МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Німецька школа камералістикиУперше систематизований аналіз державного господарства був здійснений німецькими камералістами в XVII-XVIII ст.Термін “камералізм” походить від латинського саmеrа – скарбниця - сукупність адміністративних і господарських знань із ведення камерального (палацового і в широкому розумінні державного) господарства. Серед величезної плеяди представників цієї економічної думки варто назвати Д. фон Юсті, Д. Бехера, Д. фон Зенненфельса, Д. фон Секондорфа. Вони розглядали державу як об'єкт планування в тому розумінні, що планування – це основна функція управління (як і на підприємстві, коли воно планує свою господарську діяльність). Погляди камералістів визначалися наявними в ті часи інституціональними умовами, за яких держава та мешканці беззаперечно підкорялися абсолютній владі правителів. Ця влада обмежувалася тільки наданням населенню можливості міграції, яка була пов’язана з незначними витратами, оскільки на території колишньої Німеччини розташовувалася велика кількість невеличких держав.. Своє завдання камералісти вбачали у консультуванні місцевих правителів (монархів, феодалів), у розробці фінансово-політичних заходів, орієнтованих на зростання їхнього добробуту. Зважаючи на те, що прагнення правителів зводилися до максимізації податкових надходжень з їхніх володінь, камералісти покликані були роз'ясняти, що при експлуатації податкових джерел доцільно керуватися не довільними намірами (як це часто спостерігалося), а ідеєю збереження потенціалу довгострокового економічного зростання. У ті часи такого зростання можна було досягти за допомогою стимулювання міграції населення пільговою податковою політикою: це приводило до розширення бази оподаткування. У довгостроковому періоді через таку політику можна піднести рівень податкових надходжень вище, ніж при одноразовій конфіскації майна у підвладних громадян. У сфері державних видатків камералісти відстоювали ідею, що видатки мають бути інструментом стимулювання економічного зростання, наприклад, спрямовуватися на створення інфраструктури, що в довгостроковій перспективі могло б сприяти зростанню державних доходів. Камералісти значну увагу приділяли взаємозв’язку фінансів із народним господарством та залежності рівня добробуту населення від платоспроможності щодо податків. Д.Юсті і Д.Зонненфельс пишуть про причини добробуту держав, функції державного управління і заходи щодо збільшення добробуту і забезпечення безпеки держави. Д.Юсті вважав, що причини добробуту криються в природних і економічних умовах держави, а також у духовному розвитку її громадян. Отже, на це і повинна бути звернена насамперед діяльність держави (точніше, увага його уряду). У 1746 році Д.Юсті видає свою основну працю “Система фінансового господарства”, в якій вперше системно були викладені основні положення фінансової науки. З огляду на це деякі вчені - послідовники Д.Юсті вважають його батьком фінансової науки. Його погляди на фінанси загалом і на фінансову науку зокрема мали значний вплив на розвиток фінансової науки в багатьох європейських країнах. Свідченням росту фінансових знань стала поява перших підручників з фінансової дисципліни. Найбільш відомі серед них належали Д.Юсті і Д.Зонненфельсу. І в того, і в іншого фінансова наука входить у тріумвірат державного домоведення, що складається з благочиння (державного права), торгівлі і фінансів. Предметом фінансів, на думку авторів, служать державні доходи. Достоїнством робіт Д.Юсті і Д.Зонненфельса, що одержали європейське визнання, був систематизований виклад фінансового права й історії фінансової політики. Серйозними недоліками – невисокий (для другої половини XVIII ст.) теоретичний рівень, монархічна спрямованість творів і відчутний вплив меркантилістської теорії. Читайте також:
|
||||||||
|