МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Оцінка фінансової конкурентоспроможності підприємства
Конкурентоспроможність підприємства – це узагальнююча оцінка його конкурентних переваг щодо формування ресурсного потенціалу, якості задоволення споживчого попиту та досягнутої завдяки цьому ефективності функціонування господарської системи Інакше кажучи, конкурентоспроможність підприємства - це здатність ефективно використовувати ресурси підприємства, тим самим, забезпечувати випуск і реалізацію конкурентоспроможної продукції. Конкурентоспроможність, слід розглядати як рівень компетентності підприємства відносно інших суб’єктів господарювання за різними параметрами. На формування ринкової позиції конкурентів впливають особливості товарної та цінової політики, організація збуту, заходи стимулювання реалізації продукції, фінансовий стан підприємства. В першу чергу конкурентоспроможність підприємства залежить від наявності фінансових ресурсів та ефективності їх використання (управління). Це підтверджується тим, що лише за наявності необхідного розміру власних фінансових ресурсів, доступності залучених резервів та ведення прибуткової діяльності можливе впровадження нових технологій, введення товарів-замінників, розширення асортименту продукції, застосування заохочувальних систем знижок для постійних партнерів та ін. На думку І. Ансоффа, рівень конкурентного статусу фірми залежить від загального управління (зростання і ефективності виробництва); фінансового управління (наявність і достатність фінансових ресурсів); маркетингової політики (збут та його аналіз); виробництва (управління запасами); інноваційної діяльність (удосконалення виробничого процесу) Основні показники оцінки конкурентоспроможності організації можна об’єднати в такі групи: - показники ефективності виробничої діяльності; - фінансове становище підприємства; - ефективність організації збуту та просування товару; - конкурентоспроможність товару. Виходячи з існуючих підходів, конкурентоспроможність виробничого підприємства залежить від багатьох факторів внутрішнього середовища, які можна зобразити схематично.
Рис. Характеристика факторів внутрішнього середовища конкурентоспроможності виробничих підприємств Фінансова конкурентоспроможність підприємства – це можливість виживання підприємства в умовах постійної конкурентної боротьби завдяки наявності значного внутрішнього фінансового потенціалу підприємства, достатності фінансових ресурсів, доступності позикових ресурсів, спроможності забезпечення високорентабельної діяльності та розширеного відтворення в умовах ринкової трансформації. Забезпечення фінансової конкурентоспроможності призведе до переважних позицій у - виробничій (переваги у отриманні сировини, матеріалів, комплектуючих, устаткуванні, наявній матеріально-технічній базі, її розміщенні), - комерційній (спроможність розширювати асортимент, існуючі системи знижок, організована рекламна діяльність, стабільність господарських зв’язків як з постачальниками так і з покупцями), - управлінській (високий професійний рівень, можливість постійного його підвищення, залучення провідних фахівців) сферах, - соціальному захисті (переваги у рівні заробітної плати, у наявності соціальних виплат, у захищеності працівників), - технологічній галузі (забезпеченість новітніми технологіями та можливість постійного оновлення, власні розробки та їх ефективне впровадження у виробництво, автоматизація). Метою проведення моніторингу фінансової конкурентоспроможності є створення системи постійного спостереження за найважливішими показниками фінансової діяльності підприємства, які характеризують конкурентні переваги та відставання від учасників конкурентної боротьби в умовах постійної зміни кон’юнктури, поглиблене розуміння та вивчення фінансового стану та тенденцій розвитку підприємств з метою сприяння прийняттю обґрунтованих рішень щодо ефективного управління фінансовою конкурентоспроможністю підприємств. До основних напрямків оцінки фінансової конкурентоспроможності підприємства слід віднести склад та структуру капіталу підприємства, ефективність його авансування в необоротні активи та оборотний капітал, обсяги грошових надходжень та видатків, фінансові результати господарювання, рентабельність фінансово-господарської діяльності, фінансове становище та платоспроможність підприємства.
Оцінка конкурентоспроможності підприємства може проводитися різними методами: - метод сум передбачає визначення рівня конкурентоспроможності для кожного із підприємств-конкурентів шляхом сумування результатів їх діяльності за порівняльними показниками. Чим вище отримане значення показника конкурентоспроможності, тим вищий рівень конкурентоспроможності підприємства. - метод добутку передбачає визначення рівня конкурентоспроможності шляхом перемноження вибіркових показників. Чим вище отримане значення показника конкурентоспроможності, тим вищий рівень конкурентоспроможності підприємства. - метод рангів(метод сумування місць) передбачає визначення рівня конкурентоспроможності шляхом сумування місць, які отримало підприємство за першими двома методами. Цей метод дозволяє врахувати загальні положення, сильні та слабкі сторони підприємства. Найкращий результат господарювання буде мати те підприємство, у якого величина комплексної оцінки буде найменшою. - матричний метод засновується на тому, що показник оцінки враховує не тільки абсолютне значення показника, що порівнюється, але і їх близькість до найкращого значення (еталону). Термін “підприємство - еталон” закріплюється за умовним підприємством, у якого всі показники ідеальні. Отримані результати доцільно проілюструвати у вигляді таблиці або рисунку. Оцінка фінансової конкурентоспроможності підприємства на основі моделі Дюпона:
= x = x
Модифікація моделі Дюпона:
= x x =
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|