Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Функціональні проби длдя визначення величини фізичного навантаження

Вікові показники індексу Робінсона у спокої

Показники KB у дітей

(методичний посібник «Оцінка фізичного і нервово-психічного розвитку дітей раннього та дошкільного віку» С.-Пб., 1995)

Вік (роки)
КВ

 

Крім того, для оцінки функціонального стану ССС дитини доцільно використовувати індекс Робінсона (ІР):

ІР=ЧССхСАТ÷ 100,

де ЧСС - частота серцевих скорочень;

САД – систолічний артеріальний тиск.

Чим нижче індекс Робінсона в спокої, тим вище здатність організму до виконання фізичного навантаження (табл. 12).

Таблиця 12

Вік, роки Вище среднього Средній Нижче среднього

 

Функціональні можливості респіраторної системи відображає так званий життєвий індекс (ЖІ) - відношення ЖМЛ (в мл) до маси тіла (в кг). Він показує, який обсяг повітря з ЖМЛ посідає кожен кілограм маси. У нормі величина ЖІ у дітей 7-10 років дорівнює 51-55 мл / кг (хлопчики), 45-49 мл / кг (дівчатка).

Функціональний стан м'язової системи визначається за відношенням м'язової сили рук (в кг) до маситіла (в кг), виражена у відсотках. У нормі цей показник повинен бути вище 50%.

Для оцінки ефективності фізичного виховання в конкретному ДНЗ доцільно аналізувати темпи приросту за рік таких функціональних показників, як ЖЄЛ, м'язова сила рук, індекс Робінсона, силова витривалість, ЗФР за аналогією з оцінкою темпів приросту фізичних якостей (табл. 7).

Для визначення реакції організму на фізичне навантаження з метою регламентації індивідуальної методики фізичного виховання дітей, особливо з відхиленнями у стані здоров'я, після тривалих захворювань, а також тих хто займається в спортивних секціях, проводяться функціональні проби.

Розроблені стандартні фізичні навантаження для дітей різного віку.

Для дітей раннього віку використовується функциональнапроба з зміною положення тіла (з положення лежачи в положення стоячи) - ортостатична проба.

Методика проведення ортостатичної проби.Дитина лежить на кушетці в спокійному стані 2-3 хвилини, після чого визначають частоту серцевих скорочень (по 10 - секундним інтервалам), вимірюють артеріальний тиск. Потім дитині пропонують встати і виробляють ті ж вимірювання у вертикальному положенні.

Хорошими показниками вважаються почастішання ЧСС не більше, ніж на 10 ударів на хвилину, підвищення САТ на 5 -10 мм. рт. ст., ДАТ може не змінюватися.

Зазначені зміни свідчить про нормальну збудливості симпатичного відділу вегетативної нервової системи. Збільшення ЧСС більше, ніж на 10 ударів на хвилину, вказує на підвищений тонус симпатичного відділу і спостерігається при серцево-судинних та обмінних захворюваннях, при перевтомі, після різних гострих захворювань.

Зменшення САД, збільшення ДАТ також розцінюється як показник незадовільного стану реактивності ССС.

Інші функціональні проби, застосовувані при обстеженні дітей раннього віку, наведені в таблиці 13.

Таблиця 13

Функціональні проби, рекомендовані для обстеження дітей з 1 р. 9 місяців (Методичні рекомендації «Організація фізичного виховання в будинках дитини»М., 1986)

Вік Характеристика проби Оцінка
1р. 9 місяців Діставання іграшки, яка знаходиться на столі. Вихідне положення стоячи, гомілки фіксовані. Присаджування з положення лежачи Оцінка роботи полягає в аускультації серця, легень до та після проби, підрахунок пульсу та дихання
на спині з фіксованими гомілками Позитивна тенденці Негативна тенденція
Пульс частішає на 5-10 ударів. Дихання на 2 за хв. Пульс частішає більше ніж на 10 ударів. Дихання, більшн ніж на 2 за хв.. Відновлення через 5 хв та більше
1р. 9 місяців     3 роки 20 підскоків з підтримкою за руки 20 підскоків без підтримки за руки Повернення до вихідних показників через 1-2 хв. Тони серця ясні, дихання рівномірне, поглиблене. Дихання поверхневе, нерівномірне.

 

У віці 4 -7 років рекомендується проводити функціональну пробу - 20 присідань за 30 секунд (Мартіне - Кушелевського). Діти 3-4 років (менш підготовлені) або після хвороби можуть виконати пробу в 10 присідань за 15 секунд за допомогою дорослого. У таких випадках рекомендують також пробу - 30 легких підскоків на одному місці протягом 15 секунд.

Оцінка результатів проби проводиться:

а) за ступенем зміни ЧСС, частоти дихання (ЧД) і показників артеріального тиску негайно ж після навантаження;

б) за часом повернення показників до початкових величин.

У нормі після функціональної проби відзначається збільшення ЧСС на 25-50% щодо вихідних даних, ЧД - на 4-6 подихів за 1 хвилину, підвищення САТ на 5-15 мм. рт. ст.; ДАТ не змінюється або знижується на 5-10 мм. рт. ст.

Повернення всіх показників до вихідних величинам спостерігається протягом перших 2-3 хвилин. Загальне самопочуття дитини залишається добрим.

Відхиленням від нормальної реакції слід вважати почастішання ЧСС більше, ніж на 50%, значне почастішання дихання (видима на око задишка), значне збільшення САД - більше 15 мм. рт. ст.; час повернення всіх показників до вихідних величинам більше 4-х хвилин.


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  3. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  4. Ocнoвнi визначення здоров'я
  5. Абсолютні і відносні величини
  6. Абсолютні і відносні статистичні величини
  7. Абсолютні, відносні та середні величини.
  8. Агрегати для приготування, навантаження та внесення добрив.
  9. Агрегати для приготування, навантаження та внесення добрив.
  10. Агрегатний індекс фізичного обсягу
  11. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості
  12. Аналіз службового призначення деталей та конструктивних елементів обладнання харчових виробництві, визначення технічних вимог і норм точності при їх виготовленні




Переглядів: 1716

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЛЕКЦІЯ №4 | Зразок записів результатів функціональної проби

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.