Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Оподаткування прибутку корпорацій

Межі оподатковуваного прибутку, ф. ст. Фінансові роки, починаючи з
1 квітня 2009 1 квітня 2010 1 квітня 2011
Ставки податку, %
Менше 300 тис.
Від 300 тис. до 1,5 млн. 28,75 29,75 29,75
Більше 1,5 млн.

Джерело: [Андрущенко та ін., 2012, с. 73].

 

Його фіскальний потенціал більш, ніж утроє менший від individual income tax, – всього 43,3 млрд. ф. ст. 2010-2011 ф. р.

Підприємства з прибутком до 300 тис. ф. ст. представляють малий бізнес. Для інших, скажімо, для компанії з прибутком 500 тис. ст. розрахунок податку матиме такий вигляд: 21% з перших 300 тис. і 28,75% з решти (200 тис.), уся сума податку – 122,5 тис. ф. ст. Для інвестиційних пайових фондів (unit trusts) та компаній відкритого типу установлено ставку 20%. Під впливом економічної кризи оподаткування прибутку дещо понижено. Передбачено з 2011-2012 ф. р. знижувати ставку податку па 1% у рік, довівши її до 24% у 2014-2015 ф. р. Аналогічний порядок поступового протягом п'яти років зниження ставок на прибуток підприємств з 25% до 16% передбачається і Податковим кодексом України.

Надано право зменшувати оподатковуваний прибуток на 100 % вартості виробничого устаткування в межах 100 тис. ф. ст., а також на вартість енергозберігаючих пристроїв, екологічного обладнання, автомобілів з викидами СО2 менше 100 г на кілометр у перший рік експлуатації. Податкова знижка на амортизацію складає 10% на верстати і машини, 20% – на інші агрегати, що рівнозначно прискореному списанню амортизації з відповідним зменшенням податку. Тим самим під позитивним впливом податкових пільг на інвестиції знаходяться ділова активність, прибутковість бізнесу, екологічна ситуація.

У 1997 р. запроваджено одноразовий windfall tах – податок на непередбачуваний надприбуток (буквально: принесений вітром). Це податки на приватизовані підприємства здебільшого енергетично-паливної галузей, котрі дісталися їх власникам за заниженими цінами.

Британія – велика морська держава. З метою підтримки мореплавства як важливої галузі національної економіки для судноплавних компаній передбачено привілейований податковий режим у формі податку на тоннаж (tonnage tах). По суті це корабельний збір, для визначення суми якого не потрібні показники прибутку чи збитку. Розрахунок набагато простіший: це добуток фіксованої ста­вки на тонну вантажомісткості судна на кількість днів плавання. Наприклад, якщо ставка збору на кожні 100 т судна вантажомісткістю понад 25 тис. тонн складає 0,15 ф. ст. у день, то ефективна ставка податку в залежності від тоннажу може не перевищувати 1%, – вигода незрівнянна з оподаткуванням за стандартною ставкою податку на прибуток.

Податок на приріст капіталу (capital gains tах) – 2,6 млрд. ф. ст. надходжень – справляють з доходів і від прибутків, одержаних шляхом нерегулярного продажу активів (майна, будівель, обладнання, цінних паперів). Наприклад, доход, одержаний в результаті перепродажу квартири, купленої не в якості житла для покупця, а з метою наживи, підлягає capital gains tах. Тому даний податок інколи називають спекулятивним податком. Ставки податку: 18% для фізичних і юридичних осіб при неоподатковуваному мінімумі відповідно 10,1 і 5,05 тис. ф. ст. у рік.

Податок на додану вартість (value added tax, VАТ, ПДВ) був запроваджений у 1973 р. як фіскальна умова членства Великої Британії в ЄС.

Хоча далеко не всі економісти розділяють переконання, що ПДВ – найдосконаліша форма оподаткування споживання, нейтральна щодо окремих виробників. Так, Ричард Кох дав стосовно умов Великої Британії таке визначення ПДВ: «Британський податок на кожну ланку в низці створення вартості; мрія бюрократа. Його збір пов’язаний з великими затратами»·.

У 2010-2011 ф. р. ПДВ приніс казні близько 100 млрд. ф. ст. доходу. Реєстрація платників ПДВ починається з вартості річного товарообороту, який перевищує 70 тис. ф. ст. З 2011 р. стандартну ставку підвищено з 17,5% до 20%. Понижену 5%-ну ставку установлено на паливо (вугілля, газ) комунального і побутового призначення; нульову – на товари, що ідуть на експорт, продукти харчування, питну воду, книги й газети, послуги міського транспорту та деякі інші товари і послуги. Більшість платників подають декларації по ПДВ, щоквартально.

Крім власне фіскального призначення ПДВ британська податкова практика дає приклад, як можна пристосувати ПДВ для виконання економічних, екологічних і соціальних задач. Так, у зв'язку з світовою економічною кризою на період з 1 грудня 2008 р. по 1 січня 2010 р. стандартну ставку було знижено до 15%. З метою стимулювання економії палива та зменшення шкідливих викидів у атмосферу енергозберігаюче обладнання оподатковується ПДВ за пониженою ставкою 5%. З огляду на те, що будівельна індустрія – могутній фактор росту економіки, на матеріали, затрачені на будівництво нових житлових будинків, установлено нульову ставку.

Подібно до США і на відміну від більшості країн, де справляють податок з майна, одержаного у спадщину, у Великій Брита податок на спадщину має форму «посмертного податку» (death tax). За плоскою ставкою 40% оподатковується майно, залишене у спадщину, вартість якого в 2010–2011 ф. р. перевищувала 325 тис. ф. ст. При менших статках більшість прижиттєвих трансфертів оподатковуються за нульовою ставкою, решта – за ставкою 20%.

Надто великого фіскального значення (2,2 млрд. ф. ст. доходу в 2010–2011 ф. ст.) оподаткування спадщини і дарувань не має, але для податківця викликає професійний інтерес своєю фіскально-технологічною винахідливістю. У силу високої ставки податку природне бажання спадкодавця за життя роздарувати майно родичам. На цей випадок передбачено так зване правило семи років: чим ближче до смерті роздаровується майно, тим вигідніше для платника. На останньому році життя в межах семирічного періоду знижка сягає 80%, але як вгадати, коли наступить той рік?

Британський варіант оподаткування спадщини не повною мірою відповідає ознакам класичного податку на спадщину, оскільки останній передбачає оподаткування власності, успадкованої спадкоємцями, а не вартості майна, залишеного померлим. Опоненти такої форми оподаткування вважають, що оскільки успадкована власність змінює на краще матеріальний стан спадкоємців, то більш соціально справедливим є оподаткування спадщини і дарувань за принципом податку на вступ у права (accessions tax), тобто покладати податкові зобов’язання на одержувачів.

Не оподатковуються подарунки вартістю до 250 ф. ст., а також подарунки вартість яких протягом року не перевищує 3 тис. ф. ст. При вартості вище 5 тис. ф. ст. весільні подарунки дітям від батьків підлягають оподаткуванню на загальних підставах, тоді як в Україні на дарування квартири навіть ціною 1 млн. дол. нульова ставка.

Британська система цільових соціальних податків – внесків на соціальне страхування (national insurance contribution) – дуже складна в силу численних умов, лімітів і норм. Платники внесків диференційовані на чотири класи: працівників за наймом, дві категорії само зайнятих осіб, незайнятих осіб. У 2010-2011 ф. р. умови оподаткування для найбільш масової категорії – працюючих за наймом (перший клас) має такий вигляд (табл. 4.4).

 

Таблиця 4.4

Внески на соціальне страхування платників першого класу

Працюючі за наймом
Заробітки у тиждень, ф. ст. Без контракту За контрактом
До 96
97-110
111 - 844 11% 9,4%
Вище 844 1% 1%
Роботодавці
До 95
96-110
111 - 844 12,8% 9,1% 11,4%
Вище 844 12,8% 12,8% 12,8%

Джерело: [Андрущенко та ін., 2012, с. 76].

Дані табл. 4.4. розуміти таким чином, що перші дві категорії низькооплачуваних працівників не сплачують внесків у пенсійні фонди, а тому одержують мінімальну пенсію за рахунок державного бюджету. ­Для решти державна пенсія коштом податків доповнюється коштом пенсійних фондів. Останні формуються з відрахувань від заробітків і внесків роботодавців. У річному обчисленні внески у фонд соціального страхування за відповідними ставками починаються для працюючих за наймом і роботодавців із зарплат, які перевищують 5715 ф. ст. у рік (111 х 52). Самозайняті особи (фермери, професійні спортсмени, адвокати і т. ін.) сплачують 8% від заробітків у межах від 5715 до 43875 ф. ст. у рік, 1% – при перевищенні 43875 ф. ст. Для непрацюючих передбачено право на добровільні внески 12,05 ф. ст. у тиждень.

Крім державної пенсії, яка нараховується за вищезазначеними нормами внесків, кожен має право прийняти участь у альтернативних приватних або комбінованих приватно-державних системах пенсійного забезпечення (державна пенсійна програма в залежності від доходів; пенсійна програма по місцю роботи; особиста пенсійна програма; пенсійний фонд для менеджерів).

Гербові збори (stamp duties) уперше були введені ще в 1694 році. Нині вони дають чималий дохід 9 млрд. ф. ст. Об'єкт оподаткування – трансфери (передача з рук у руки, зміна власника) рухомого і нерухомого майна. Ставки: 0,5% від вартості – для акцій, 1%–5% – для земельних ділянок та житлової нерухомості (до 125 тис. ф. ст. – нульова ставка), 1%–4% – для нежитлової й змішаної нерухомості (до 150 тис. ф. ст. – нульова ставка). Для тих, хто вперше купує житло вартістю до 250 тис. ф. ст., а такі тих, хто придбав будинок вартістю до 500 тис. ф. ст., опалення й енергопостачання якого не супроводжується викидами вуглекислого газу, – нульова ставка; для дорожчих будинків такого тип) – скидка 15 тис. ф. ст. Отже, даному податку надані регулятивні функції: соціальна та екологічна.

Інші загальнодержавні податки. Деякі акцизипристосовані до вирішення задач екологічної політики. Так, акциз на автомобілі (vehicle excise duty for cars, інша назва цього податку: шляховий збір – road tax) при максимумі викидів СO2 (255 г/км і вище) складає 435 ф. ст. для авто, зареєстрованих до 1 березня 2001 р., і 950 ф. ст., вперше поставлених на облік з 2010 р. Величину викидів диференційовано на 25 позицій, при викидах до 100 г СО2 на кілометр пробігу ставка – нуль.

Принцип «зелених податків» застосовано і до акцизів на моторні палива, тут мінімальні ставки передбачено для найбільш екологічно чистих із них (табл. 4.5).

 

Таблиця 4.5


Читайте також:

  1. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  2. Аналіз використання прибутку та резервів його зростання
  3. Аналіз показників валового прибутку і собівартості реалізованої продукції
  4. Аналіз розподілу прибутку підприємства
  5. Аналіз розподілу прибутку.
  6. Аналіз розподілу чистого прибутку.
  7. Аналіз формування прибутку.
  8. Аналіз частки прибутку на покриття постійних витрат
  9. Аналіз чутливості прибутку
  10. База оподаткування
  11. База оподаткування
  12. База оподаткування




Переглядів: 633

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Система соціальних пільг з податку на доходи фізичних осіб | Акцизи на алкогольні напої

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.29 сек.