Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Форми і методи професійного відбору кадрів до органів внутрішніх справ

У світовій практиці застосовується досить широкий набір методів професійного відбору на роботу і навчання, більшість з яких може бути використана і в системі МВС. До основних таких методів відносяться: аналіз документів кандидата, селекційні інтерв'ю, біографічне опитування, психологічне тестування, центри оцінки.

Аналіз документів є першим станом знайомства з кандидатом на посаду. Звичайно аналізуються документи, які підтверджують соціальний і освітній статус кандидата: дипломи, грамоти, характеристики, рекомендаційні листи тощо. На етапі аналізу документів створюється первинне враження про можливість виконання людиною певної професійної діяльності.

Селекційні інтерв'ю представляють собою бесіду з кандида­том, яка проводиться із використанням ряду питань, пов'язаних з досвідом роботи, кваліфікацією, особистими досягненнями і особливостями людини. Точність прогнозу професійної успішнос­ті за інформацією, яка надає даний метод, є невисокою, оскільки відповіді на запитання не дають достатніх підстав для висновків про придатність кандидата до вимог діяльності. Недоліками ме­тоду є також значні витрати часу, вплив суб'єктивних факторів (емоцій) на формування суджень, переоцінка значення негатив­ної інформації (Webster E. S., 1982).

Для вдосконалення інтерв'ю зарубіжні спеціалісти з проблем психологічного професійного відбору пропонують використову­вати ряд заходів, зокрема валідізацію змісту запитань і стандар­тизацію процедури бесіди (Schuler H., 1989).

Біографічне опитування являє собою стандартизоване самоописання деяких біографічних життєвих фрагментів. Методоло­гічно біографічні опитувальники базуються на гіпотезі про існу­вання статистичне значимих зв'язків між індивідуальним досві­дом людини, його суб'єктивним відображенням і професійною успішністю.

Психологічне тестування є найпоширенішим методом відбору персоналу, що пов'язано з добре розробленою методологією тес­тової психодіагностики, великою кількістю досить валідних і на­дійних тестових методик, які з прийнятною точністю дозволяють прогнозувати наявність у особистості певних професійно важли­вих якостей.

Так, дослідники проблем здібностей відмічають, що для біль­шості професій важливою умовою професійної придатності є до­статній рівень сформованості інтелекту [229, 233]. Власні дослі­дження психологічних аспектів діяльності спеціалістів різних підрозділів ОВС і літературні дані свідчать про те, що для успіш­ної служби в міліції кандидатам необхідно мати достатньо роз­винені інтелектуальні здібності і деякі інші особистісні риси 116,171.

З метою професійного психологічного відбору до ОВС широко застосовуються тести інтелектуальних здібностей і особистісні опитувальники. На сьогоднішній день вже розроблено психологі­чні моделі деяких міліцейських професій, і робота в цьому напрямі продовжується в науково-дослідних установах МВС України.

Розглянемо детальніше професіографічні характеристики ос­новних видів діяльності у системі органів внутрішніх справ, ме­тоди психологічного тестування і можливості деяких психодіагностичних тестів для визначення професійноважливих якостей особистості з метою професійного відбору кадрів до ОВС.


Читайте також:

  1. B грудини зі здавленням чи пораненням органів.
  2. VII. Філо- та онтогенез органів виділення
  3. VІІІ. Філогенез органів чуття
  4. А.А.Налчаджан виділяє: образ тіла (тілесне Я), наявне Я (справжнє-Я), динамічне-Я, фактичне-Я, ймовірне-Я, ідеалізоване-Я, уявне-Я та інші.
  5. А/. Форми здійснення народовладдя та види виборчих систем.
  6. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  7. Автоматизовані форми та системи обліку.
  8. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  9. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  10. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  11. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  12. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.




Переглядів: 706

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Психологічні основи профвідбору | Класифікація видів діяльності в органах внутрішніх справ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.