МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 6. СУКУПНІ ВИДАТКИ І ВВП
План
6.1. сукупні видатки і рівноважний ВВП; 6.2. сукупні видатки і потенційний ВВП.
Класичний варіант моделі макроекономічної рівноваги (АD-АS) ґрунтується на законі Сэя і припускає: 1. Абсолютну еластичність заробітної плати і цін. 2. Висування на перший план сукупної пропозиції як мотору економічного росту. 3. Здатність ринкового механізму до збалансування сукупного попиту та сукупної пропозиції на рівні повної зайнятості і повного використання інших факторів виробництва. 4. Постійно діючу тенденцію до збігу обсягу сукупної пропозиції і потенційних можливостей економіки (тому крива сукупної пропозиції ілюструється вертикальною лінією, відбиваючи зміну рівня цін і сталість обсягу виробленого доходу). Дж. Мейнард Кейнс дав принципово іншу інтерпретацію загальної моделі рівноваги. На даному етапі її аналізу принципове значення мають наступні положення кейнсіанської теорії: 1). У короткостроковому періоді ставки заробітної плати і ціни характеризуються жорсткістю. Тому ринковий механізм без державного втручання не в змозі збалансувати економіку, одночасно забезпечуючи зайнятість і повне використання засобів виробництва. 2). Мотором економічного росту виступає ефективний попит, тому що в короткостроковому періоді сукупна пропозиція – величина задана і багато в чому орієнтується на очікуваний сукупний попит. 3). Обсяг інвестицій і вид функції споживання визначають рівень доходу і зайнятості. Збільшення рівноважного доходу завжди більше приросту інвестицій; його величина визначається за допомогою простого мультиплікатора. 4). На динаміку рівноважного доходу у відкритій економіці впливає величина і зміна чистого експорту. 5). Рівноважний дохід можна визначити двома методами: - підсумовуванням сукупних витрат: Y=C+I або Y=C+I+G+Xn - «шляхом вилучень - ін'єкцій»: (I = S). 6). Динамічний ріст економіки відповідно до моделі мультиплікатора припускає розширення споживчих витрат. Тому зростання заощаджень може викликати зниження рівноважного ЧНП і в такий спосіб звузити можливості для нарощування заощаджень у майбутньому («парадокс ощадливості»). 7). Економічна рівновага може мати місце на різних ділянках (відрізках) кривої сукупної пропозиції. Питання для самоконтролю 1. Поясніть основні концептуальні відмінності між класичною та кейнсіанською моделями рівноважного виробництва. 2. Назвіть два методи вимірювання ЧНП й розкрийте їх функціональне призначення. 3. Поясніть модель мультиплікатора та її значення для визначення змін в обсязі рівноважного ЧНП. 4. Розкрийте сутність парадоксу бережливості. 5. Охарактеризуйте основні функції держави в регулюванні економіки. 6. Визначте інструментарій державного регулювання економіки. Література до теми 6:[2; c. 208-263], [3; c. 60-67], [4; c. 221-252], [6; c. 109-126]. Читайте також:
|
||||||||
|