Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Висновок

Головною перешкодою для реалізації заходів по боротьбі з корупцією є незадовільний стан законодавчої бази. Правова база протидії корупції представлена лише кримінально-правовими нормами та міжнародними правовими актами, які страждають відсутністю механізмів реалізації.

Характеристика сучасної корупції має ряд особливостей, в їх числі:

1. Сучасна корупція зорієнтована на максимальне використання можливостей особистого збагачення чиновників. Так, недосконалість законодавства про приватизацію дозволило значній частині чиновницького корпусу витягти чималу вигоду.

До прикладу, хід аукціонів контролювався певними структурами за простою і ефективною схемою: відторгнення дійсних покупців шляхом планомірного завищення званої ціни з наступною відмовою від внесення плати, в результаті чого об'єкт діставався заздалегідь визначеному набувачу за сміховинно низькою ціною.

Широко практикується підкуп чиновників в ході виділення та оформлення права власності на земельні ділянки. Великі нелегальні доходи витягуються при оформленні експортно-імпортних операцій, зокрема всіх операцій, які стосуються стратегічно важливих сировинних товарів.

2. Сучасна корупція тісно пов'язана з загальнокримінальної злочинністю і за своїм кількісним і якісним показникам характеризується аналогічними ознаками, в тому числі такими, як тенденція до збільшення частки діянь, що відрізняються більш високим ступенем суспільної небезпеки.
Найбільшу небезпеку становлять стійкі зв'язки корупції з організованою злочинністю. За допомогою широкомасштабної корупції створюється система захисту організованих злочинних структур від соціального контролю, що складається в активній протидії органам правопорядку, слідству, роботі установ кримінально-виконавчої системи.
3. В сучасних умовах відбувається зміна традиційно сформованих зв'язків корупції з посадовими, господарськими та майновими злочинами. Корупціонери все більшою мірою вступають у контакти з кримінальниками інших "спеціалізацій", наприклад, для забезпечення умов виживання не гребують вдаватися до послуг найманих убивць, професійних здирників і ін.

4. Корупція в наш час отримала міцну опору у вигляді безкарності корумпованих чиновників. Про це свідчить висока ступінь латентності злочинів (завуалированность, прихованість чого-небудь), що здійснюються посадовими особами з використанням службового становища.

5. Сучасна корупція існує в умовах напруженої криміногенної обстановки, яка розставляє пріоритети таким чином, що дії продажних чиновників не завжди висуваються на перший план за своєю небезпеки.

6. Сучасна корупція послідовно розширює «зони впливу», проникаючи в нові сфери, раніше від неї добре захищені, зокрема в правоохоронну діяльність.

7. Сучасна корупція проникла у вищі ешелони влади, що робить її особливо небезпечною.

Вищепереліченими особливостями характеристика сучасної корупції не вичерпується, але вони є стрижневими і визначальними дане явище.

Корупція може призвести до масштабного розкрадання державного майна, тим самим істотно підірвати економіку країни.

Хочу відзначити три причини сьогоднішньої ситуації. Перша - те, що Україна втратила покоління 90-х років. У сьогоднішньої молоді, яка виросла в ті роки, повністю корупційне свідомість. Друга причина полягає у створенні економічних передумов для недопущення корупції у всіх держструктурах шляхом більш ретельного підбору кадрів, підвищення моральної мотивації та матеріального стимулювання - підвищення оплати праці чиновників. Третя причина полягає в посиленні профілактики корупції серед тих, хто відповідає за розподіл і подальше використання бюджетних коштів.

Необхідність термінової роботи по прийняттю закону про протидію корупції та формулюванні визначення цього поняття в специфічних російських умовах необхідна, причому в спішному порядку.

Головний секрет живучості корупції в тому, що ми, громадяни, не можемо обійтися без малої корупції. І підтримуючи малу корупцію, ми тим самим дозволяємо існувати великий. У нас немає інших інструментів доступу до публічних можливостям, ніж через хабар.

Ще один секрет живучості корупції - сама влада бореться з хабарами в конвертах, тобто з малою корупцією, ігноруючи і маскуючи велику. Олігархічна держава завжди буде зацікавлене зловити сотню дрібних хабарників, і ніколи не буде зацікавлене зловити десяток великих. Бо корумпована бюрократія розумна, утворена, багата і владна. Латентність своїх дій її основна турбота. Тому ні в одній країні світу немає скільки повних або хоча б приблизних статистичних даних про це явище, ще менше винних осіб, постають перед кримінальним судом, причому самої нижчої категорії корупціонерів (дрібна корупція), призначається реальне кримінальне покарання.

Великі корупціонери практично не беруть гроші в конвертах або у валізах. Великі корупціонери беруть хабарі в пакетах акцій підприємств і самими підприємствами, роботою родичів у процвітаючих великих корпораціях, земельними ділянками, пільгами близьких до них бізнесів.

Розмови про хабарі в конвертах - це розмови на користь багатих. Не перемігши велику глобальну і локальну корупцію, безглуздо боротися з малої.
Незалежно від рівнів корупція нещадно руйнує правові основи суспільства, державну владу, суспільну мораль і моральність.

У всіх країнах влада бореться з корупцією. Таємниця цієї боротьби, а також органів влади, залежить від економічного стану та рівня розвитку громадянського суспільства. Для України характерна наступна послідовність:

- Зі зміною суспільного ладу корупція набула величезного розмаху, так як вплив на чиновництво з боку держави було зведено до мінімуму;

- Вплив держави на переділ власності було свідомо зменшено, щоб в найкоротші терміни (навіть злочинним шляхом) створити клас власників, якого звинувачували не обов'язок захист нового ладу;

- Після першого переділу власності почався другий, коли боротьба розгорнулася в тіньових кабінетах за панування конкретних кланів в економіці країни;

- В той час, поки йшло знищення основ Радянської держави, величезне число чиновників і підприємців відчули смак особистої

наживи. Колишні законодавчі та моральні обмеження виявилися неефективними;
- Згодом угруповання, що прийшли до влади в країні, усвідомили, що подальша анархія в економіці і корупція в управлінні державою, досить швидко розвалять країну і позбавлять їх особистої влади і благополуччя. Почалася боротьба за законність.

Викорінити корупцію - значить створити сильне - правова і демократична держава, яка ефективно служить всім нам, російським громадянам. Перемогти корупцію - це сформувати конкурентоспроможну економіку, подолати бідність, підвищити добробут росіян. Ліквідувати корупцію - значить затвердити нову якість життя, соціальну стабільність, порядок і справедливість. Усунути корупцію - це сформувати зріле громадянське суспільство, суспільство вільних, відповідальних і творчих людей. Знищити корупцію - це зупинити тероризм в нашій країні, убезпечити життя громадян, зберегти цілісність і єдність Росії, зробити її сильною та конкурентоспроможною країною в світовій спільноті.

Корупція існувала завжди і у всіх країнах. Про повну перемогу над нею не йдеться. Але її потрібно загнати в якісь рамки, коли вона перестане бути домінуючим елементом соціальної та державної системи. Абсолютна перемога над таким злом, як корупція, неможлива. Але ми в змозі обмежити його масштаби до такої міри, щоб воно не підривало самі основи існування країни.

 


Читайте також:

  1. IV. Висновок
  2. IV. Висновок
  3. Аудиторський висновок
  4. Аудиторський висновок, у якому робиться відмова від надання висновку аудитора
  5. Аудиторський висновок, у якому робиться відмова від надання висновку аудитора
  6. Безумовно-позитивний висновок
  7. Висновок
  8. ВИСНОВОК
  9. ВИСНОВОК
  10. Висновок
  11. Висновок




Переглядів: 756

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вищі органи виконавчої влади | І. Закон Ома.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.