Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Утримання і поточний ремонт цементобетонних покриттів.

4.8.1. До складу робіт ло утриманню цементобетонних покриттів влітку входять роботи по профілактиці поверхні покриття від малих руйнувань, які утворилися під впливом атмосферної вологи і розчинів протиожеледних реагентів. Для попередження їх утворення роблять гідрофобізацію - придання поверхні водовідштовхуючих якостей.

4.8.2. Для гідрофобізації використовують розчини на органічних речовинах, а також водні розчини і емульсії кремнійорганічних сполук.

Робочі гідрофобізуючі розчини готують звичайним механічним змішуванням протягом 10 хвилин рідких чи порошкоподібних кремнійорганічних гідрофобізаторів із співвідносною кількістю органічних розчинників чи води.

Для нанесення на покриття водних розчинів і емульсій кремнійорганічних сполук можуть бути використані поливально-мийні машини, обладнані розподільними пристроями з забезпеченням рівномірного розливу гідрофобізаторів із завданою витратою.

Склад розчинів, технологію їх приготування і нанесення на покриття приведено в окремих рекомендаціях.

4.8.3. Ремонт швів та усунення тріщин, ліквідація пошкоджень кромок біля швів, граней плит і окремих руйнувань поверхні, усунення місцевих просідань роблять шляхом поточного ремонту.

4.8.4. Поточний ремонт швів передбачає виправлення пошкоджень бетону на кромках плит і на їх поверхні безпосередньо біля кромки шва, очистку їх та заповнення мастикою. При ліквідації тріщин їх попередньо обробляють скребками, очищають, а потім заповнюють спеціальним розчином.

4.8.5. При появі мережі дрібних тріщин на покритті його поверхню слід обробити кремнійорганічною рідиною 134-342 М чи 134-342, що виробляється на ВО "Кремнійполімер" м. Запоріжжя. Поверхня бетону має бути попередньо зволожена і очищена від пилу.

4.8.6. Для заливання дрібних тріщин (шириною до 5 мм) можна використовувати мастику "Бутіслан К" (ТУ 204 УССР 330-91), розріджену розчинником до робочої консистенції, а також матеріал БЭЛМ-20 (ТУ 218 БССР 49-813). Поверхню тріщин, заповнених в'яжучим, присипають піском. Заливання швів і тріщин шириною 5-25 мм проводиться у залежності від категорії дороги і дорожньо-кліматичної зони мастикою "Бутіслан К", якщо потрібно, розбавленою розчинником, бітумно-антикорозійною сумішшю БАС (ТУ 6-10-1873-82) та сумішшю полімерно-бітумною СПБ (ТУ 6-00-02046-69-02-90).

4.8.7. Очищені від пилу та бруду тріщини і шви заливають мастиками в такій технологічній послідовності:

- укладають за допомогою підручних засобів бавовняний шнур на дно паза шва або тріщини з метою запобігання просочування мастики у тріщину;

- тимчасово заповнюють паз уздовж його довжини іншим бавовняним шнуром діаметром трохи більшим, ніж ширина паза, щоб запобігти попаданню мінерального порошку, розподіленого тонким шаром по поверхні покриття на ширину 5-10 см з кожного боку паза для полегшення видалення зайвої мастики;

- видаляють із паза тимчасовий шнур;,

- заливають паз шва або тріщини мастикою вище рівня покриття на 2-3 мм. У разі просідання мастики її доливають, а самі деформаційні шви або оброблень тріщини заповнюють мастикою за допомогою спеціальних заливальників;

- зайву мастику, яка виступає над поверхнею тріщини, зрізають шпичаком скребка або лопати.

4.8.8. Раковини, вибоїни, окремі незначні площі поверхневого руйнування заповнюють цементо- і полімербетонними сумішами, торкретбетоном, а також сумішами на рідкому промисловому склі.

В окремих випадках можливе використання асфальтобетонних сумішей. Склад ремонтних сумішей підбирається для кожного окремого випадку в залежності від матеріалів, що використовуються.

4.8.9. Ремонт покриття матеріалами на основі мінеральних в'яжучих (цементнобетонна суміш, суміш на рідкому склі) має проводитись у теплу пору року при температурі повітря не нижче 5 град. C. Полімерторкретбетонну суміш використовують при температурі повітря не нижче 15 град. C.

Суміш укладають на очищену від пилу і бруду суху поверхню бетону (цементобетонну суміш укладають на попередньо зволожену поверхню).

При використанні цементо- і полімербетонних сумішей поверхні покриття, на яких є бітумні, паливні та інші плями, додатково очищують. Плями видаляють механічним способом, випалюванням чи хімічним способом - обробкою поверхні розчином (двадцять вісім відсотків) соляної кислоти з розрахунку 0,4-0,5 л/кв. м. Потім покриття ретельно миють водою і просушують.

4.8.10. При ремонті покриттів мають використовуватися дорожні дрібнозернисті (піщані), звичайні (щебеневі) цементобетонні суміші, а при терміновому ремонті дозволяється використання швидкотвердіючих бетонів: дрібнозернистих бетонів, виготовлених на рідкому склі за спеціальною технологією, звичайних і дрібнозернистих бетонів на глиноземному, а також на розширних цементах.

4.8.11. Для ремонту пошкоджень глибиною до 5 см слід використовувати дрібнозернистий (піщаний) дорожній цементобетон. При глибині руйнування більше 5 см використовують піщані чи звичайні бетони з максимальним розміром щебеню до 20 мм.

4.8.12. Перед укладанням цементобетонної суміші за 10-20 хвилин на підготовлену поверхню тонким шаром наносять цементний клей, приготовлений з пластифікованого цементу марки не нижче 500, зі співвідношенням цемент-вода - 1,6-1,7.

4.8.13. Для прискорення твердіння знов укладеної цементобетонної суміші при її приготуванні використовують високоактивні дорожні цементи марки не нижче 500, а також додають у воду при змішуванні бетонної суміші хлористий чи азотнокислий кальцій (до 2% від маси в'яжучого).

4.8.14. Для ущільнення бетонної суміші використовують поверхневі вібратори і віброрейки (для ущільнення піщаних цементобетонних сумішей - поверхневі вібратори привантажують вантажом масою 10-30 кг/кв. см), глибинні вібратори, а також поєднання глибинної та поверхневої вібрації - спочатку глибинні, а після поверхневі вібратори.

4.8.15. При глибині руйнування покриттів більше 3 см використовують також дрібнозернисті торкретбетони. Ремонтні роботи з їх застосуванням виконуються за допомогою спеціального комплекту устаткування.

4.8.16. Поточний ремонт руйнувань у вигляді сколів кромок і кутів плит, раковин і вибоїв глибиною 5-15 мм виконують також із застосуванням швидкотвердіючих дрібнозернистих (піщаних) бетонів на рідкому склі, склад яких (у % по масі) подано нижче:

Натрієве рідке скло щільністю 1,38 г/куб. см * - 13;

Ферохромовий шлак саморозсипний * - 4-6;

Гранульований доменний шлак тонкомелений

питомою поверхнею 2500-3000 кв. см/г * - 20-22;

Пісок (модуль крупності більш 2, відносна

вологість менш, ніж 5%) - 59-63.

_________________________

*) Крім указаних, можливе використання й інших матеріалів, які мають у складі двокальцієвий силікат у будь-яких модифікаціях.

4.8.17. Для скорочення строків ремонту суху суміш зі шлаку і піску заготовлюють заздалегідь і зберігають у крафтмішках. Рідке скло розбавляють водою до щільності 1,38 г/куб. см (за аерометром) і зберігають у металевих бочках, флягах чи каністрах, а перед виконанням робіт готують ремонтну суміш однорідної консистенції.

4.8.18. При виконанні робіт стінки вибоїн за 15-20 хвилин до укладання бетонної суміші мають бути змазані тонким шаром грунтівного розчину, який виготовляють із рідкого скла і ферохромового шлаку у співвідношенні 1:2 по об'єму.

4.8.19. Бетонну суміш виготовляють безпосередньо поблизу місць ремонту у пересувних розчинно- і бетонозмішувачах примусового змішування, при цьому у змішувач засипають суху суміш із піску, ферохромового і гранульованого шлаків і змішують протягом 1-2 хвилин. Після чого при безперервному змішуванні у суміш поступово додають рідке скло, продовжуючи змішування ще 2-3 хвилини.

4.8.20. Рухливість приготовленої суміші повинна бути не більше 0,5 см і відповідати ГОСТ 5802-86.

4.8.21. Межі міцності піщаного бетону на рідкому склі на розтяг при згині і стиску повинні бути в першу добу - не менше 4,5 та 20, на двадцять восьму добу - не менше 5,0 та 35 МПа.

Випробування ведуть на зразках - балочках розмірами 4 x 4 x 16 мм і їх половинках по ГОСТ 310.4-81.

4.8.22. Виготовлену суміш рівномірно розподіляють кельмами та дерев'яними прасками на 3-4 см вище поверхні покриття, ущільнюють ручними чи механічними трамбівками за два-три удари по кожному сліду, а потім поверхневим вібратором.

4.8.23. При виконанні робіт необхідно враховувати строки тужавлення ремонтного складу. При температурах у межах 15-20 град. C тужавлення суміші відбувається через 20-50 хвилин після виготовлення.

4.8.24. Для термінового ремонту незначної площі покриття використовують також полімербетонні суміші, виготовлені на основі епоксидного чи епоксидно-кам'яновугільного в'яжучого, склад якого подано нижче (вагових частин):

Смола епоксидна - 100

Затверджувач - 8-10

Дибутилфталат - 20

Органомінеральна суміш

(щебінь 2,5-5 мм - 70%

кварцевий пісок - 30%) - 700


Читайте також:

  1. Аналіз комплексних статей витрат: витрат на утримання та експлуатацію устаткуван­ня, цехові, загальногосподарські, поза виробничі витрати.
  2. Безпека під час обслуговування і ремонту автомобілей.
  3. Благоустрій та утримання території населених пунктів.
  4. Верхове обстеження, регулювання і ремонт контактної підвіски
  5. Верхове обстеження, регулювання і ремонт контактної підвіски
  6. Видатки на утримання органів державного управління, органів місцевої влади та місцевого самоврядування.
  7. Види і методи проведення ремонтів автомобілів
  8. Види ремонту
  9. Види технічного обслуговування і ремонту автомобілів
  10. Види технічного обслуговування і ремонту вагонів.
  11. Вилучення строкових вкладів відбувається шляхом переказу грошей на поточний (картковий) рахунок або готівкою із каси банку.
  12. Вимоги ПТЕ до утримання колісних пар




Переглядів: 1859

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Утримання і поточний ремонт асфальтобетонних покриттів. | Снігозахист доріг.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.098 сек.