МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Діагностика стану міжнародної конкурентоспроможності підприємстваЕкономічна діагностика (від грецького оіадпозикоя —здатний розпізнавати) — вивчення стану економічного суб'єкта за певними ознаками. Діагностика міжнародної конкурентоспроможності підприємства — системний цільовий аналіз, спрямований на виявлення, оцінку загрози розвитку та подолання проблем функціонування підприємства як суб'єкта міжнародної економічної діяльності. Проблемою функціонування підприємства як суб'єкта світового ринку єрозрив (протиріччя) між реальним станом конкурентоспроможності (об'єктом управління) ібажаним станом, який відповідає стратегічним цілям функціонування підприємства на даному ринку. Створити необхідне аналітичне підґрунтя для розв'язання цих проблем — основне завдання діагностики стану міжнародної конкурентоспроможності підприємства. Діагностика стану міжнародної конкурентоспроможності підприємства не тільки має констатувати факт виникнення проблеми, а й надавати суб' єкту управління аналітичну інформацію щодо оцінки можливості та засобів її подолання. Декомпозиція процесу діагностики проблеми міжнародної конкурентоспроможності підприємства визначається логікою і послідовністю наступних етапів та основних завдань діагностичного дослідження; Етап 1-й.Створення інформаційної бази дослідження. Завданням даного етапу діагностичного дослідження є формування якісної інформаційної бази, яка обумовлює вибір методів дослідження та коректність узагальнюючого діагностичного висновку. Найдоцільнішим способом створення інформаційної бази дослідження єсканування зовнішнього і внутрішнього середовища підприємства на підставі маркетингових досліджень, стратегічного контролю і внутрішньофірмового економічного аналізу. Під скануванням розуміється безперервне упорядковане спостереження за параметрами зовнішнього і внутрішнього середовища. підприємства, які характеризують ступінь сприйнятливості внутрішніх та зовнішніх умов для досягнення стратегічних завдань підприємства та забезпечення його життєздатності. Інформаційна база дослідження має складатися з двох інформаційних підсистем (блоків) — внутрішньої та зовнішньої. Інформація, що формується в них, має давати повне та об'єктивне уявлення щодо ринково-товарної та просторово-часової структури зовнішньоекономічних операцій підприємства, обсягів і термінів їх виконання та фінансових платежів, що їх супроводжують. Накопичення зовнішньої інформації має здійснюватись шляхом моніторингу зовнішнього середовища підприємства і, насамперед, у таких його вимірах, як структура ринку, рівень фрагментованості та чинники конкуренції на ньому, правове та соціокультурне поле конкуренції. Етап 2-й.Діагностика проблеми міжнародної конкурентоспроможності підприємства (організації) має здійснюватися у наступному порядку, На базі даних публічної звітності підприємства із застосуванням спеціальних прийомів економічного аналізу ідентифікується загальний рівень міжнародної конкурентоспроможності підприємства. Якщо ситуація визначається нормальною, процес діагностики рівня міжнародної конкурентоспроможності підприємства можна вважати закінченим. Якщо ж виявляються ознаки наявності проблеми міжнародної конкурентоспроможності підприємства — розриви в реальному і бажаному її рівнях, які викликають сумніви чи занепокоєння у керівництва — то має бути здійснено перехід до поглибленого аналізу проблеми та визначення основних чинників її виникнення. Результатом даного етапу має бути ранжований перелік найбільш суттєвих негативних та позитивних чинників зовнішнього і внутрішнього середовища, які визначають реальний рівень міжнародної конкурентоспроможності підприємства. Ранжування переліку та характеру дії негативних факторів впливу на конкурентоспроможність підприємства дає змогу встановити головні причини виникнення проблеми. Виявлений у перебігу дослідження перелік позитивних факторів впливу слід розглядати як потенціал подолання проблеми. Етап 3-й.Прогнозування наслідків виникнення проблеми міжнародної конкурентоспроможності підприємства (організації). Метою проведення даного етапу дослідження є оцінка ринкових та фінансово-економічних наслідків виникнення та поширення проблеми. Ці наслідки слід оцінювати у площині зміни показників (критеріїв) стану системи «підприємство —цільовий зовнішній ринок» Якщо прогноз динаміки наведених показників адаптаційних можливостей підприємства має тенденцію до погіршення, то це скорочує час і посилює потребу у прийнятті дійових і навіть радикальних Рішень щодо функціонування підприємства на даному зовнішньому ринку. Якщо ж очікуються позитивні тенденції, то локалізація проблеми і вихід з неї мають ґрунтуватися на інших організаційно-економічних заходах подолання проблеми. Етап 4-й.Дослідження та оцінка потенціалу подолання проблеми конкурентоспроможності має ґрунтуватися на: 1) нейтралізації та обмеженні кількості негативних факторів впливу, що обумовлюють виникнення проблеми, шляхом формування захисту проти них або шляхом знаходження тих сегментів зовнішнього ринку, де дія цих факторів є найслабкішою; 2) використанні позитивних факторів впливу (нереалізованих можливостей), що можуть бути залученими до локалізації проблеми та її подолання. Декомпозиція процесу діагностики проблеми міжнародної конкурентоспроможності підприємства дає можливість чітко структуру-вати процес дослідження, визначити завдання та об'єкт окремих етапів; діагностики та надавати суб'єкту управління об'єктивну інформацію для прийняття необхідних управлінських рішень. Аналіз стану міжнародної конкурентоспроможності підприємства ґрунтується на застосуванні спеціальних методичних підходів та прийомів, сукупність яких формуєметодичний інструментарій процесу діагностики. Сучасний стан розробки методичного забезпечення діагностики міжнародної конкурентоспроможності підприємства характеризується різноманітністю підходів та інструментів її проведення. Основнимикласифікаційними ознаками існуючих методик діагностики міжнародної конкурентоспроможності підприємства, які визначають їх відмінності, є: • статус методичного підходу; • база і засіб формування ключових активів і топ-характеристик конкурентних переваг підприємства; • інформаційне забезпечення; • методика дослідження показниківстану міжнародної конкурен тоспроможності підприємства; • технологія дослідження стану міжнародної конкурентоспроможності підприємства та формулювання висновків. Залежно від статусу методичні підходи до проведення діагностики стану міжнародної конкурентоспроможності підприємства поділяються на держ:авні (обов'язкові) та наукові (рекомендаційні). Державні методики діагностики міжнародної конкурентоспроможності підприємства затверджуються органами державного управління і є обов'язковими для використання в певних ситуаціях, перелік яких визначено. Прикладом державної методики в Україні є Методика аналізу фінансово-господарського стану підприємств та організацій, яка поруч з іншими містить рекомендації щодо порядку аналізу та оцінки діяльності підприємств — суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності України. Наукові методики аналізу та оцінки стану міжнародної конкурентоспроможності підприємства розробляються та пропонуються для практичного використання фахівцями-аналітиками, спеціалістами з міжнародного менеджменту. Вони не є обов'язковими для застосування! використовуються на вибір та для потреб окремих підприємств. Залежно відбази й засобу формування ключових активів і топ-характеристик (конкурентних переваг підприємства) методичні підходи до проведення аналізу міжнародної конкурентоспроможності підприємства спрямовані на дослідження стану: природоресурсних конкурентних переваг; техніко-технологічних переваг; інноваційних переваг; глобальних конкурентних переваг; соціокультурних переваг підприємства. Залежно відінформаційного забезпечення аналізу та оцінки міжнародної конкурентоспроможності підприємства сучасні методичні підходи ґрунтуються на використаннікількісної, якісної або змішаної інформації (кількісної та якісної разом). Найбільш продуктивним, на думку багатьох фахівців, є третій підхід, оскільки він дозволяє нівелювати суттєві недоліки, притаманні окремому використанню тільки кількісної або тільки якісної інформації. Залежно відметодики дослідження показників стану міжнародної конкурентоспроможності підприємства використовуються методичні підходи: • ретроспективний (динамічний) аналіз певних показників, який передбачає побудову їх динамічного ряду та вивчення у динаміці; • порівняльний аналіз, який ґрунтується на зіставленні значень певних показників стану конкурентоспроможності підприємства з аналогічними показниками стану конкурентоспроможності конкурентів; • еталонний аналіз, який ґрунтується на порівнянні значень показників стану міжнародної конкурентоспроможності підприємства з певним орієнтиром (еталоном, стандартом), значення якого може бути як Максимальним (у «зірок»), так і критично допустимим («для аутсайдерів»). Головними критеріями позиціювання сегментів міжнародного бізнесу підприємства є: — ведення трансграничних операцій у тих сферах діяльності, де підприємство володіє реальними ключовими компетенціями (і, відповідно, конкурентними перевагами); — сукупний вплив чинників конкуренції визначає потенціал граничного прибутку у релевантному зовнішньому ринку; — привабливими для підприємства мають бути ті сегменти реле-вантного зовнішнього ринку, які забезпечують прибутковість (позитивне сальдо) трансграничних операцій підприємства; — прибутковість трансграничних операцій підприємства на релевантному зовнішньому ринку вимірюється в показниках віддачі від капіталу, інвестованого у розвиток (розробку) ключових активів і топ-характерис-тик (конкурентних переваг) підприємства; — рівень адаптації підприємства до вимог релевантного зовнішнього ринку визначається рівнем реалізації його конкурентних переваг (експортного потенціалу). Визначення методологічних принципів формування показників діагностики стану міжнародної конкурентоспроможності та критеріїв позиціювання підприємства на зовнішніх ринках обумовлює деком-позицію системи показників діагностики стану міжнародної конкурентоспроможності підприємства. За функціональним спрямуванням показники діагностики стану міжнародної конкурентоспроможності підприємства розподіляються на: 1. Показники, які характеризують стан зовнішнього середовища(цільового зовнішнього ринку). До них відносяться: • імпортна місткість цільового зовнішнього ринку; • рівень концентрації ринку; • рівень диверсифікації конкуруючих на ринку фірм за 'їх продуктовими лініями; • імпортна залежність цільового зовнішнього ринку; • рівень вхідного бар'єра; •купівельна спроможність суб'єктів цільового зовнішнього ринку. 2. Показники, які характеризують стан внутрішнього середовища бізнесу підприємства. Найважливішими серед них є: • стан та структура активів підприємства; • інформаційно-інтелектуальний рівень активів підприємства; • техніко-технологічний рівень активів підприємства; • рівень організаційно-управлінських активів підприємства. 3. Показники системи «підприємство — цільовий зовнішній ринок», які визначають рівень (глибину) адаптації підприємства до вимог цільового зовнішнього ринку. До них відносяться: • загальний обсяг трансграничних операцій підприємства на даному зовнішньому ринку; • частка трансграничних операцій підприємства в структурі загального їх обсягу на даному зовнішньому ринку; • рентабельність трансграничних операцій підприємства на даному зовнішньому ринку; • рівень маркетингової діяльності підприємства на даному зовнішньому ринку. Читайте також:
|
||||||||
|