МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Історія економічних вчень.Економічні знання людина накопичує з найдавніших часів. В античній культурі ми спостерігаємо вже перші спроби систематизації спостережень. Так, у працях Аристотеля вже зустрічається поняття «економіка», яким він позначає мистецтво ведення домашнього господарства. Основою економіки, при цьому, Аристотель вважає сільське господарство. Аристотелю вдається спостерігати та узагальнити процес перетворення обміну на засіб накопичення багатства через стадії: товар-товар → товар-гроші-товар → гроші-товар-гроші. В епоху Середньовіччя теоретичні економічні знання практично не розвивалися. Причиною цього є натуральне виробництво і слабкі економічні зв’язки між економічними суб’єктами. Лише в епоху пізнього Середньовіччя, в часи переходу від натурального до товарного виробництва і появи мануфактури, з’являються перші спроби наукового узагальнення і виникає економічна наука – політична економія. Ця наука встановлює зв’язки між державною політикою та економічними процесами і намагається знайти найефективніші способи збагачення держави. З приводу цього питання відразу виникають дві течії – меркантилізм (Антуан де Монкретьєн) та фізіократія (Франсуа Кене). Меркантилісти вважають, що багатство створюється в торгівлі. (Цей висновок робився на основі тогочасних історичних реалій: найбільше можливостей швидко розбагатіти мали купці, особливо ті. хто здійснював мандрівки до Індії чи Америки). Фізіократи ж дотримуються точки зору, висловленої ще Аристотелем про те, що багатство створюється у сільському господарстві. Протиріччя між фізіократами та меркантилістами остаточно було розв’язане вже в епоху Нового часу англійською класичною школою політичної економії Адама Сміта та Девіда Рікардо. Вони зробили висновок, що багатство – це не гроші, і не золото, а всі продукти виробництва, а отже і створюється багатство в усіх сферах суспільного виробництва – промисловості, сільському господарстві, торгівлі та сфері послуг. Наступною теорією Нового часу стала теорія марксизму, розроблена К.Марксом та Ф.Енгельсом. Вони розглянули економічні процеси в історичному розрізі, і виявили, що в основі розподілу суспільних багатств лежить експлуатація. Вивчаючи природу експлуатації, Маркс та Енгельс з’ясували, що її причиною є приватна власність. Сучасна, капіталістична експлуатація заснована на приватній власності на засоби виробництва. Маркс та Енгельс розробили досить утопічну модель соціально справедливого суспільства – комунізму, що має бути заснована на ліквідації приватної власності на засоби виробництва. На початку ХХ ст. в світовій капіталістичній економіці відбувається формування монополій, що призводить до тяжкої світової економічної кризи 1929 р. Монополізована економіка не змогла самостійно вийти з кризи. і тоді, в 30 роках ХХ ст. вперше було застосоване державне регулювання економіки. З того часу економічна наука поділилася на велику кількість теоретичних та практичних дисциплін, серед яких узагальнюючою стала економічна теорія. В сучасній економічній теорії досі точаться суперечки відносно допустимості та міри втручання держави в національну економіку. Основними течіями сучасної економічної думки є кейнсіанство та неокласична теорія. Кейнсіанство – це течія, заснована Дж.Кейнсом. Він стверджує, що сучасна ринкова економіка не є рівноважною, і за умов монополізації потребує державного регулювання шляхом контролю за сукупним попитом та пропозицією, розподілом робочої сили, контролем монополій, широким втручанням держави в соціальну сферу. Неокласична теорія поділяється на багато течій, спільним для яких є уявлення про те. що ринкова економіка має власні важелі саморегулювання, і державне втручання в економічний процес пригнічує приватну ініціативу. Держава, з точки зору неокласиків, має обмежити своє втручання сферами раціонального розподілу ресурсів та контролем грошового обігу з метою обмеження інфляції. Читайте також:
|
||||||||
|