання і поточний ремонт дорожнього одягу перехідного типу і грунтових доріг.




Переглядів: 1176

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Утримання і поточний ремонт цементобетонних покриттів. | Боротьба із зимовою слизькістю.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.