Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЛЕКЦІЯ №4

Тема :Медико-педагогічний контроль за функціональним станом організму дітей дошкільного віку.

План:

1.Характеристика та методика проведення проби Мартинє-Кушелевського;

2. Характеристика та методика проведення проби PWC 170 з використанням степ-теста;

3. Характеристика та методика проведення проби зі зміною положення тіла;

4. Вивчення стану дихальної системи.

Визначення та оцінка фізичної
працездатності і функціонального стану
організму

Загальну фізичну працездатність (ЗФП) определяють з метою вивчення вікової динаміки функціонального стану та впливу на організм дітей різних засобів і методів фізичного виховання. Крім того, ЗФП дає можливість судити про ступінь пристосування організму до навантаження. Для цього найчастіше використовують тест PWC 170, при якому величина працездатності виражається обсягом роботи при заданому ритмі серцевих скорочень 170 уд / хв. При масових обстеженнях дітей у віці 7 років і старше добре зарекомендував себе двоступінчастий степ - тест, розроблений в Німеччині і модифікований в нашій країні. Цією методикою користуються лікарі обласного фізкультурного диспансера. Діти підготовчої групи ДНЗ досить легко справляються з пропонованим фізичним навантаженням, але для них слід підбирати висоту сходинки.

В оригіналі методики випробуваний здійснює підйом на сходинку висотою 30 см в темпі 20 сходжень за 1 хвилину протягом 3 хв, після припинення роботи в положенні стоячи підраховується пульс протягом перших 10 сек (с). Через 1 хв. відпочинку випробуваному дається 2-ге навантаження: протягом 3 хв підйом на сходинку висотою 30 см, але в темпі 30 сходжень за 1 хв. Після припинення роботи в положенні стоячи знову підраховують пульс протягом перших 10 с. За таблицею 9 на горизонтальній лінії знаходять цифру, відповідну частоті пульсу після 1-го навантаження, а на вертикальній - частоту пульсу, отриману після 2-го навантаження.

 

Таблиця 9

Таблиця для розрахунку PWC170

 

Пульс за 10 с в кінці виконання1-го навантаження (t = 3 хв, h = 0,3 м, n = 20)  
Пульс за 10 сек. в кінці виконання 2-го навантаження (t = 3 хв, h = 0,3 м, n =30) P2/p1
    20,8 25,8 40,8              
    17,4 19,60 24,00 37,20            
    15,36 16,50 18,40 22,20 33,60          
    14,00 14,64 15,60 17,20 20,20          
    13.03 13,40 13,92 14,70 16,00 18,60        
    12,30 12,51 12,80 13,20 13,80 14,80 16,80      
    11,73 11,85 12,00 12,20 12,48 12,90 13,60 15,00    
    11,28 11,33 11,40 11,49 11,60 11,76 12,00 12,40 13,20  
        10,93 10,85 10,97 11,00 11,04 11,10 11,20 11,40
          10,53 10,50 10,46 10,40 10,32 10,20 10,00
      '     10,13 10,05 9,94 9,80 9,60 9,30
              9,73 9,60 9,43 9,20 8,88
                9,33 9,15 8,91 8,60
                         

 

Місце перетину цих двох величин пульсу дає певний коефіцієнт, при множенні якого на масу тіла випробуваного в кг розраховується PWC170 в кг/хв.

 

PWC170= К×m (кг/хв) ,де m маса тіла

 

Якщо в таблиці значень пульсу, виміряних при дослідженні, немає, то величина К розраховується за формулою:

 

К=7,2×(1+0,5×)

 

де Р1 - пульс після 1го навантаження;

Р2 - пульс після 2-го навантаження.

Для зіставлення PWC170 дітей різної статі, віку і тренованості, доцільно використовувати відносний показник PWC170 на одиницю маси тіла. Варіанти оцінки:

≤9,9 - низький рівень;

10,0-11,9 - нижче середнього;

12-14,9 - середній рівень;

15-19,9 - вище середнього;

≥ 20 - високий рівень.

Формула розрахунку: PWC170 = K x Масу тіла, де К - коефіцієнт, який знаходиться в даній таблиці на перетині частоти пульсу після 1-го (P1) і 2-го (Р2) навантаження.

Для дітей віком до 7 років можна застосовувати одноразове дозоване фізичне навантаження: сходження на сходинку протягом 2 хвилин з частотою 30 підйомів за одну хвилину.

Висота сходинки в даному випадку підбирається індивідуально для кожної дитини в залежності від довжини її ноги.

Довжина ноги (см)
Висота сходинки (см)

 

Ходьба проводиться під рахунок дорослого. Рухи при ходьбі мають двотактовий характер: дитина ставить одну ногу всією ступнею на сходинку; піднімає другу ногу і приставляє до першої - у цей момент стає обома нога ми на сходинку; опускає одну ногу на підлогу і приставляє до неї іншу. Це одне сходження. При русі можна надати допомогу дитині, злегка притримуючи його за руку, з метою підтримки ритму руху і необхідної його частоти.

Для розрахунку PWC170 запропонована наступна спрощена формула (Л. І. Абросімова зі співавторами, 1978):

PWC170= ,

де N - потужність запропонованої навантаження в кг / хв або вт,

f1 - частота серцевих скорочень в умовах відносного спокою,

f2 - частота серцевих скорочень на 3-й хвилині заданого фізичного навантаження.

У свою чергу: N-P x n x h х 1,3,

де Р - вага дитини (кг); n - число підйомів на сходинку в 1 хвилину (30); h - висота сходинки (м); 1,3 - коефіцієнт, що враховує величину роботи при спуску з лавки.

Величина ЗФП у дітей має значні індивідуальні коливання і залежить, у свою чергу, від рівня фізичного розвитку, рухової активності, фізичної підготовленості (табл. 10). Крім того, вона пов'язана і зі станом ЦНС, зокрема, з типологічними особливостями вищої нервової діяльності.

Стать 4 роки 5 років 6 років 7 років
Х 114,3-178,6 140,6-218,0 165,6-256,6 180,2-290,4
Д 119,8-181,8 134,5-210,5 178,0 – 265,9 174,5-283,0

 

Для оцінки функціонального стану організму використовують показники серцево-судинної системи (ССС): систолічний артеріальний тиск (САТ), діастолічний артеріальний тиск (ДАТ), пульсовий тиск (ПТ). Вікові нормативи функціональних показників ССС наведені в стандартних таблицях для оцінки фізичного розвитку дітей, але деякі показники можна розрахувати за формулою:

САД = 100 + Н, де Н - вік в роках.

При цьому допустимі коливання ± 15 мм. рт. ст. ДАТ складає 1/2-2/3 від СТ. ПТ визначається різницею між САТ і ДАТ.

ПТ=САТ - ДАТ

 

За частотою пульсу (П) і ПТ розраховується коефіцієнт витривалості (KB):

KB =

Чим вище витривалість, тим нижче числові значення KB (табл. 11).

Таблиця 11


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Клітинна селекція рослин.
  9. Колекція фонограм з голосами осіб, які анонімно повідомляли про загрозу вибуху
  10. ЛЕКЦІЯ (4): Мануфактурний період світової економіки
  11. Лекція - Геополітика держави на міжнародній арені
  12. Лекція 02.04.2013




Переглядів: 607

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Протокол тестування | Функціональні проби длдя визначення величини фізичного навантаження

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.