Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сутність, цілі та завдання управління міжнародною конку­рентоспроможністю підприємства

ТЕМА 5. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ УПРАВЛІННЯ МІЖНАРОДНОЮ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА

1. Сутність, цілі та завдання управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства 1

2. Методологічна основа управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства 3

3. Концептуальна модель процесу управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства 8

4. Діагностика стану міжнародної конкурентоспроможності підприємства 12

5. Показники і чинники міжнародної конкурентоспроможності підприємства (організації) 22

6. Оцінка фінансової конкурентоспроможності підприємства 26

7. Основні напрямки і програми підвищення міжнародної конкурентоспроможності підприємства (організації) 34

8. Конкурентоспроможність товару (послуги) і фірми. Визначення споживчої цінності товару (послуги) 40

 

Виключна роль конкурентоспроможності як єдино вірного крите­рію й «арбітра» міжнародного економічного обміну зумовлює не­обхідність впровадження спеціалізованого управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства.

Як теоретична модель й засіб впливу на об'єкт управління, управ­ління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства є спе­цифічним функціональним напрямом менеджменту підприємства, якому властиві специфічні зміст, цілі, завдання та організаційно-еко­номічні засоби їх реалізації.

Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприєм­ства являє собою напрям менеджменту підприємства, спрямованого на формування, розвиток і реалізацію конкурентних переваг та за­безпечення життєздатності підприємства як суб' єкта міжнародної еко­номічної діяльності.

Об'єктом управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства є рівень міжнародної конкурентоспроможності, необ­хідний і достатній для забезпечення життєздатності підприємства як суб' єкта міжнародної конкуренції.

Проблеми рівня міжнародної конкурентоспроможності не є лише власною справою окремого підприємства, оскільки воно виступає як частина більш складної національної, територіальної й галузевої господарської системи. Вплив рівня міжнародної конкурентоспромож­ності підприємства мають відчувати не тільки його робітники, а й парт­нери по кооперації, місце (регіон) розташування підприємства та дер' жава, валютні надходження бюджету якої формуються з доходів суб'єктів її зовнішньоекономічної діяльності.

Отже, проблема міжнародної конкурентоспроможності ггідприємс має не тільки мікроекономічний зміст, а й загальнодержавний характер.

Визначення цього факту об'єктивно обумовлюєголовне завдання» управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства — забезпечення життєздатності та сталого функціонуваї підприємства як суб'єкта світогосподарських зв'язків за будь-яі економічних, політичних, соціальних та інших змін у його зовніг му середовищі.

 

 

Суб'єктами управління міжнародною конкурентоспроможністю нідприємства є певне коло осіб, що реалізують його завдання. Сучас­на світова практика дає можливість визначити наступні п'ять груп Об'єктів управління міжнародною конкурентоспроможністю "ідприємства:

1) власник підприємства, який за будь-яких умов має брати безпо-^редню участь у формуванні стратегічних цілей та завдань підприєм-•ьаі пов'язаних з економічними інтересами та фінансовими можливостями власника;

2)вищий управлінський персонал підприємства (заступники директора та керівники підрозділів операційної діяльності підприємства, з яких складається ланцюг цінностей підприємства);

3)лінійні менеджери операційних підрозділів підприємства, які мають відповідний рівень підготовки (бажано на рівні магістра);

4)менеджери-економісти консалтингових фірм, що залучаються на підприємство на платній основі для розробки та реалізації стра­тегії міжнародної конкурентоспроможності підприємства з метою переведення реального її рівня у бажаний;

5)державні та відомчі управлінські структури та органи, повнова­ження яких визначається відповідними нормативними документами.

Управління міжнародною конкурентоспроможністю підпри­ємства має бути спрямованим на:

а) нейтралізацію (подолання) або обмеження кількості негативних (деструктивних) чинників впливу на рівень конкурентоспроможності підприємства шляхом формування захисту проти них;

6) використання позитивних зовнішніх чинників впливу для наро­щування та реалізації конкурентних переваг підприємства;

в) відтворювання та нарощування конкурентоспроможності підприємства на ґрунті розвитку його топ-характеристик, ринково-продуктової та просторово-часової його адаптації до змін зовнішньо­го середовища;

г) забезпечення гнучкості управлінських дій і рішень — їх синхронізації з динамікою дії негативних та позитивних чинників конку­ренції на певному ринку.


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  4. IV група- показники надійності підприємства
  5. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  6. Oracle Управління преміальними
  7. V. Завдання.
  8. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  9. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  10. А. Видання прав актів управління
  11. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  12. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ




Переглядів: 1796

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Оцінка рівня та інтенсивності конкуренції на світових ринках. | Методологічна основа управління міжнародною конкуренто­спроможністю підприємства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.