МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Кількісний менеджментБюрократія Теорія бюрократії посідає особливе місце у менеджменті. На рис. 2.2 вона не випадково пов'язана лише з ситуаційним менеджментом. Річ у тім, що її автор Макс Вебер (1864–1920) був видатним соціологом свого часу і не мав ніякого відношення до менеджменту. Коло його інтересів було пов'язане з юриспруденцією і політичною економією, що було типовим для німецької науки того часу. Зважаючи на несправедливу суспільну систему, М. Вебер запропонував "ідеальну бюрократію", якої не може бути в житті, але вона може бути корисною для міркувань щодо організації праці у великих групах. Ключові ідеї: - структурування, формальна мережа взаємовідносин між спеціальними ланками та організаціями; - правила і регулятори спеціалізованої діяльності відповідно до кожної посади; - укомплектування посад підготовленими фахівцями, які опанували всі правила виконання роботи; - ієрархія визначає взаємовідносини між посадами; - централізація важливих рішень на вищих ланках ієрархії. Внесок: - запровадження ефективного виконання традиційної організації діяльності; - усунення суб'єктивних рішень працівників і менеджменту; - переважний наголос на посаді, а не на собі. Обмеження: - обмежена організаційна гнучкість і уповільнений процес прийняття рішень; - ігнорування значення персоналу і міжособистісних стосунків; - правила розробляються заради них самих; - зосередження влади може призводити до автократичного менеджменту. Математика, статистика, інженерні науки і пов'язані з ними інші галузі знань дали можливість істотно посилити якість рішень, що приймалися прибічниками школи наукового управління. Тому на рис. 2.2 кількісний менеджмент логічно наслідує ідеї Ф. Тейлора і його колег. Використання висновків точних наук здійснювалось у менеджменті після 1950 року шляхом досліджень операцій і моделювання. А за наявності адекватної моделі можна надавати змінним кількісні значення і прогнозувати очікувані результати. Комп'ютери дали змогу дослідникам і менеджерам конструювати моделі зростаючої складності, які найближче знаходяться до реальних ситуацій. І хоча в минулому ця концепція не мала значної кількості прибічників серед менеджерів, зараз дедалі більше шкіл бізнесу на заході пропонують курси з наголосом на кількісний менеджмент. Подібний підхід пробиває собі дорогу і в Україні. Наприклад, навчальна програма "Бюджетування", яка проводиться Міжнародним центром приватизації, інвестицій та менеджменту з травня 1997 року для менеджерів середньої ланки, ґрунтується на концепції кількісного менеджменту. Ключова ідея: - застосування кількісного аналізу в управлінських рішеннях. Внесок: - розвиток спеціальних математичних методів для аналізу проблем; - допомога менеджерам у відборі кращих альтернатив. Обмеження: - моделі не враховують якісних факторів; - менеджери не навчаються цій техніці і можуть не довіряти чи не розуміти отриманих висновків; - неможливість застосування для нетрадиційних чи непередбачуваних управлінських рішень. Читайте також:
|
||||||||
|