Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основи методики розслідування шахрайства

Шахрайство — це заволодіння державним або колективним майном шляхом обману чи зловживання довір'ям (ст. 83 КК), або заволодіння індивідуальним (приватним) майном, або набуття права на таке майно шляхом обману чи зловживан­ня довір'ям (ст. 143 КК).

Для відмежування шахрайства від інших видів посягань на власність важливо встановити наявність обману або зловживання довір'ям.

Під обманом розуміється повідомлення неправдивих відомостей або приховування, умовчання щодо тих чи інших об­ставин, повідомлення про які було обов'язковим у даних ситуаціях. Шахрайський обман являє собою такий вплив на поведінку влас­ника майна або особи, що відає майном чи охороняє його, який здатний ввести цю особу в оману відносно добровільних дій з передачі майна винному.

Зловживання довір'ям полягає в тому, що злочинець для заволодіння майном потерпілого використовує близькі, довірчі стосун­ки з ним. Довір'я може породжуватись службовими, родинними стосунками, особливою довірливістю потерпілого.

Способи шахрайства : обман у ході азартних ігор; проведення лотерей, ворожіння чи знахарство як форми обману; позичання грошей без наміру повернути борг; шлюбні афери; збирання «пожертвувань»; продаж невідчужуваного майна; підміна предметів продажу та інші.

Найбільш загальні типові слідчі ситуації на початковому етапі розслідування шахрайства такі:

1) є дані про подію злочину і особу злочинця;

2) злочинець затриманий відразу після вчинення злочину;

3) є дані про подію злочину, спосіб його вчинення, особа зло­чинця невідома;

4) є дані про подію злочину, але механізм вчинення шахрайства і особа злочинця невідомі.

В процесі розслідування повинні бути доведені такі обставини:

подія шахрай­ства (час, місце, спосіб вчинення злочину та ін.); винність конкрет­ної особи у шахрайстві і мотиви вчинення злочину; обставини, що впливають на ступінь і характер відповідальності обвинуваченого; характер і розміри шкоди, заподіяної шахрайством; обставини, що сприяли вчиненню шахрайства.

Діяльність слідчого на наступному етапі розслідування розпо­чинається з аналізу і оцінки зібраних фактичних даних, урахуван­ня нових слідчих ситуацій, визначення подальшого спрямування розслідування.

Типовими слідчими ситуаціями на цьому етапі розслідування можуть бути:

1) встановлено конкретну особу та її причетність до вчиненого шахрайства, пред'явлено обвинувачення;

2) є підозрюваний, зібрані докази, але їх недостатньо для вста­новлення причетності підозрюваного до вчиненого шахрай­ства, обвинувачення не пред'явлено;

3) зібрано недостатньо доказів, немає підозрюваного, не вста­новлено особу злочинця;

4) зібрані докази свідчать про відсутність складу злочину (шах­райства) у діях підозрюваного.

Типовими слідчими діями на наступному етапі розслідування є: допит свідків, допит підозрюваного (обвинуваченого), пред'явлен­ня для впізнання, очна ставка, призначення та проведення експертиз та ін.

 


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  3. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  4. Анатомо-фізіологічні основи статевого розвитку.
  5. Базові поняття теорії і методики фізичного виховання.
  6. Біологічні основи мислительної діяльності.
  7. Біомеханічні основи шинування при пародонтозі.
  8. Біохімічна ОБГРУНТУВАННЯ МЕТОДИКИ занять фізичною культурою і спортом з особами різного віку та статі
  9. Біохімічні основи розвитку витривалості
  10. Біохімічні основи розвитку силових і швидкісних якостей
  11. В 30-х роках було зроблено спробу систематизувати курс методики викладання літератури. Виходять такі праці.
  12. В чому ж полягає зв'язок методики навчання ІМ з психологією?




Переглядів: 584

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основи методики розслідування крадіжок | Розслідування хабарництва

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.