Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Попит та пропозиція у міжнародній економіці.

Міжнародна мікроекономіка (international microeconomics) - частина теорії міжнародної економіки, яка вивчає закономірності міжкраїнного руху конкретних товарів і факторів їх виробництва, а також їх ринкові характеристики (попит, пропозицію, ціну тощо).

Міжнародна макроекономіка (international macroeconomics) – частина теорії міжнародної економіки, яка вивчає закономірності функціонування відкритих національних економік і світового господарства в цілому в умовах глобалізації фінансових ринків.

Предметом теорії міжнародної економіки (МЕ) є:

- закономірності функціонування та розвитку у міжнародному масштабі ринкової системи організування господарського життя;

- закономірності формування сукупного попиту та сукупної пропозиції на товари та фактори виробництва, які перебувають у міжнародному обороті;

- тенденції розвитку міжнародних фінансових ринків і фнансових механзмів, обслуговуючих функціонування МЕ;

- інституційна структура регулювання МЕ, принципи її формування, тенденції розвитку та шляхи вдосконалення.

Ключовими поняттями теорії міжнародної економіки є: товар; міжнародна макро- та мікроекономіка; міжнародна кооперація праці; міжнародна торгівля; міжнародний поділ праці; міжнародний поділ факторів виробництва; світове господарство; сукупний попит та сукупна пропозиція; ринки - внутрішній, національний, світовий; фактори виробництва (праця, капітал, земля, технологія); експорт; імпорт; торговий оборот, торгове сальдо тощо. Вищеназвані категорії розглядаються на вищому від національного рівні, але у зв‘язку з національними економіками.

Метод аналізу базується на ідеї загальної економічної рівноваги сукупного попиту та сукупної пропозиції, як деякого ідеального стану МЕ. Метод, який використовується, є функціональним, націленим на виявлення та доказ законів функціонування МЕ; логічним, який показує обумовленість взаємозв”язку її основних законів, по можливості в історичному контексті; модельно-емпіричним, який передбачає формулювання понять,їх економіко-математичне і графічне обгрунтування і перевірку текстом.

 

Сукупний попит та сукупна пропозиція у МЕ трактуються широко як попит та пропозиція товарів одночасно на мікрорівні та макрорівні, у державних та міжнародних масштабах.

Сукупний попит (aggregate demand, AD) – обсяг виробництва товарів, який споживачі готові колективно придбати при існуючому рівні цін.

Сукупний попит висувається з середини країни та з-за кордону: з середини — з боку споживачів (підприємств, домашніх господарств та уряду) та місцевих інвесторів, а з-за кордону — з боку іноземців. Відповідно, він складається з закупівель товарів підприємствами (виробниче споживання), людьми (особисте споживання). Урядом (державне споживання), внутрішніх капіталовкладень та експорту товарів за кордон.

Сукупна пропозиція (aggregate supply, AS) – обсяг виробництва товарів, який виробники готові колективно запропонувати на ринок при існуючому рівні цін.

Сукупна пропозиція забезпечується з середини країни та з-за кордону — місцевими та іноземними виробниками. Відповідно сукупна пропозиція складається з внутрішнього виробництва товарів, визначеного тим чи іншим способом, та їх імпорту з-за кордону.

Предметом прикладання сил сукупного попиту та сукупної пропозиції у МЕ є товар, який трактується широко, як уся сукупність матеріальних та нематеріальних предметів, запропонованих для продажу. У більш вузькому сенсі товар є вихідною категорією товарного виробництва, яке прийшло на зміну натуральному господарству характеризується виробництвом товару не лише і не стільки для власного споживання, скільки на продаж.

Товар (commodity good) – предмет, який задовільняє будь-яку суспільну потребу і вироблений для обміну, тобто який має цінність, котра встановлюється в процесі його обміну на інші товари.

Правильне для національної економіки припущення, що усі товари продаються і купуються на ринку, є неправильним для МЕ. Здатність виробити продукт ще не означає, що вн стане товаром, тобто, що його хто-небудь купить. Здатність виробити товар для внутрішнього ринку не означає, що вн буде визнаний товаром на міжнародному ринку, тобто його куплять за кордоном. Товари можуть не продаватись за кордоном з причини їх неконкурентоспроможності, що у принципі можна виправити, з причини неможливості поставити їх на закордонний ринок, Їх принципової неторговельностІ. Тому з точки зору міжнародної мобільності усі товари поділяються на торгові та неторгові.

Товар торговий (tradable good) – товар, який може рухатись між різними країнами.

Товар неторговий (nontradable good) – товар, який споживається в країні, де і був виготовлений, і не переміщується між країнами.

Торгові товари діляться на такі 2 групи:

- експортні товари, які складаються з товарів реального експорту - тих, що продаються та вивозяться за кордон, та субститутів експорту — тих вітчизняних товар, які у даний момент продаються на внутрішньому ринку, але при бажанні можуть бути продані за кордон;

- імпортні товари, які складаються з товарів реального імпорту - тих, що купуються та ввозяться з-за кордону, та субститутів імпорту — тих національних товарів, якими при бажання можна замінити імпортні товари.

 


Читайте також:

  1. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  2. Аналіз попиту
  3. Аналіз попиту
  4. Вдавані виключення із закону попиту
  5. Взаємодія попиту і пропозиції
  6. Взаємодія попиту і пропозиції в умовах досконалої конкуренції.
  7. Взаємодія попиту і пропозиції та ринкова рівновага.
  8. Взаємодія попиту і пропозиції.
  9. Взаємодія попиту і пропозиції. Ринкова рівновага.
  10. Взаємодія попиту й пропозиції. Ринкова рівновага
  11. Взаємодія попиту та пропозиції
  12. Взаємодія попиту та пропозиції




Переглядів: 1999

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ПЛАН | Міжнародний поділ факторів виробництва.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.