Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Планування та контроль фінансових результатів та фінансових показників

 

Головне завдання кожної підприємницької структури в умовах ринкового господарювання полягає в організації виробничо-фінансової діяльності з метою найповнішого задоволення потреб населення в своїй продукції (роботах, послугах) та отримання найбільшого прибутку.

Доход підприємства, або прибуток, в умовах ринку є основою самофінансування всіх видів виробничо-комерційної діяльності підприємства і соціально-трудових відносин персоналу. Максимізація прибутку є кінцевою метою стратегічного, тактичного та оперативного планування.

В класичному розумінні прибуток – це різниця між виручкою від реалізації продукції (робіт, послуг) та витратами на її виробництво і збут. Цей показник характеризує ефективність господарювання, спроможність підприємства відраховувати кошти до бюджету, здійснювати подальшу господарську діяльність.

Прибутковість підприємства залежить від багатьох чинників, серед яких найважливішими є:

Ø обсяги виробництва і реалізації продукції (робіт, послуг);

Ø номенклатура, асортимент продукції, її конкурентоспроможність;

Ø рівень продуктивності праці;

Ø витрати на виробництво і збут продукції;

Ø ефективність цінової політики;

Ø рівень управління виробництвом.

Положення про бухгалтерський облік передбачає відповідну класифікацію доходів:

Ø доходи від реалізації продукції (робіт, послуг) (Дреал);

Ø інші операційні доходи (Дін.оп);

Ø доходи від участі в капіталі (Дкап.);

Ø фінансові доходи (Дфін) тощо.

У П(С)БО 3 розрізняють декілька видів прибутку:

Ø валовий прибутоквал) – різниця між доходами від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) та собівартістю реалізованої продукції (товарів, робіт, послуг) (Среал):

Ø операційний прибутокоп) – доход від реалізації продукції, інший операційний доход мінус собівартість реалізованої продукції, адміністративні витрати (Вадмін), витрати на збут (Взбут) та інші операційні витрати (Він.оп):

;

Ø прибуток від звичайної діяльностізв) – операційний прибуток плюс доходи від участі в капіталі, інші фінансові доходи мінус фінансові витрати (Вфін), втрати від участі в капіталі (Вук), інші витрати звичайної діяльності (Він):

Розрахунок планової величини прибутків підприємства доцільно робити, дотримуючись форми № 2 „Звіт про фінансові результати”.

Прибуток, який залишається на підприємстві після сплати всіх податків і обов’язкових платежів до бюджету і позабюджетних державних фондів, називається чистим (нерозподіленим) прибуткомчист) або прибутком колективу (Пкол):

Він надходить в розпорядження власників підприємства або в розпорядження трудового колективу підприємства.

В практиці господарювання використовують декілька методів планування прибутку від реалізації продукції. На невеликих підприємствах найчастіше використовують метод прямого по асортиментного розрахунку.

На великих підприємствах використовують аналітичний метод планування прибутку від реалізації продукції. Цей метод ґрунтується на вивченні та врахуванні факторів, які впливають на рівень прибутку і рентабельності в базовому і плановому періодах.

Послідовність розрахунків зводиться до наступного:

Ø визначається очікуваний прибуток від реалізації продукції в базовому періоді;

Ø проводиться коригування очікуваного прибутку від реалізації продукції за факторами, які формують прибутковість і рентабельність в базовому періоді і які необхідно враховувати в плановому періоді;

Ø визначаються темпи зміни обсягу реалізації, індекси зміни цін на ресурси, зміни базової рентабельності;

Ø формується з врахуванням факторів повна собівартість реалізованої продукції за планом і визначається прибуток від реалізації продукції.

 


Читайте також:

  1. III. Контроль знань
  2. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  3. POS -Інтелект - відеоконтроль касових операцій
  4. VII Контроль постачальника
  5. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  6. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  7. Акустичний контроль приміщень через засоби телефонного зв'язку
  8. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  9. Амортизація як джерело фінансових ресурсів підприємств
  10. Аналіз відносних показників прибутковості (рентабельності) роботи банку
  11. Аналіз доцільності фінансових інвестицій у корпоративні права.
  12. Аналіз макроекономічних показників




Переглядів: 510

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сучасні підходи до формування фінансової політики підприємства | ПЛАНУВАННЯ ФІНАНСОВИХ ПОКАЗНИКІВ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.