РІВНІ КАНАЛІВ РОЗПОДІЛУ ТОВАРІВ ВИРОБНИЧОГО ПРИЗНАЧЕННЯ
Нульовий рівень Однорівневий Дво- Три- Чотирирівневий
рівневий рівневий
Канал Однорівневий Дворівневий Трирівневий
нульового канал канал канал
рівня
Існує певний набір критеріїв, якими керується виробник товарів при виборі конкретного каналу збуту, - це обмеження, які обумовлені цільовим ринком, факторами поведінки покупців, а також особливостями самого товару і фірми.
Характеристика ринку (покупців) – це розміри ринку, кількість покупців, їх споживчі звички, прихильність. Наприклад, якщо клієнти купують товари в малій кількості та якщо попит має сезонний характер, то найбільш прийнятний довгий канал збуту.
Характеристика товарів – це їх фізичні та технічні параметри. Виробник, що спеціалізується на випуску одного товару чи обмеженій кількості товарів, користується послугами оптовиків, а при випуску широкого набору товарів – скоріше за все звернеться до роздрібних торговців.
Характеристика фірми – це розміри її діяльності та фінансові можливості. Послугами посередників користуються малі та середні фірми. Великі фірми, прагнучи незалежності від посередників, в основному самостійно виконують більшість функцій збуту.