Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Практичне заняття № 5


"Аналогові та цифрові методи передачі й прийому неперервних сигналів "

Мета заняття: З використанням вивченого теоретичного матеріалу навчитися розраховувати завадостійкість систем передачі незперервних повідомлень аналоговими і цифровими сигналами з різними видами модуляції, порівняти їх енергетичну ефективність.

Спочатку наводяться приклади рішень типових практичних задач, потім формулюються умови задач для самостійного рішення, причому числові значення для вирішення задач надані в 10 варіантах.


Приклади розв’язання основних типів задач

Приклад 1.Обчислити відносну середню квадратичну помилку при оптимальному прийманні неперервних сигналів з амплітудною модуляцією, якщо потужність сигналу на вході глибина модуляції , пік-фактор повідомлення верхня частота спектра повідомлення приймач працює при температурі

 

Розв’язання. Спектральна густина нормального білого шуму обчислюється за формулою

 

де - постійна Больцмана,

- температура в градусах Кельвіна.

Тоді потужність шуму, приведена до входу приймача, обчислюється за формулою

 

де - ширина смуги пропускання каналу (приймача).

При амплітудній модуляції і оптимальному прийманні

;

 

Остаточно квадрат середньої квадратичної помилки обчислюється за формулою

 

 

 

Приклад 2. Обчислити необхідну потужність амплітудно-модульованного сигналу на вході оптимального приймача для забезпечення середньої квадратичної помилки відтворення не більше 2 %, якщо максимальна частота спектра повідомлення глибина модуляції , пік-фактор повідомлення , спектральна густина завади

 

Розв’язання. Із формули

 

отримаємо необхідне значення

 

Приклад 3. Обчислити відносну середню квадратичну помилку відтворення повідомлення при оптимальному прийманні неперервних сигналів з частотною модуляцією, якщо потужність сигналу на вході верхня частота спектра повідомлення індекс частотної модуляції , пік-фактор повідомлення , робоча температура приймача

 

Розв’язання. Спектральна густина нормального білого шуму обчислюється за формулою

 

де - постійна Больцмана,

- температура в градусах Кельвіна.

Тоді потужність шуму, приведена до входу приймача, обчислюється за формулою

 

де - ширина смуги пропускання каналу (приймача).

При частотній модуляції і оптимальному прийманні

 

 

Квадрат середньої квадратичної помилки відтворення

 

 

Приклад 4. Обчислити необхідне відношення сигнал/шум на вході оптимального приймача частотно-модульованих сигналів для забезпечення середньої квадратичної помилки відтворення повідомлень не більше 1 %, якщо максимальна частота спектра повідомлення індекс частотної модуляції , пік-фактор повідомлення .

Розв’язання. Із формули

 

отримаємо

 

Приклад 5. Визначити необхідну потужність сигналу на вході приймача, якщо по каналу зв’язку здійснюється цифрове передавання неперервних повідомлень з використанням амплітудної модуляції і некогерентного приймання. Верхня частота спектра передаваних мовних повідомлень число рівнів квантування задана відносна середня квадратична помилка відтворення повідомлень , шумова температура приймача

 

Розв’язання. Виходячи з формули, яка пов’язує середню квадратичну помилку відтворення повідомлень з допустимою імовірністю помилкового приймання одного символу цифрового повідомлення, визначимо її

 

Необхідна потужність сигналу на вході некогерентного приймача АМ сигналів знайдемо із формули, яка пов’язує допустиму імовірність помилки з необхідним відношенням сигнал/шум

 

 

 

При амплітудній модуляції , де - швидкість модуляції, яка визначається формулою

,

де - кількість розрядів в кодовій комбінації цифрового сигналу,

, .

Таким чином остаточна розрахункова формула

 

 

Приклад 6.Визначити необхідну потужність сигналу на вході приймача, якщо по каналу зв’язку здійснюється цифрове передавання неперервних повідомлень з використанням частотної модуляції і некогерентного приймання. Верхня частота спектра передаваних повідомлень число рівнів квантування задана відносна середня квадратична помилка відтворення повідомлень , спектральна густина шуму

 

Розв’язання. Необхідне відношення сигнал/шум на вході приймача визначається із формули

; .

Потужність сигналу на вході приймача

,

де

 

Допустима імовірність помилки на один символ цифрового сигналу

 

Остаточно

 

 

 

Приклад 7. По системі радіозв’язку необхідно передавати мовний сигнал з верхньою частотою спектру і відносною середньою квадратичною помилкою відтворення 3%. Пік-фактор мовного сигналу . Визначити і спів ставити необхідну потужність сигналу на вході приймача, в якому завадою є нормальний білий шум з спектральною густиною потужності при використанні таких методів передавання:

1) амплітудна модуляція з коефіцієнтом глибини модуляції ;

2) вузькосмугова частотна модуляція з індексом модуляції ;

3) вузькосмугова фазова модуляція з індексом модуляції ;

4) цифрова модуляція ІКМ-АМ з числом рівнів квантування мовного сигналу і вузькосмуговим некогерентним прийманням;

5) цифрова модуляція ІКМ-ЧМ з числом рівнів квантування мовного сигналу і вузькосмуговим некогерентним прийманням;

6) цифрова модуляція ІКМ-ВФМ з числом рівнів квантування і вузькосмуговим приймання методом порівняння фаз.

 

Розв’язання. Обчислення в цій задачі виконуються з використанням формул, отриманих при розв’язанні прикладів 1-9.

1) Амплітудна модуляція

 

2) Частотна модуляція

 

3) Фазова модуляція

 

4) Цифрова модуляція ІКМ-АМ

 

де

 

.

5) Цифрова модуляція ІКМ-ЧМ

 

6) Цифрова модуляція ІКМ-ВФМ

 


Читайте також:

  1. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  2. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  3. VІ. План та організаційна структура заняття
  4. Алергія та анафілаксія, їх практичне значення .
  5. Бактеріофаг, його природа і практичне застосування. Вплив бактеріофага на мінливість мікроорганізмів.
  6. Вид заняття: лекція
  7. Вид заняття: лекція
  8. Вид заняття: лекція
  9. Вид заняття: лекція
  10. Вид заняття: лекція
  11. Відповідь на практичне завдання.
  12. Вступне заняття




Переглядів: 541

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тестові запитання | Узагальнена структура багатоканальної системи зв’язку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.