Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПАС - попередження аварійних ситуацій

ППП - підвищення продуктивності праці

ЗЗП - збереження здоров’я і працездатності

СБНУП – створення безпечних і нешкідливих умов праці

Де ЗТПЗ – запобігання травматизму та професійним захворюванням

Поняття і предмет охорони праці.

Охорона праці – предмет, завдання, складові частини, основні терміни

Лекція 1-2

Організаційні питання

- обсяг лекційного курсу – 8 год, або 4 лекцій

- обсяг обов’язкових лабораторних робіт – 8 год, в т.ч. 4 лабораторних робіт

- робочу програму з переліком контрольних питань і літератури – можна скопіювати на електронні носії

- конспект лекції на електронному носії можна скопіювати в кінці кожної лекції

1. Предмет і задачі курсу «Охорона праці» Місце в системі наук. Зв'язок з другими дисциплінами. Історія розвитку науки. Досягнення вітчизняної і зарубіжної науки і практики 1,0 0,2+1*
2. Правові і організаційні питання охорони праці. Система законодавчих актів з охорони праці. Державний нагляд і громадський контроль за дотриманням законодавства з охорони праці. Організація праці на підприємстві. Управління безпеки праці. Організаційні основи розслідування, обліку і аналізу нещасних випадків.   2,0 0,6+3*

Ми приступаємо до вивчення предмета, який необхідний практично кожному.

Перш, ніж розглянути поняття «охорона праці», згадаємо, що основою існування людства є праця – цілеспрямована діяльність людини та колективів людей, спрямована на створення матеріальних і духовних благ. З чисто фізіологічної точки зору праця – це витрачання людиною фізичної та розумової енергії. Ці блага потрібні для задоволення потреб людей. Причому, зауважте, праця є не лише необхідністю, але й потребою людини, умовою існування як окремого індивідуума, так і суспільства в цілому.

Однак, найвища потреба людини – це її життя. Будь-яка діяльність людини завжди пов’язана із виникненням шкідливих і небезпечних чинників, причому перелік цих чинників для кожної професії є специфічним, але загальні підходи до усунення їх дії є завжди одинаковими. Тому виникає питання, як захистити людину в процесі її трудової діяльності. Вивчення загальних закономірностей захисту людей від дії шкідливих і небезпечних факторів і є предметом охорони праці.

Основну мету охорони праці можна виразити наступною формулою:

ОП =ЗТПЗ + СБНУП + ЗЗП + ППП + ПАС

Для досягнення цієї мети потрібно вирішити дві групи завдань:

- наукові(вивчення конкретних моделей «людина-техніка-виробниче середовище», виявлення небезпечних чинників, їх впливу на людину і т.п)

- практичні (розроблення конкретних заходів захисту людини, створення безпечних умов праці і т.п)

Вирішенням цих завдань займається наука «охорона праці»


Читайте також:

  1. IV етап. Ситуаційний підхід
  2. V. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
  3. Багатоцільова багатокритеріальна модель обґрунтування рішень в полі кількох інформаційних ситуацій
  4. Вивчення, розслідування ситуацій, що стосуються порушення прав людини.
  5. Види надзвичайних ситуацій та їх класифікація.
  6. Види та причини виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру
  7. Використання матеріалів ОРД для попередження, припинення і розслідування злочинів, розшуку зло­чинців та осіб, які безвісно зникли
  8. Відповіді на ситуаційні задачі.
  9. Відповіді на ситуаційні задачі.
  10. Державна служба України з надзвичайних ситуацій
  11. Державні програми щодо попередження бездоглядності та безпритульності дітей.
  12. Джерела виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру та їх класифікація




Переглядів: 1272

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Амортизація основних засобів, основні методи амортизації | Стан охорони праці, травматизму та професійної захворюваності в Україні та інших країнах.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.