Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Процедура організації уроку-розповіді історії

Розповіді історій на уроці.

Коли учні знають достатньо ЛО і граматику вони можуть насолоджуватися слуханням розповідей. Розповідь історій дозволяє вчителю вводити і використовувати словник, щоб вдосконалити навички інтонації, навчити мови, тому що вони містять природне повторення основного словника і граматичних структур.

1. адаптуйте розповідь за допомогою заміни незнайомих слів близькими за значеннями, змінивши часову форму, скоротивши речення, якщо необхідно.

2. Приготуйте історію для презентації:

- provide visual support: drawings, pictures, toys, puppets, etc;

- select vocabulary and structures which are to be introduced be­fore the listening;

- decide the time you are going to spend on the story;

- think about follow-up activities;

- choose the classroom language: whether to use only English or both English and Ukrainian. It depends upon your pupils' level. For the elementary learners we may use Ukrainian texts inserting familiar English words and word combinations.

3. Складіть план уроку, який може містити наступні завдання:

- inform the pupils of the aim of the lesson;

- introduce the main characters of the story and set the scene;

- propose children to predict the story;

- present new language;

- set a listening task to understand the general content of the story;

- read or retell the story illustrating it with the help of visuals;

- check up the pre-listening task;

- more specific tasks: to draw a picture, to colour it, match pictures to spoken words; rearrange pictures according to the content; per­form actions;

- read the story once more;

- check up the task.

Приклад інтегрованого уроку-розповіді історії

Story: The Lazy, Hungry Crocodile by E. R. Boyce (adapted).

Age: up to 9.

Objectives: to improve listening, speaking and pronunciation skills, to practice vocabulary on the topic "Animals", to teach structure: How old are you?; I am three; You are four. Materials: cut-out figures of a crocodile, a cock, a hen, a cat, a girl, a boy; pictures of a bridge, a tree, a river, a magnet board.

I. The teacher introduces the lesson by telling the pupils that they
are going to listen to a story about crocodile (show the picture of a
crocodile) that is very hungry, but he eats only the things that are four
years old.

Get the children to translate the introductory sentence about the crocodile.

II. Introduce other characters of the story: a cock, a hen, a cat, a boy. The pupils repeat all the words after the teacher.

III.Ask the pupils to predict the story by putting such a questions: What will the crocodile (cock, hen, boy) do? Let them answer in Ukrainian.

IV. Present new vocabulary: to look for, a bridge, a river with the
help of mime and the pictures. Then introduce the structures.

Practise them by repetition, asking/answering questions.

V. The teacher tells the story putting the pictures on the blackboard
when the appropriate words occur in the text.

The lazy, hungry crocodile

is a small crocodile.

He is four years old.

He lives under the bridge

in the water.

He sleeps and eats and sleeps

And eats all day long.

What do you think he likes to eat?

He likes to eat the things

that are four years old.

One day the crocodile came up

Out of the water

To look for his dinner.

A cock came over the bridge.

Stop, said the crocodile.

How old are you,

cock, cock, cocky?

Lazy croc, croc, croc.

Hungry croc, croc, croc.

Just look at me.

You can see that I am three,

said the cock.

Grrrrrr, said the crocodile.

Get away from me.

He went back into the water

under the bridge.

Then he went to sleep.

Next day he came out of the water

to look for his dinner.

Meg the hen came along.

Stop, said the crocodile

How old are you,

hen, hen henny?

Lazy croc, croc, croc.

Hungry croc, croc, croc.

Just look at me.

You can see I am three,

said Meg the hen.

Grrrrrr, said the crocodile.

Get away from me.

I am so hungry.

But you are only three.

The crocodile went back

To sleep in the water under the bridge.

Next day he came out of the water

To look for his dinner.

Jip the cat sat under a tree.

Cat, cat under the tree,

Are you old enough

To be a dinner for me?

Said the crocodile.

No, no , no said the cat.

I am not old enough.

You cannot eat me.

I am only three,

You lazy, hungry crocodile.

No, I cannot eat you.

I am so hungry.

Get away from me,

said the crocodile.

Jip the cat went away over the bridge

Then Pat and Ken came along.

Look out. Look out. Look at the crocodile,, said the Ken.

Oh, stop, stop, stop,

said the crocodile.

I am so hungry.

How old are you, Ken?

Look at me. You can see.

That I am seven years old,

said Ken. Seven years old.

Grrrrrr. Go away, Ken. How old are you, Pet?

said the crocodile.

Look at me. You can see

that I am six years old.

You cannot eat me. Six years old.

Grrrrrr. Go away, Pat.

Then Ken and Pat

said to the crocodile,

Go away, croc, croc, croc.

Go back to the water.

Go back under the bridge.

Look for your dinner.

Look for fish.

Look for rats.

Look for snakes.

Do not be so lazy.

Look for your dinner all day

and go to sleep in the night.

Grrrrrr, said the crocodile.

You are right, Ken and Pat.

I will eat all of them.

Then he went away

into the water, under the bridge.

VI.The teacher tells the story again. This time the pupils help with the sound effects, familiar words, phrases which occur in the text several times.

VII.The teacher tells the story together with the pupils.

VIII. Some pupils dramatize the story. The audience prompts if nec­essary.

IX. The pupils tell the story one-by-one and the rest of the children
help with sound effects and sentences in the Imperative Mood.


Читайте також:

  1. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  2. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  3. PR-відділ організації: переваги і недоліки
  4. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  5. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  6. АГЕНТ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
  7. Акти з охорони праці в організації.
  8. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  9. Актуальні тенденції організації іншомовної освіти в контексті євроінтеграції.
  10. Актуальність курсу історіософії історії України
  11. Актуальність курсу «Історіософія історії України».
  12. АЛЬТЕРНАТИВНІСТЬ В ІСТОРІЇ




Переглядів: 577

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Урок-аудіювання | ІІ. Параклінічні

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.052 сек.