МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Початкової школиМета і завдання методичної освіти майбутнього вчителя
Стрижневою категорією, яка пов’язує воєдино всі складники освітньої системи та значною мірою детермінує результати освітнього процесу, є мета як системоутворюючий складник системи лінгвометодичної освіти майбутнього вчителя початкової школи. В освітньому процесі мета трактується як певна проміжна ланка між соціальним та методичним: з одного боку, мета зумовлюється об’єктивними потребами суспільства, виражаючи його соціальне замовлення, з іншого, – сама мета детермінує всю систему освіти, визначаючи як зміст системи, так і її організацію. У навчанні мета й зміст збігаються: метою навчання є формування знань, умінь і навичок для конкретних прагматичних цілей. Змістом навчання виступають ті ж самі знання, уміння і навички. В освіті мета й зміст відрізняються. Метою освіти є формування людини як особистості: розвиток її духовних сил, здібностей, піднесення потреб, виховання морально відповідальною і соціально пристосованою. Зміст освіти складає культура як сукупність матеріальних і духовних цінностей, накопичених людською спільнотою в процесі цивілізації. Відповідно головною метою освіти є створення суб’єкта культури – не лише навченої й освіченої, але й культурної особистості. Головна мета системи методичної освіти майбутнього вчителя полягає в набутті студентом основ методичної компетентності. При цьому рівень компетентності, якому передують рівень грамотності й рівень ремесла, є третім рівнем професіоналізму вчителя, передостаннім перед рівнем мистецтва як проявом методичної майстерності. Кожному рівню відповідає своя система складників: - рівню грамотності – система знань; - рівню ремесла – система умінь; - рівню майстерності – система навичок. Входження України в європейський простір вищої освіти в контексті Болонського процесу передбачає модернізацію вітчизняної системи вищої освіти, зокрема відображення загальних цілей європеїзації у змісті національних освітніх систем, зокрема щодо методики викладання конкретних предметів. Тому відповідно до загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти метою лінгвометодичної освіти майбутнього вчителя початкової школи вважається його методична компетентність, що складається з кількох елементів (знань, умінь і навичок, здібностей та психологічної готовності) і тісно пов’язана з рядом інших компетентностей (соціально-психологічною, комунікативною, предметною, інформаційною) та професійно значущими якостями особистості, особливо автономією та креативністю. Визначення завдань методичної освіти майбутнього вчителя початкової школи передбачає визначення їхньої логіки й послідовності (ієрархії) для кожного з етапів формування відповідної методичної компетентності. Основними завданнямиє: 1) завдання професійної освіти (є макросистемою відносно до методичної освіти) майбутнього вчителя початкової школи; 2) завдання методичної освіти (є підсистемою відносно професійної освіти) майбутнього вчителя початкової школи; 3) завдання кожної з підсистем методичної освіти майбутнього вчителя початкової школи – „Аудиторні заняття”, „Самостійна робота”, „Індивідуальна науково-дослідницька робота”, „Педагогічна практика”; Частковими завданнямиє: 1) завдання навчальної дисципліни „Методика викладання української (рідної) мови в початковій школі”; 2) завдання розділів і тем теоретико-практичних навчальних дисциплін, названих вище; 3) завдання організаційних форм навчання студентів із методики викладання української мови в початковій школі. Таким чином, метоюпрофесійної освіти майбутнього вчителя початкової школи є формування у студентів відповідної професійної компетентності. Завдання полягає у формуванні професійної культури вчителя початкової школи, яку в сукупності з методичною культурою складають соматична, соціальна, духовна, філологічна, білінгвістична, психологічна й педагогічна культури. Метою методичної освіти майбутнього вчителя початкової школи є формування у студентів відповідної методичної компетентності. Завданняполягає у формуванні методичної компетентності вчителя початкової школи, зокрема в області викладання української мови, яка, нагадаємо, є сукупністю знань про всі складники системи й процесу мовної освіти молодших школярів та про вчителя початкової школи; навичок здійснення методичної діяльності щодо аспектів мовної освіти молодших школярів на уроках та позакласних заходах; умінь реалізації методичної діяльності вчителя початкової школи в природних умовах, кожний складник якої (знання, вміння і навички) пронизано бажанням його здійснення. Завданням підсистеми “Аудиторні лекційні та семінарсько-практичні заняття” є формування у студентів методичної компетентності здійснення мовної освіти молодших школярів на уроках української мови. Провідне завдання підсистеми полягає в набутті студентами відповідних декларативних методичних знань та оволодінні процедурними методичними вміннями. Завданням підсистеми „Самостійна робота” є розвиток у студентів потреби в постійній самоосвіті, умінь і навичок самостійного навчання, визначання його завдань і засобів, умінь планування, а також підготовка студентів до безперервної освіти. Завданням підсистеми „Індивідуальна науково-дослідницька робота” є формування у студентів науково-дослідницької компетентності вчителя початкової школи в галузі викладання української. Провідне завдання підсистеми полягає в набутті студентами відповідних методичних знань й оволодінні методичними уміннями і навичками. Завданням підсистеми „Педагогічна практика” є набуття студентами практичного досвіду в природних умовах: а) здійснення мовної освіти молодших школярів в умовах українсько-російського близькоспорідненого білінгвізму; б) наукового дослідження процесу мовної освіти в початковій школі. Провідне завдання підсистеми полягає в оволодінні студентами конкретними методичними навичками. Визначення мети і завдань лінгвометодичної освіти майбутнього вчителя початкової школи зумовлює стратегічні напрямки розробки змісту методичної освіти студентів. Читайте також:
|
||||||||
|