Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



СИСТЕМА ТИПОВИХ ФУНКЦІЙ І ЗАДАЧ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА

Схема проходження атестації відповідно до місця роботи та кваліфікаційної категорії практичних психологів

Місце роботи фахівця, що атестується Категорія, на яку атестується
II І Вища
Заклади освіти Районна АК Районна АК Обласна АК
Районні центри, РМЦ Обласна АК Обласна А К Укр. НМЦ
Обласні центри Укр. НМЦ Укр. НМЦ Укр. НМЦ
Необхідний стаж роботи, педстаж (за спеціальністю) 3 (1 рік) 5 (3 роки) 8 (5 років)

Умовні позначення: АК — атестаційна комісія, НМЦ — науково-методичний центр, РМЦ — районні (міські) центри практичної психології.

У названих документах фіксуються посадові обов'язки, обсяг знань, вмінь практичного психолога. Розкрито кваліфікаційні ви­моги до кожної з 4-х встановлених категорій:

Вища категорія:високий рівень професіоналізму, ініціативи, творчості, володіння ефективними формами психологічного за­безпечення навчально-виховного процесу, високі результатив­ність, якість, загальна культура, моральні якості. Стаж на посаді — не менше 8 років, при вченій ступені — 3 роки.

Спеціаліст І категорії:професійна компетентність, добре володіння формами психологічного забезпечення педагогічного процесу, добра результативність та якість роботи, висока культура та моральні якості. Стаж на посаді — не менше 3 років, при вченій ступені — 1 рік.

Спеціаліст II категорії:достатній професіоналізм, використо­вує сучасні форми роботи, працює продуктивно, відзначається загальною культурою, моральними якостями. Стаж на посаді — 1 рік.

Спеціаліст:професійна компетентність, забезпечує нормативні рівні психологічної підтримки педагогічного процесу, задовольняє загальним етичним та культурним вимогам до педагогіч­них працівників.

Відповідно до п. 3.4 Типового положення атестація практич­них психологів навчальних закладів передбачає попереднє (не рі­дше одного разу на п'ять років) підвищення кваліфікації в уста­новах, акредитованих в установленому порядку на здійснення підвищення кваліфікації.

Наказом від 19 жовтня 2001 року № 691 затверджено «Поло­ження про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів» (Див. Додаток К).

 

Зміст підготовки обов'язково передбачає формування особистості психолога. Результатом такої підготовки повинна стати готовність психолога до розв'язання системи виробничих функцій та типових задач. Опис цієї системи подається у табл. 2.

Таблиця 2

Виробничі та типові задачі діяльності, які повинен виконувати випускник вищого навчального закладу зі спеціальності «психологія»

(за С.Д. Максименком та Т.Б.Ільїною)

 

Посада Виробничі функції Типові задачі діяльності
Профконсультант інформаційна, аналітична, прогностична, виховна Проведення співбесіди. Розробка рекомендацій щодо професійного, трудового та соціального самовизначення клієнта. Співробітництво із спеціалістами інших підрозділів з метою з'ясування наявності навчально-трудових вакансій.
Спеціаліст з надання допомоги неблагополучним сім'ям організаційна, аналітична, но­рмативна, вихо­вна Збір первинної інформації, її групування, виявлення сімей з вадами виховання. Визначення джерел неблагополуччя сімей. Визначення аспектів можливої взаємодії з членами родини. Співробітництво з іншими підрозділами для надання допомоги сім'ям згідно з чинним законодавством. Корекційна робота з членами родини.
Спеціаліст з со­ціальної роботи організаційна, аналітична, нормативна, виховна Оптимізація матеріально-побутової допомоги та морально-правової підтримки громадянам, які знаходяться в стані психічної депресії (в зв'язку з катастрофами, війнами, втратою родини, житла тощо). Визначення характеру та обсягу необхідної допомоги, сприяння прийняттю на обслуговування закладами соціальної роботи з населенням. Розробка і реалізація програм реабілі­таційних заходів. Проведення бесід, спостережень за життям і побутом своїх клієнтів.
Голова секції організаційна, аналітична, планування, керування Організація роботи в творчих, науково-технічних та культурно-просвітницьких громадських об'єднаннях. Пошук клієнтів та формування творчої групи. Планування роботи творчого колективу. Діагностична та корекційна робота, що сприятиме актуалізації внутрішнього потенціалу особистості.
Психолог прогностична, планування, керування, аналітична, прийняття рішень, контролююча Експертна оцінка психологічного стану людини. Розробка і впровадження рекомендацій з оптимізації трудової та учбової діяльності. З'ясування поглядів людей на різноманітні питання з використанням відповідного інструментарію. Обстеження індивідуальних якостей персоналу, особливостей їх трудової діяльності. Організація профілактичних заходів девіантної поведінки неповнолітніх. Виявлення зацікавленості та схильностей людини при проведенні профвід­бору і профконсультуванні. Впровадження заходів для адаптації особистості до нових умов.
Науковий спів­робітник (пси­холог) Прогностична, планування, дослідницька Творчий аналіз теорій і практики, кри­тична обробка різних напрямків психології, її врахування при розробці моделі, алгоритму і технології діяльності. Участь у розробці і виконанні заходів із психологічного супроводу діяльності персоналу. Організація діяльності залежно від со­ціального замовлення. Розробка напрямків та заходів для психологічного забезпечення життєдіяльності людини. Просвітницька, видавнича діяльність. Підготовка аналітичних та статистичних матеріалів для доповідей, розробка пропозицій.
Консультант психолого- медико- педагогічної консультації прогностична, планування, керування, аналітична, контролююча Психологічна допомога дитині з вадами інтелектуального та фізичного розвитку та її батькам. Координація дій свого підрозділу з ін­шими навчальними закладами, налаго­дження прямого і зворотного зв'язків. Визначення типу освітнього закладу для подальшого навчання дитини.
Завідувач центру (молодіжного) прогностична, планування, керування, аналітична, організаційна Розробка перспективних, поточних планів діяльності, визначення загальних напрямків роботи з молоддю. Організація роботи в творчих, науково-технічних, культурно-просвітницьких громадських об'єднаннях молоді. З'ясування поглядів молоді на різноманітні питання з використанням від­повідного інструментарію. Впровадження заходів для адаптації особистості до нових умов. Розробка функціональної структури управління, розподіл функціональних обов'яз­ків, розробка заходів щодо вдосконалення організаційної структури управління.  
Головний консультант (керівник головного підрозділу) прогностична, планування, ке­рування, прийн­яття рішень, ко­нтроль Координація дій свого підрозділу з іншими закладами, налагодження прямого і зворотного зв'язків. Розробка перспективних, поточних планів діяльності, визначення загаль­них напрямків роботи підрозділу. Обстеження індивідуальних якостей персоналу, особливостей їх трудової діяльності. Пропонування і впровадження рекомендацій з оптимізації трудової та учбової діяльності. Участь у розробці і реалізації заходів із психологічного супроводу діяльності персоналу. Розробка альтернативних варіантів стратегії розвитку установи на основі аналізу внутрішніх і зовнішніх факторів. Аналіз узагальнених показників діяльності установи, розробка схем функціонування підприємства, визначення внутрішніх і зовнішніх чинників впли­ву на виконання професійних і соціально-виробничих задач.
Консультант з суспільно-політичних пи­тань прогностична, діагностична, аналітична, дослідницька Проведення співбесіди. Розробка і реалізація програм реабілі­таційних заходів. Проведення бесід, спостереження за життям та побутом персоналу. Діагностична та корекційна робота, що сприятиме актуалізації внутріш­нього потенціалу особистості. З'ясування поглядів людей з використанням відповідного інструментарію. Впровадження заходів для адаптації особистості до нових умов. Визначення мети суспільно-політичної діяльності і шляхів її досягнення. Розробка балансу та планів трудових ресурсів фірм. Дослідження динаміки суспільно-політичних поглядів, аналіз соціальних відносин, настроїв, настановлень різноманітних груп людей.

Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  4. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  5. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  6. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  7. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  8. VI. Узагальнення та систематизація знань
  9. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  10. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  11. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  12. Автоматична система сигналізації




Переглядів: 1895

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПОРЯДОК АТЕСТАЦІЇ ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ ОСВІТИ | МОДЕЛЬ ОСОБИСТОСТІ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.