МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Синтаксичні функції сполучників.За синтаксичними функціями в реченні сполучники сурядності поділяються на два розряди: а) сполучники сурядності; б) сполучники підрядності. Сполучники сурядності виражають синтаксичні зв'язки між однорідними членами речення або між частинами складносурядного речення. За своїм значенням сполучники сурядності поділяються на такі три групи: Єднальні: і (й), та (в значенні і), так, а також, ще й, ні... ні: Минають віки, волею людей змінюється географія степу, іншими люди стають, і вітри, і трави (Гонч.); Селяни никли головами й гомоніли стиха (Гол.). Протиставні: а, але, однак (одначе), проте, зате, та (у значенні але): Дарма, що Вовк, а добре розсудив, неначе хто навчив, що іноді з’їси і не доволі, зате живеш на волі (Л. Гл.). Розділові: або, то, чи, хоч, або ... або, то ... то, не то ... не то, чи ... чи, хоч ... хоч: Ти скажи : чи сніг, чи хуртовина замели усі твої листи (Стельм.); По дні яруги неслось глухе, придушене шемрання. Не то осінні води шуміли, збігаючи в Дунай, не то вітер бився в заломах провалля (Коц.). Градаційні(а й, а ще, а навіть, а до того ж, та навіть, та Приєднувальні (і, та, також, і навіть, а й, та й, ще й, та Пояснювально-уточнюючі (або, тобто, а саме, як-от), наприклад: І він катапультується, тобто вистрелює себе з літака Сполучники підрядності поєднують частини складнопідрядних речень, виявляючи характер залежності підрядного речення від головного, а також смислові взаємозв'язки між ними. Підрядні сполучники оформляють різнопланові відношення між головним і підрядним реченнями. За своїм значенням вони поділяються на такі групи: 1. Часові: коли, поки, доки, як тільки, з того часу 2. П р и ч и н о в і: бо, тому що, через те що, тим що: 3. Цільові (мети): щоб, щоби, для того щоб, з тим 4. Умовні: якщо, як, якби, коли б, раз: Як скаже 5. Допустові: дарма що, хоч, хоча, хай, нехай, 6. Наслідку: так що, так що аж, так що й: Теплий туман слався по полю і наливав балку по самі вінця,так що дерева потопали в ньому (Коц.). 7. Порівняльні: мов, мовби, немов, немовби, наче, неначе, начебто, нібито, як, що: Як парость виноградної лози, Плекайте мову (М. Р.); Летять, ніби чайки, і дні, і ночі В синю даль, А серце мені шепоче: Кинь печаль
Лекція 24. Тема: Службові частини мови. Частка. Вигук. Поняття про частки як частину мови. Функціональний статус часток (формотворчі, словотворчі, модальні). Структурні різновиди та правопис часток. Загальне поняття про вигук. Групи вигуків за походженням (первинні, вторинні), та значенням (емоційні, імперативні, етикетні, вокативні, звуконаслідування). Інтер’єктивація.
Література: 1. Безпояско О.К., Городенська К.Г., Русанівський В.П. Граматика 2. Волох О.Т. Сучасна українська літературна мова. - К.: Вища шк., 3. Сучасна українська літературна мова / За ред. А.П.Грищенка. - 4. Сучасна українська літературна мова / За ред. М.Я.Плющ. - 5. Сучасна українська літературна мова / За ред. О.Пономарева. - 6. Шкуратяна Н.Г., Шевчук С.В. Сучасна українська літературна мова.
Читайте також:
|
||||||||
|