Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Кількісний менеджмент

Бюрократія

Теорія бюрократії посідає особливе місце у менеджменті. На рис. 2.2 вона не випадково пов'язана лише з ситуаційним менеджментом. Річ у тім, що її автор Макс Вебер (1864–1920) був видатним соціологом свого часу і не мав ніякого відношення до менеджменту. Коло його інтересів було пов'язане з юриспруденцією і політичною економією, що було типовим для німецької науки того часу. Зважаючи на несправедливу суспільну систему, М. Вебер запропонував "ідеальну бюрократію", якої не може бути в житті, але вона може бути корисною для міркувань щодо організації праці у великих групах.

Ключові ідеї:

- структурування, формальна мережа взаємовідносин між спеціальними ланками та організаціями;

- правила і регулятори спеціалізованої діяльності відповідно до кожної посади;

- укомплектування посад підготовленими фахівцями, які опанували всі правила виконання роботи;

- ієрархія визначає взаємовідносини між посадами;

- централізація важливих рішень на вищих ланках ієрархії.

Внесок:

- запровадження ефективного виконання традиційної організації діяльності;

- усунення суб'єктивних рішень працівників і менеджменту;

- переважний наголос на посаді, а не на собі.

Обмеження:

- обмежена організаційна гнучкість і уповільнений процес прийняття рішень;

- ігнорування значення персоналу і міжособистісних стосунків;

- правила розробляються заради них самих;

- зосередження влади може призводити до автократичного менеджменту.

Математика, статистика, інженерні науки і пов'язані з ними інші галузі знань дали можливість істотно посилити якість рішень, що приймалися прибічниками школи наукового управління. Тому на рис. 2.2 кількісний менеджмент логічно наслідує ідеї Ф. Тейлора і його колег. Використання висновків точних наук здійснювалось у менеджменті після 1950 року шляхом досліджень операцій і моделювання. А за наявності адекватної моделі можна надавати змінним кількісні значення і прогнозувати очікувані результати.

Комп'ютери дали змогу дослідникам і менеджерам конструювати моделі зростаючої складності, які найближче знаходяться до реальних ситуацій. І хоча в минулому ця концепція не мала значної кількості прибічників серед менеджерів, зараз дедалі більше шкіл бізнесу на заході пропонують курси з наголосом на кількісний менеджмент.

Подібний підхід пробиває собі дорогу і в Україні. Наприклад, навчальна програма "Бюджетування", яка проводиться Міжнародним центром приватизації, інвестицій та менеджменту з травня 1997 року для менеджерів середньої ланки, ґрунтується на концепції кількісного менеджменту.

Ключова ідея:

- застосування кількісного аналізу в управлінських рішеннях.

Внесок:

- розвиток спеціальних математичних методів для аналізу проблем;

- допомога менеджерам у відборі кращих альтернатив.

Обмеження:

- моделі не враховують якісних факторів;

- менеджери не навчаються цій техніці і можуть не довіряти чи не розуміти отриманих висновків;

- неможливість застосування для нетрадиційних чи непередбачуваних управлінських рішень.


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. Адміністративний менеджмент
  3. Активи як об’єкт фінансового менеджменту
  4. Аналіз зарубіжних концепцій менеджменту
  5. Базові засади менеджменту
  6. БУДІВНИЦТВО В ПЕРСПЕКТИВІ ПРОЕКТНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ
  7. Вартісний та кількісний облік товарів ЗЕД.
  8. Види аналізів: макроскопічниій, мікроскопічний, люмінесцентний, хімічний якісний та кількісний, гістохімічний, фітохімічний, фізико-хімічний, біологічний.
  9. Види ефективності менеджменту
  10. Види ефектів виробництва, пов’язаних з удосконаленням менеджменту організації
  11. Види менеджменту
  12. Види та принципи менеджменту.




Переглядів: 730

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Менеджмент людських відносин | Ситуаційний менеджмент

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.041 сек.